sloffy
door sloffy Oct 26, 2011 om 19:08
Elektronica & tv

Zenders zijn verdwenen

sloffywoensdag 26 okt 2011, 18:55

Antwoord op: Zenders zijn verdwenen.

Hallo, ik ben nieuw hier en vroeg mij af of ik een nieuwe topic moest starten, maar misschien kan iemand mij informeren.
Ik heb een Samsung full HD TV met ongebouwde module geschikt voor Ziggo C1+
Volgens een recent schrijven van Ziggo kan ik o.a. CNN ontvangen, maar wat ik ook probeer het lukt niet.
Ik heb de update gedaan en de settings teruggeplaatst naar de fabrieksafstelling, daarna weer alle zenders opgezocht, de module teruggeplaatst etc. etc.,
In de zenderlijst verschijnt wel het kanaalnummer 503 maar geen beeld. Ik krijg de mededeling "zwak signaal"
Tijdens het zoeken naar de kanalen moest je opgeven welk soort kanalen je zoekt en daar heb ik opgegeven digitaal en analoog, omdat ik denk dat je bij digitaal alleen maar die zenders binnenhaalt die daadwerkelijk digitaal zijn.
Weet iemand of mijn redenering klopt en ook waarom ik CNN niet kan ontvangen?

8195 18 Rapporteer

br
door brui0929 - Oct 26, 2011 om 19:28
635 Antwoorden / 10 Vragen

Er is inderdaad veel op deze site geschreven over het verdwijnen van zenders.
Meestal wordt een reset zonder fabrieksinstellingen geadviseerd door middel van stekkers uit trekken stroom antenne dit is niet nodig het beste is als deze storing optreed om de televisie uit te en even uit te laten.
hierdoor volgt een controle van de smartcard en er is weer beeld.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 27, 2011 om 22:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De vermelding zwak signaal betekend dat er iets in u aansuitin wanddoos of coax aansluitingen niet goed is. Ik had dit met BBC zenders. Heb toen een nieuwe coaxkabel gemonteerd rechtstreek aan wanddoos en het was nu wel goede ontvangst. Als het dan niet zo is vraag ziggo eens of ze de signaalsterke is willen controleren bij u wanddoos.

sloffy
door sloffy - Oct 28, 2011 om 10:56
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 27 okt 2011, 22:03]De vermelding zwak signaal betekend dat er iets in u aansuitin wanddoos of coax aansluitingen niet goed is. Ik had dit met BBC zenders. Heb toen een nieuwe coaxkabel gemonteerd rechtstreek aan wanddoos en het was nu wel goede ontvangst. Als het dan niet zo is vraag ziggo eens of ze de signaalsterke is willen controleren bij u wanddoos.

Voordat de wijzigingen door Ziggo plaatsvonden had ik CNN wel via dezelfde coaxkabel en wanddoos. Aan dat laatste is niets veranderd.
Maar het controleren van de signaalsterkte bij mijn wanddoos is een idee. Kunnen zij dat daar zien of moet er dan iemand aan huis komen?

sloffy
door sloffy - Oct 28, 2011 om 10:59
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=brui0929 schreef op woensdag 26 okt 2011, 19:28]Er is inderdaad veel op deze site geschreven over het verdwijnen van zenders.
Meestal wordt een reset zonder fabrieksinstellingen geadviseerd door middel van stekkers uit trekken stroom antenne dit is niet nodig het beste is als deze storing optreed om de televisie uit te en even uit te laten.
hierdoor volgt een controle van de smartcard en er is weer beeld.

brui0929, Dank voor het antwoord, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar werkt niet.

birdies
door birdies - Oct 28, 2011 om 11:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Voordat de wijzigingen door Ziggo plaatsvonden had ik CNN wel via dezelfde coaxkabel en wanddoos. ...........

Dat kan. Maar als je 'tig' jaar oude coaxkabel gebruikt en stekkers met die plastic dopjes, kan je er van uit gaan, dat het probleem binnenshuis ligt. Als dat het geval is, zou ik beginnen met die zaken te vervangen door goede Kabelkeur kabel/stekkers. Geen troep van de bouwmarkt dus.

kejobawe
door kejobawe - Oct 28, 2011 om 11:23
18 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo.
WIj hebben dit korte tijd geleden ook gehad. Ik weet niet of het met meerdere zenders het geval is? WIj hadden het wel. Na een telefoontje naar Ziggo heb ik via "het kastje" menu alle zenders laten zoeken en toen was het oké.
Misschien heb je hier iets aan?

pino123
door pino123 - Oct 28, 2011 om 11:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb dit laatst ook gehad, er bleek sprake van externe storing. In mijn geval betrof het de WII die stoorde op de kanalen. Ik adviseer je alle randapparatuur uit te zetten en daarna één voor één weer aan te zetten, soms is het zelfs handig om ze bij de decoder weg te halen. Kijken of dat helpt en dan randapparatuur weer terugzetten en kijken waar de storing vandaan komt!

Het hoeft dus niet te betekenen dat er iets niet goed zit binnen de wandapparatuur.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 28, 2011 om 12:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Voordat de wijzigingen door Ziggo plaatsvonden had ik CNN wel via dezelfde coaxkabel en wanddoos. Aan dat laatste is niets veranderd.
Maar het controleren van de signaalsterkte bij mijn wanddoos is een idee. Kunnen zij dat daar zien of moet er dan iemand aan huis komen?

Informeer eens bij Ziggo,normaal is Maar als het daar goed kan het ook nog onderweg naar u aansluiting zitten.bij de verdeel kast.

sloffy
door sloffy - Oct 28, 2011 om 12:13
8 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt allemaal voor de adviezen.
Bij het controleren van de kabel en de wandcontactdoos heb ik ontdekt dat daar hoogstwaarschijnlijk toch de zwakke plek zit.
Terwijl de TV op het CNN kanaal stond heb ik wat aan de kabel en contactdoos gemorreld en toen verscheen er een beeld. Weliswaar slecht beeld, maar toch!
Ik zal vandaag een nieuwe kabel gaan halen, hopelijk is het probleem dan over.
Aan de contactdoos kan ik weinig doen want die zit ingebouwd.
Ik laat nog weten of het gelukt is.

1500vulcano
door 1500vulcano - Nov 6, 2011 om 21:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sloffy schreef op vrijdag 28 okt 2011, 12:13]Bedankt allemaal voor de adviezen.
Bij het controleren van de kabel en de wandcontactdoos heb ik ontdekt dat daar hoogstwaarschijnlijk toch de zwakke plek zit.
Terwijl de TV op het CNN kanaal stond heb ik wat aan de kabel en contactdoos gemorreld en toen verscheen er een beeld. Weliswaar slecht beeld, maar toch!
Ik zal vandaag een nieuwe kabel gaan halen, hopelijk is het probleem dan over.
Aan de contactdoos kan ik weinig doen want die zit ingebouwd.
Ik laat nog weten of het gelukt is.

en wat was het?? of heb je nog geen kabel gehaald

sloffy
door sloffy - Nov 7, 2011 om 02:09
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1500vulcano schreef op zondag 6 nov 2011, 21:59][quote=sloffy schreef op vrijdag 28 okt 2011, 12:13]Bedankt allemaal voor de adviezen.
Bij het controleren van de kabel en de wandcontactdoos heb ik ontdekt dat daar hoogstwaarschijnlijk toch de zwakke plek zit.
Terwijl de TV op het CNN kanaal stond heb ik wat aan de kabel en contactdoos gemorreld en toen verscheen er een beeld. Weliswaar slecht beeld, maar toch!
Ik zal vandaag een nieuwe kabel gaan halen, hopelijk is het probleem dan over.
Aan de contactdoos kan ik weinig doen want die zit ingebouwd.
Ik laat nog weten of het gelukt is.

en wat was het?? of heb je nog geen kabel gehaald

Daar zit ik een beetje mee, want ik kan wel nieuwe kabel gaan kopen maar als ik die dan door de buis in de muur moet trekken kan ik geen gegoten stekker gebruiken! Dus moet ik toch weer een los stekkertje gebruiken voor in de meterkast.
Met dit al heb ik nog steeds géén CNN. Het beeld van de Ned. zenders zijn niet om aan te zien op kanaal 1,2 en 3. Die krijg ik wel goed door op 901, 902 en 903. De RTLs zijn OK en hiermee moet ik het doe ben ik bang.

Vóór de veranderingen bij Ziggo had ik prima beeld op mijn fullHD TV en ik denk erover om een schoteltje in de tuin te zetten en Ziggo op te zeggen.
Zo te lezen op deze site, zijn andere providers geen haar beter en heeft overstappen ook geen zin.

aurora1
door aurora1 - Nov 7, 2011 om 10:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag sloffy,
Aangezien het "morrelen" met de kabel wat effect heeft, kan het zijn dat de stekker in de tv geen goed contact maakt?

vr.gr.

sloffy
door sloffy - Nov 7, 2011 om 12:10
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb vergeten om te vermelden dat ik wel een nieuwe kabel heb gekocht met gegoten stekkers om van het stopcontact naar de TV te gaan, maar de klacht blijft.

De kabel van de meterkast naar het stopcontact loopt door de leiding in de muur en ik heb voorheen nooit klachten gehad. De klacht is ontstaan nadat Ziggo veranderingen heeft aangebracht
.
Maar dat laatste lijkt mij ook wel logisch, de waterleiding die van buiten komt is ook dikker dan de binnenleiding.

Of zie ik dat verkeerd?

1500vulcano
door 1500vulcano - Nov 7, 2011 om 12:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

je kan beter niet de waterleiding op je tv aansluiten

sloffy
door sloffy - Nov 7, 2011 om 12:47
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1500vulcano schreef op maandag 7 nov 2011, 12:42]je kan beter niet de waterleiding op je tv aansluiten

Kijk, daar kan ik wat mee!!!

de eelco
door de eelco - Nov 7, 2011 om 13:08
607 Antwoorden / 92 Vragen

mischien dat een kabelversterker helpt..heb ook problemen gehadt en neuwe kabels en een versterker gekocht..sinsdien geen klachten meer..

sloffy
door sloffy - Nov 20, 2011 om 18:02
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hoera, hoera!!!!!
Er is een nieuwe, dikkere kabel getrokken vanuit de meterkast naar het stopcontact van de TV en het euvel is verholpen.

Ik heb weer prima beeld, maar dat neemt niet weg dat ik dat ook had vóórdat Ziggo wijzigingen aanbracht in het systeem.

Dank allemaal voor het meedenken.

Groet, Sloffy

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 20, 2011 om 19:02
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[quote=sloffy schreef op zondag 20 nov 2011, 18:02]
Ik heb weer prima beeld, maar dat neemt niet weg dat ik dat ook had vóórdat Ziggo wijzigingen aanbracht in het systeem.
Fijn dat het weer werkt. Als een coaxkabel slecht is, zoals bij u het geval was, uit zich dat daarin dat sommige frequenties simpelweg geblokkeert worden in de kabel. Voorheen waren dat blijkbaar frequenties die niet gebruikt werden door Ziggo, nu wordt het dus wel gebruikt voor CNN.

Dat uw kabels slecht en/ of veroudert zijn kunt u Ziggo niet kwalijk nemen.