de
door deegie Jul 20, 2009 om 11:42
Elektronica & tv

Wettelijke afschrijving

Wie kan mij vertellen wat of waar ik de wettelijke afschrijvingsformule kan vinden ivm een schadeclaim lcd tv

10452 11 Rapporteer

vladja
door vladja - Jul 20, 2009 om 11:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er zijn geen wettelijke afschrijvingstermijnen. Alles is afhankelijk van merk, prijs etc.

Vladja

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2009 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien heb je iets aan de volgende discussie:

Afschrijving LCD-tv

Suc6

vladja
door vladja - Jul 20, 2009 om 12:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat voor schadeclaim betreft dat? Je eigen verzekering, verzekering van een tegenpartij? Wat voor type apparaat? Hoe oud?

Edrick van die site word je ook niet wijzer. Iedereen roept maar wat, maar geen enkele onderbouwing.

Vladja

stacey
door stacey - Jul 20, 2009 om 13:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien kun je hier iets mee,

Niet wettelijk, maar Richtlijn levensduur :

http://www.hdci.nl/06nhd/ombudsman/lijst.pdf

Succes,

de
door deegie - Jul 20, 2009 om 13:11
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Het gaat om een claim van mijn lcd tv die door iemand anders is beschadigd(panel defect)

De nieuwprijs was dec 2005 € 4833,- De verzekering wil een afschrijving van meer dan 90% hanteren en dat gaat mij toch te ver.

Als je een allrisk verzekering voor tv´s afsluit dan wordt er een afschrijving van 10% per jaar na het eerste jaar gehanteerd tot en met een max van 5 jaar

Dat zou nin mijn geval dus 40% zijn!

Vandaar mijn vraag.

harrie
door harrie - Jul 20, 2009 om 13:56
765 Antwoorden / 36 Vragen

Deegie.

Een verzekering gaat meestal uit van de vervangingswaarde. Aangezien de prijs van LCD-tv's in die jaren enorm gekelderd zijn, minus zo'n 70 à 80 % komt het rekensommetje ongunstig uit.

Stel u krijgt €450.- uitgaande van een econ.levensduur van 8 jaar, dan is de afschrijving 50 %, oftewel de verzekering gaat ervan uit dat u nu voor € 900.- een gelijkwaardige Tv. kunt kopen.

Gezien de technische en prijsontwikkeling zou dat mogelijk moeten zijn.

Wat voor TV is het en hoe groot?

gr. Harrie

de
door deegie - Jul 20, 2009 om 14:04
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Harry,

Het is een 40" Samsung van de duurste type met alles er op en er aan. Vergelijkbaar met een loewe van 2005

johanpc
door johanpc - Jul 20, 2009 om 14:11
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Een samsung van 40"kost nu nog maar 1200,00 tot 1500,00 euro.

De verzekering gaat altijd uit van de huidige prijs van een gelijkwaardig toestel, niet van de prijs die in 2005 gold.

harrie
door harrie - Jul 20, 2009 om 14:45
765 Antwoorden / 36 Vragen

Beste Deegie.

Wat zo'n 4 jaar geleden een exclusieve uitrusting was is op dit moment gewoon standaard. Het is heel hard gegaan en gaat nog steeds harder (credietcrisis) Vorig jaar kocht ik een Medion 81 cm. HD-ready voor 599.- (bij Aldi) Ruim een maand later was-tie 499.-, weer wat later de FullHD voor dezelfde prijs en een paar maanden de geleden zag ik in Belgie de 102cm. full-HD (woon 1200meter van de grens) voor ook 499.-. ook 3jaar garantie.

Het gaat dus heel hard met de prijzen. Overigens de beeldkwaliteit van mijn app. is boven verwachting en qua toeters en bellen heel compleet. Ook in de reguliere handel is best leuk spul te koop, wel shoppen!

Probeer met de verzekering op 6 à 700 euro uit te komen en u gaat er duidelijk op vooruit (wat volgens de verzekering niet de bedoeling is)

Groeten uit "het landje apart" Harrie

he
door henk1951 - Jul 20, 2009 om 15:02
256 Antwoorden / 0 Vragen

Johanpc

Ik weet niet waar jij hem wil kopen maar ik kocht al een 40 inch Samsung Model 2009 voor nog geen 550 Euro.Ik mag geen reclame maken maar de genoemde prijs geld bij die Firma voor een LED TV . Je mag natuurlijk nooit uitgaan van de prijs van 2005 die prijzen zijn al 70 a 90 % naar beneden gegaan.

gr Henk

he
door henk1951 - Jul 20, 2009 om 15:04
256 Antwoorden / 0 Vragen

aanvulling
Ik bedoel dus die1200- 1500 euro die is voor de Led TV,550 euro voor de LCD
gr Henk