Zenders zijn verdwenen
sloffywoensdag 26 okt 2011, 18:55
Antwoord op: Zenders zijn verdwenen.
Hallo, ik ben nieuw hier en vroeg mij af of ik een nieuwe topic moest starten, maar misschien kan iemand mij informeren.
Ik heb een Samsung full HD TV met ongebouwde module geschikt voor Ziggo C1+
Volgens een recent schrijven van Ziggo kan ik o.a. CNN ontvangen, maar wat ik ook probeer het lukt niet.
Ik heb de update gedaan en de settings teruggeplaatst naar de fabrieksafstelling, daarna weer alle zenders opgezocht, de module teruggeplaatst etc. etc.,
In de zenderlijst verschijnt wel het kanaalnummer 503 maar geen beeld. Ik krijg de mededeling "zwak signaal"
Tijdens het zoeken naar de kanalen moest je opgeven welk soort kanalen je zoekt en daar heb ik opgegeven digitaal en analoog, omdat ik denk dat je bij digitaal alleen maar die zenders binnenhaalt die daadwerkelijk digitaal zijn.
Weet iemand of mijn redenering klopt en ook waarom ik CNN niet kan ontvangen?
Er is inderdaad veel op deze site geschreven over het verdwijnen van zenders.
Meestal wordt een reset zonder fabrieksinstellingen geadviseerd door middel van stekkers uit trekken stroom antenne dit is niet nodig het beste is als deze storing optreed om de televisie uit te en even uit te laten.
hierdoor volgt een controle van de smartcard en er is weer beeld.
De vermelding zwak signaal betekend dat er iets in u aansuitin wanddoos of coax aansluitingen niet goed is. Ik had dit met BBC zenders. Heb toen een nieuwe coaxkabel gemonteerd rechtstreek aan wanddoos en het was nu wel goede ontvangst. Als het dan niet zo is vraag ziggo eens of ze de signaalsterke is willen controleren bij u wanddoos.
[quote=valerius-2 schreef op donderdag 27 okt 2011, 22:03]De vermelding zwak signaal betekend dat er iets in u aansuitin wanddoos of coax aansluitingen niet goed is. Ik had dit met BBC zenders. Heb toen een nieuwe coaxkabel gemonteerd rechtstreek aan wanddoos en het was nu wel goede ontvangst. Als het dan niet zo is vraag ziggo eens of ze de signaalsterke is willen controleren bij u wanddoos.
Voordat de wijzigingen door Ziggo plaatsvonden had ik CNN wel via dezelfde coaxkabel en wanddoos. Aan dat laatste is niets veranderd.
Maar het controleren van de signaalsterkte bij mijn wanddoos is een idee. Kunnen zij dat daar zien of moet er dan iemand aan huis komen?
[quote=brui0929 schreef op woensdag 26 okt 2011, 19:28]Er is inderdaad veel op deze site geschreven over het verdwijnen van zenders.
Meestal wordt een reset zonder fabrieksinstellingen geadviseerd door middel van stekkers uit trekken stroom antenne dit is niet nodig het beste is als deze storing optreed om de televisie uit te en even uit te laten.
hierdoor volgt een controle van de smartcard en er is weer beeld.
brui0929, Dank voor het antwoord, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar werkt niet.
.......Voordat de wijzigingen door Ziggo plaatsvonden had ik CNN wel via dezelfde coaxkabel en wanddoos. ...........
Dat kan. Maar als je 'tig' jaar oude coaxkabel gebruikt en stekkers met die plastic dopjes, kan je er van uit gaan, dat het probleem binnenshuis ligt. Als dat het geval is, zou ik beginnen met die zaken te vervangen door goede Kabelkeur kabel/stekkers. Geen troep van de bouwmarkt dus.
Hallo.
WIj hebben dit korte tijd geleden ook gehad. Ik weet niet of het met meerdere zenders het geval is? WIj hadden het wel. Na een telefoontje naar Ziggo heb ik via "het kastje" menu alle zenders laten zoeken en toen was het oké.
Misschien heb je hier iets aan?
Ik heb dit laatst ook gehad, er bleek sprake van externe storing. In mijn geval betrof het de WII die stoorde op de kanalen. Ik adviseer je alle randapparatuur uit te zetten en daarna één voor één weer aan te zetten, soms is het zelfs handig om ze bij de decoder weg te halen. Kijken of dat helpt en dan randapparatuur weer terugzetten en kijken waar de storing vandaan komt!
Het hoeft dus niet te betekenen dat er iets niet goed zit binnen de wandapparatuur.
Voordat de wijzigingen door Ziggo plaatsvonden had ik CNN wel via dezelfde coaxkabel en wanddoos. Aan dat laatste is niets veranderd.
Maar het controleren van de signaalsterkte bij mijn wanddoos is een idee. Kunnen zij dat daar zien of moet er dan iemand aan huis komen?
Informeer eens bij Ziggo,normaal is Maar als het daar goed kan het ook nog onderweg naar u aansluiting zitten.bij de verdeel kast.
Bedankt allemaal voor de adviezen.
Bij het controleren van de kabel en de wandcontactdoos heb ik ontdekt dat daar hoogstwaarschijnlijk toch de zwakke plek zit.
Terwijl de TV op het CNN kanaal stond heb ik wat aan de kabel en contactdoos gemorreld en toen verscheen er een beeld. Weliswaar slecht beeld, maar toch!
Ik zal vandaag een nieuwe kabel gaan halen, hopelijk is het probleem dan over.
Aan de contactdoos kan ik weinig doen want die zit ingebouwd.
Ik laat nog weten of het gelukt is.
[quote=sloffy schreef op vrijdag 28 okt 2011, 12:13]Bedankt allemaal voor de adviezen.
Bij het controleren van de kabel en de wandcontactdoos heb ik ontdekt dat daar hoogstwaarschijnlijk toch de zwakke plek zit.
Terwijl de TV op het CNN kanaal stond heb ik wat aan de kabel en contactdoos gemorreld en toen verscheen er een beeld. Weliswaar slecht beeld, maar toch!
Ik zal vandaag een nieuwe kabel gaan halen, hopelijk is het probleem dan over.
Aan de contactdoos kan ik weinig doen want die zit ingebouwd.
Ik laat nog weten of het gelukt is.
en wat was het?? of heb je nog geen kabel gehaald
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer