rcbakker
door rcbakker Oct 25, 2006 om 13:42
Elektronica & tv

Welke MP3-Speler

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede MP3 speler. Ik heb ook al gebruik gemaakt van winkels, vergelijkingssites, maar het blijft allemaal toch een lastige keuze. Vandaar mijn vraag: Welke mp3 speler raden jullie mij aan.

Ik heb een aantal "eisen":

  1. Er moet een radio op zitten

  2. Geheugencapaciteit moet minster 1 gigabyte zijn

  3. Ik geef de voorkeur aan batterijen ipv accu's

  4. Ik wil mappen aan kunnen maken zodat ik selecties af kan spelen en niet alleen maar alles wat er op de speler staat

  5. De bediening is het liefst met knopjes. Ik heb slechte ervaring met een 5-weg joystick die ook veel op mobieltjes zit.

  6. De prijs moet niet te ver boven de 200 euro uitkomen

Ik weet dat het een boel eisen zijn, maar ben benieuwd wat jullie reactie is. Alvast bedankt voor de moeite!!

Met vriendelijke groet,

Robbert Bakker

1236 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op www.kieskeurig.nl bij de mp3 spelers.
Hier staan prijzen en reviews.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk/mp3-portable.htm

hier kunt u helemaal een goed vergelijk maken.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb via kieskeurig ook gekeken, maar het probleem is dat je via die site niet kan selecteren op mappenstructuur en ook niet duidelijk is hoe de bediening is, de foto's zijn niet allemaal even duidelijk

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

als er een is die je wel aanspreekt kun je gaan kijken bij de fabrikant en oordelen of ie echt voor jou voldoet.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.creative.com Creative maakt goede MP3Spelers, met een goed geluid. Misschien zit er iets voor je bij.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een goede winkel als Dixons of BCC kunnen ze je daar prima over adviseren, daarom staan die mensen daar ook in de winkel! MM zou ook kunnen, maar moet je wel een verkoper treffen van die afdeling. Als ik zo hoor wat je zoekt denk ik zelf aan Samsung of Creative, beide merken gebruiken in de 4-6 GB klasse wel accu's, dat is nou eenmaal niet anders. Goede MP3-spelers gebruiken nou eenmaal een accu om mooi plat te kunnen zijn, op zich is dit geen probleem. Let wel op accuduur, 15-16 uur is wel minimaal. Hou er rekening mee dat over 1,5-2 jaar het mooie er een beetje vanaf is en het apparaat dan bijv. nog maar 5-6 uur werkt op een volle accu.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verder is de nieuwe Apple iPod Nano 4GB een mooie optie. Je mist dan weliswaar de radio, maar een MP3-speler heb je m.i. toch om naar je EIGEN muziek te luisteren wanneer jij dat wilt, en niet naar de radio. Verder heeft iPod wel Podcast mogelijkheid, om radioshows terug te luisteren die je gratis kunt downloaden. Voordeel iPod nano:

-super slanke metalen behuizing, mooir helder scherp kleurenscherm, erg compact                                                         -accuduur van 24 uur                                                                   -bediening is enorm gebruiksvriendelijk, zeker en soepel                                                                                        -sorteren op artiest, zoekfunctie, mogelijkheid on-the-go afspeellijst te maken, foto's opslaan en afspelen

-iTunes erg fijne software, snelle update van je liedjes, mogelijkheid snel muziek te wisselen middels verschillende afspeellijsten, geintegreeerde muziekwinkel

-volop accessoires verkrijgbaar voor Apple (o.a. ook radio, FM transmitter, docking station, tasjes, riempjes e.d.)

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net vorige wekk de archos Gmini xs 100 gekocht ,en die werkt met mappen en speelt alle bestanden af.
Zoals mp3 wma en waav files.
Je kunt je muziek bestanden er zo naar toeslepen en je hebt ze erop staan.
De geluidskwaliteit is perfect alleen er zit geen radio op.
Ik had hiervoor een packerd-bell met radio ,en dat ding was waardeloos vooral de radio ,het stoort steeds van mono naar stereo.
De archos speelt ook  beveiligde wma bestanden af en datdeed de packerd-bell ook niet.
Deze is te koop bij dixons voor 89 euro en dan heb je wel waar voor je geld.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2006 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zo blij met mijn nieuwe mobiele telefoon. Hiermee heb ik een mp3speler, een fototoestel, een telefoon, een agenda, een minifilmpjes afspeler(3gp),en een kleine spelcomputer, en ook een radio en een internet zoekfunctie (sony-ericsson  k800i dus.) en ik kan zelf de mini memorysticks kiezen. Tot 2GB (wel duur zo één maar goed) , de kleinere kaartjes 512Mb zijn best betaalbaar. En wat kost mij dit alles? Een twee jarig mobieltjes abonnement en voorheen had ik prepaid, en ik ben nu dus behoorlijk goedkoper uit. De alles in één kost mij dus eigenlijk niets want ik blijf binnen mijn belminuten en ik kocht elke maand toch al zo`n 20 euro prepaid, dus denk ook eens aan die optie.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf ook op zoek en twijfel tussen de iRiver T20 (1GB, 70 euro)
of de Creative Zen V Plus (1GB, 99 euro).
Voordeel iRiver: speelt meer bestandsformaten (ook Ogg), en er zitten goede oordopjes bij (Sennheiser).
Voordeel Creative Zen V: je kan ook foto(tjes) kijken, meer keuze: 1-4 GB, wel of geen radio, ziet er mooi uit.
Nadeel van beiden: opladen gaat via usb-poort.
Kijk ook eens op tweakers.net/pricewatch/gadgets voor prijsvergelijkingen
of productsurveys. Mvg. Rob.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

ik heb een samsung y 925 die erg goed bevalt.

3 jaar geleden gekocht voor 180 euro er alleen wel een accu in en heeft 20 gb.

foto,s opslaan ,radio,en heel veel mappen op artiest of genre.

succes