wendy-claire
door wendy-claire Nov 3, 2013 om 23:06
Elektronica & tv

ZIGGO | i 'De geselecteerd service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd'

ZIGGO | i 'De geselecteerd service is gecodeerd of kan nit worden gedecodeerd'

Regelmatig kreeg ik tot nu toe, soms meerdere keren per dag' bij het wisselen van en zender, al dan niet eerst met de melding 134-9 in beeld, i 'De geselecteerd service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd'.
De televisie volledig 2 minuten uitzetten.

De helpdeskwijsneuzen weten het blijkbaar ook niet (meer).

Mijn televisie is een SONY KDL-40EX700 juli 2010. Met gebruikmaking van Neotion CI Plus Ca module licenced by Ir.deta (M:11 D: 19/12/09).

Daarnaast gebruikmakend van de HUMAX iHDR-5200C met smartcard.

Ligt het aan de smartcard in de Neotion?
Is het soms de Neotion (juli 2010) de oorzaak?
Of ligt het soms aan de SONY-televisie?

9880 11 Rapporteer

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 4, 2013 om 23:08
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 4 nov 2013, 10:41]Heb je de vraag al op het forum van Ziggo gesteld?
http://ziggo-gebruikers.nl

Neen!

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2013 om 23:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens hier gezocht/gelezen?

costnix
door costnix - Nov 4, 2013 om 23:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je de vraag al op het forum van Ziggo gesteld?
http://ziggo-gebruikers.nl

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 5, 2013 om 00:18
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 4 nov 2013, 10:41]Heb je de vraag al op het forum van Ziggo gesteld?
http://ziggo-gebruikers.nl

Zie dat het een gekend probleem is met de Sony Bravia; ben dus niet de enige!

De laatste firmware was ook al geïnstalleerd.

Of een ander CI+ Cam-module van een ander merk de oplossing is?

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 8, 2013 om 03:18
619 Antwoorden / 29 Vragen

Gisteren kwam een ZIGGO-ingenieur de entourage herstellen.

1. De melding: 'De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd.': gisteren en vannacht niet meer verschenen;

2. De regionale zenders en Pebble TV (802.0xx MHz resp. 810.0xx MHz) hebben geen verstoring meer, signaalsterkte heeft het maximum 100 behaald.

Binnenleiding is ca. 10 meter vanuit de abonnee-overnamepunt naar de wandcontactdoos in de woonkamer (via het plafond).

Er werd een flink verlies van (maximaal 10) dB geleden, zelfs met een tratecversterker met 8 dB (meer dan 15 meter)geplaatst en ingesteld in de meterkast.

Ook bleek dat de versterker buiten het pand, de verdeling naar de woningen, niet meer correct was afgesteld en wordt door ZIGGO nog beter afgesteld de versterker door een ZIGGO-ingenieur.

Wat een bezoek van een ZIGGO-ingenieur allemaal niet teweeg bracht. Eindelijk van alle miserie af?!

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2013 om 21:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wendy-clair,

Dan blijft alles nu hopelijk naar behoren werken.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 9, 2013 om 21:17
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 08:18]@wendy-clair,

Dan blijft alles nu hopelijk naar behoren werken.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

Helaas, hedenavond was het weer eenmalig raak voorlopig.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 11, 2013 om 02:04
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 21:41]Misschien blijft de Ziggo ingenieur de volgende keer wel logeren.

Wil het toch niet de kost geven!

Gisteren twee keer weer het probleem gehad. Ging twee keer weer de Sony Bravia naar fabrieksinstellingen teruggebracht en opnieuw geïnstalleerd. Vermoedelijk is het de CI+ die de veroorzaker is, de firmware is up-to-date. Misschien dat een vrij recente CI+ module van een ander merk de oplossing is?

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 02:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien blijft de Ziggo ingenieur de volgende keer wel logeren.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2013 om 10:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wendu-claire,

.....Misschien dat een vrij recente CI+ module van een ander merk de oplossing is?
.....

Is het proberen waard. Wie weet.

Suc6

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 16, 2013 om 10:26
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 11 nov 2013, 10:37]@wendu-claire,

.....Misschien dat een vrij recente CI+ module van een ander merk de oplossing is?
.....

Is het proberen waard. Wie weet.

Suc6

Al een paar dagen gaat het goed, voorlopig nog maar geen verdere actie ondernemen mijnerzijds.