vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 15:47
Elektronica & tv

Ziggo CI+ module

Ziggo (voormalig UPC) bied een CI+ module aan voor de zelfde prijs als een standard mediabox van Ziggo. De mogenlijkheden van een Ziggo mediabox zijn: Semi interactieve televisie (niet opnemen of replay TV, pauzeren tot 1 minuut) on demand video kijken en TV gids) een CI+ module bied digitale TV ipv interactieve TV. Per TV is dit verschillend en niet elk model wordt ondersteund. Zelf heb ik een Phillips 43PUS6401 8 gb android 4K smart televisie met opname functie via een usb hdd.

Ziggo zegt alle diensten ook via CI+ module door te sturen, maar de praktijk wijst anders uit. de CI+ module beperkt uw diensten op deze TV. Maar je betaald wel het zelfde als een standard mediabox. Ook is het niet mogenlijk om een CI+ module te kopen bij mediamarkt voor €47,- en hierin uw huidige smartcard te plaatsen (dit is 4 uit de 10 gevallen niet compatible (upc kaarten werken uberhaupt nooit). Er word niet op de website gezegt dat interactieve TV niet mogenlijk is en ze beloven instalatie per 1 TV, PC en  telefoon garantie.

Op de phillips 43PUS6401 met android denk je gebruik te kunnen maken van Ziggo on demand met de Ziggo go app (helaas werkt dit ook niet op deze TV. Voor films te kijken en streams van meervoudige diensten adviseer ik KODI (XMBC media streaming is lastig in te stellen, maar bied u wel de vrijheid in het kijken wat u wil)  Ziggo is in dit geval duur en niet eerlijk.

23246 12 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2017 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dank voor de mededeling.
Maar wat is nu je vraag?

vleermuiswes
door vleermuiswes - Jan 11, 2017 om 17:03
8 Antwoorden / 7 Vragen

Nadat ik 1 topic heb geplaatst is het een RATrace denk ik, er wordt gereageerd met antwoord wat is nou de vraag. De vraag is duidelijk denk ik, zijn er meer mensen die zich misleid voelen door de aanbieding van Ziggo en of is de ervaring met dit product gelijk, in de trand van of het tegeover gestelde van dit topic?. Ook als u betere ervaringen hebt over een product binnen het product wat past binnen dit topic.

Ik neem helaas geen waarde aan eerste snelle reactie en puntenwaardering. Vraag en Antwoord op een Topic ;) of misschien een directe consumentenKlacht over een product of dienst!

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2017 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb 2 Samsung t.v.'s daar werkt de interactieve functie prima met de CI+ 1.3 module. Heb je wel gekeken of jouw "Philips" wel gecertificeerd is door Ziggo voor de CI+ module (wel in mijn pc gebied) https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Edit: heb je dit nu al nagekeken? En heb je soms een t.v. gekocht die niet voor de Nederlandse markt bestemd is? Waar heb je de t.v. gekocht?

Dat On Demand op jouw t.v. niet werkt, hoeft echt niet aan Ziggo te liggen.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 17:54
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ja mijn TV is volgens Phillips gecertificeerd, ziggo zegt hierop alleen iets heel anders. Ziggo zegt: "ja de TV bouwer kan wel zeggen dat hij gecertificeerd zijn, maar elke TV is anders, wij moeten onze kaarten zo instaleren wat hun willen, maar zo werkt het niet" Daarin tegen staat mijn verhaal, wie zit er nou tussen dit muurtje in, ik als consument of het ene woord van de provider en het woord van de TV. mijn klacht is toch Duidelijk?

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 18:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ik vraag niet of de t.v. volgens Philips gecertificeerd is, maar volgens Ziggo. Gebruik daarvoor mijn gegeven link.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 19:21
8 Antwoorden / 7 Vragen

Welke kant wil jij op, het muurtje of de andere zijde, Kent u het product? het boekje zegt ID frequentie en nog een hoop meer, updates voor alles waar u nu op reageer. ik vertel u 1 ding. Ziggo zegt mij" helaas dit is niet leverbaar" Ik betaal hier toch GVR< voor. Niks meer of niks minder. Uw antwoord is waarschijnlijk een greep uit de ruimte helaas. Toch bedank voor uw reactie, dit houd mij wel ff bezig :>

Topantwoord

ro
door ronny530 - Jan 11, 2017 om 17:21
2790 Antwoorden / 41 Vragen

U dient bij "options" de hbbTV functie aan te zetten. Onder de rode txt knop zijn de standaard functies te kiezen.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 17:39
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb Ziggo gevraagt om uitleg over deze functie. HbbTV (privacy AAN) bied alleen TV gids en teletext en eventuele red button diensten van BBC en andere aanbieders met dit digitale product. (jouw antwoord is wel bruikbaar, want deze heb ik Ziggo ook om de oren gesmeten) eerlijk gezegt blijf ik dit volks verneukerij (flessentrekkerij) vinden

ro
door ronny530 Jan 11, 2017 om 17:52
2790 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb voordat ik mijn reactie plaatste de test zelf gedaan en het werkt gewoon. Zelfs zonder HbbTV verscheen onder de rode knop uitzending gemist en zo meer.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 18:20
8 Antwoorden / 7 Vragen

On demand video kijken???? zoals monsters en co universetie?
Rooie knop functie werkt in het privicy verhaal van Ziggo, maar kan jij on demand ziggo films kijken. Ik gaff zelf testen nu, als ik het mis heb zal ik het ook zeggen, #hot

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 18:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals ik al schreef, ik kan ook On Demand kijken, net als alle anderen die ik ken.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 18:25
8 Antwoorden / 7 Vragen

Getest!, werkt niet! specs phillips 43pus6401 ff lezen, ligt het aan de TV of aan de provider? Het werkt gewoon niet, ik heb ziggo aan de phone gehad en die zeggen gewoon dat ik de mediabox dan maar moet houden enzo,.....

ro
door ronny530 Jan 11, 2017 om 18:41
2790 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u wel een nederlands toestel! want als er achter 43pus6401 /H12 staat zou het moeten lukken is dat bijvoorbeeld H/06 dan is er sprake van Europees toestel en dan is het einde oefening.

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2017 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ï@vleermuiswes: staat de nieuwste firmware geïnstalleerd op je t.v.?

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 18:06
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ja is vandaag helemaal up to date (ik dacht ook dat het daardoor kwam, maar helaas. android is geüpdate en de CI+ modulatie ingang was al toen ik de kaart instaleerde geüpdate (1 week eerder had ik al een CI+ module van de mediamarkt, maar de kaart zag hij wel, en de smartcard van Ziggo (voormalig UPC) zag de TV dus echt niet. Ik betaal huur mediabox en smartcard voor de prijs van 1 card en een CI+ module (kostprijs van deze 2 producten is het géne wat ik niet lust !" Ziggo leverd niet de diensten voor de prijs wat op een mediabox staan ook voor de CI+ module. dus de kosten kunnen en mogen nooit hetzelfde zijn.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2017 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de snelheid van een reactie en/of de inhoud u daarvan niet bevalt, zijn er ongetwijfeld fora waar u een paar dagen moet wachten voordat er iemand reageert. Dus misschien daar uw vraag stellen?

Maar wel wonderlijk dat u de eerste reactie dan als Topantwoord kwalificeert.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 18:46
8 Antwoorden / 7 Vragen

wonderlijk is dat er gereageerd word, meestal is de vraag moeilijker dan het antwoord ') een slim mens zwijgt tot waneer de vraag hem uitdaagd!

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2017 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een slim mens koopt een tv die Ziggo gecertificeerd is, als hij tv van Ziggo afneemt.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 19:00
8 Antwoorden / 7 Vragen

Jammer ik koop een TV die met de tijd meegaat en niet een TV die Ziggo wil, en als u goed lees is mijn TV Phillips 43PUS6401 een Ziggo gecertificeerd product, de specificaties zijn te vinden op Youtroep, Phillips, mediamarkt, Foka, kamaraexpress enzo,..... Het is een Ziggo gecertificeerd apparaat, maar het functioneerd als een pc die bij u thuis staat ;)

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2017 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U geeft anders geen antwoord aan @carola.83 of het toestel door Ziggo gecertificeerd is. U schrijft alleen dat Philips dat zegt, maar dat zegt juist niets. En Ziggo zegt blijkbaar gewoon nee. Simpel.

vleermuiswes
door vleermuiswes Jan 11, 2017 om 19:38
8 Antwoorden / 7 Vragen

lees topic verder A.U.B ik geef wel duidelijk aan mijn product te kennen

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 19:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: + 10.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 11, 2017 om 20:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een Philips tv die.met de tijd meegaat. Nu al de meest hilarische opmerking dit jaar.

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2017 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Maar de Ts gaat niet met zijn tijd mee, maar is in de "goede oude tijd" blijven hangen.

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 20:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: waarschijnlijk dus een 65-plusser voor wie een smart t.v. het 1e wereldwonder is.

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2017 om 20:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach die oudjes:-))

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2017 om 18:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Start eens een topic op het forum van Ziggo, daar is ook webcare (niet te verwarren met klantenservice) actief https://community.ziggo.nl

DOOR VLEERMUISWES 11 JAN. 2017 OM 18:06
5 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Ja is vandaag helemaal up to date (ik dacht ook dat het daarddor kwam, maar helaas. android is geüpdate en de CI+ modulatie ingang was al toen ik de kaart instaleerde (1 week eerder had ik al een CI+ module van de mediamarkt, maar de kaart zag hij wel, en de smartcard van Ziggo (voormalig UPC) dus echt niet. Ik betaal huur mediabox en smartcard voor de prijs van 1 card en een CI+ module (kostprijs van deze 2 producten is het géne wat ik niet lust !"

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2017 om 19:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn antwoorden zijn zeker geen greep uit de ruimte en ja, ik ken het product, want gebruik het zelf ook (dat had ik al geschreven, maar blijkbaar lees je ook niet). Maar ik kap er mee, hier ga ik mijn energie niet meer aan verspillen. Je kan Ziggo nou wel de schuld geven, maar het probleem kan heel goed bij jouw onkunde liggen of het ligt aan de t.v. (buitenlands model) Maar ja, op een vraag hierover, krijg ik ook geen antwoord.

Gegroet.

DOOR VLEERMUISWES 11 JAN. 2017 OM 19:21
5 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Welke kant wil jij op, het muurtje of de andere zijde, Kent u het product? het boekje zegt ID frequentie en nog een hoop meer, updates voor alles waar u nu op reageer. ik vertel u 1 ding. Ziggo zegt mij" helaas dit is niet leverbaar" Ik betaal hier toch GVR< voor. Niks meer of niks minder. Uw antwoord is waarschijnlijk een greep uit de ruimte helaas. Toch bedank voor uw reactie, dit houd mij wel ff bezig :>

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2017 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, als de klacht op dezelfde manier bij Ziggo bekend gemaakt is, snap ik dat er niets uitkomt.

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 20:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad.

vleermuiswes
door vleermuiswes - Jan 11, 2017 om 19:34
8 Antwoorden / 7 Vragen

Na 1 ronde vraag en antwoord, krijgt dit helaas geen vervolg. Ik heb in 2 uur topic een score van 60% actief review :> een reactie ratio van 1:8 op de huidige gebruiker van kassa.vara.

dit was een consumentenklacht en eigenlijk geen vraag & beantwoord topic,

Ik zou plijten voor een directe aankoop klachten topic: Als ik een product koop en dat ik deze direct kan viërveren met deze website en daarmee een directe klacht mag melden (gegrond) als deze mankemnenten heeft.

bedankt voor jullie antwoorden en eventueel onderzoek ! toppie

costnix
door costnix - Jan 12, 2017 om 14:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom moeilijksten? De Horizon box is gecertificeerd :-)

ja
door janf43 - Jan 12, 2017 om 14:17
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als u hier kijkt en wat zoekt, zult u vinden dat de combintie TV-CI+ module in het oude Ziggo gebied interactief gebruikt kan worden en in het oude UPC gebied alleen voor de digitale ontvangst. Daar is niets onduidelijk aan.
De CI+ module decodeert slechts op een tuner tegelijk, dus kijken op één en opnemen op een andere niet gecodeerde zender is niet mogelijk.