ZIGGO | i 'De geselecteerd service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd'
ZIGGO | i 'De geselecteerd service is gecodeerd of kan nit worden gedecodeerd'
Regelmatig kreeg ik tot nu toe, soms meerdere keren per dag' bij het wisselen van en zender, al dan niet eerst met de melding 134-9 in beeld, i 'De geselecteerd service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd'.
De televisie volledig 2 minuten uitzetten.
De helpdeskwijsneuzen weten het blijkbaar ook niet (meer).
Mijn televisie is een SONY KDL-40EX700 juli 2010. Met gebruikmaking van Neotion CI Plus Ca module licenced by Ir.deta (M:11 D: 19/12/09).
Daarnaast gebruikmakend van de HUMAX iHDR-5200C met smartcard.
Ligt het aan de smartcard in de Neotion?
Is het soms de Neotion (juli 2010) de oorzaak?
Of ligt het soms aan de SONY-televisie?
[quote=costnix schreef op maandag 4 nov 2013, 10:41]Heb je de vraag al op het forum van Ziggo gesteld?
http://ziggo-gebruikers.nl
Neen!
[quote=costnix schreef op maandag 4 nov 2013, 10:41]Heb je de vraag al op het forum van Ziggo gesteld?
http://ziggo-gebruikers.nl
Zie dat het een gekend probleem is met de Sony Bravia; ben dus niet de enige!
De laatste firmware was ook al geïnstalleerd.
Of een ander CI+ Cam-module van een ander merk de oplossing is?
Gisteren kwam een ZIGGO-ingenieur de entourage herstellen.
1. De melding: 'De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd.': gisteren en vannacht niet meer verschenen;
2. De regionale zenders en Pebble TV (802.0xx MHz resp. 810.0xx MHz) hebben geen verstoring meer, signaalsterkte heeft het maximum 100 behaald.
Binnenleiding is ca. 10 meter vanuit de abonnee-overnamepunt naar de wandcontactdoos in de woonkamer (via het plafond).
Er werd een flink verlies van (maximaal 10) dB geleden, zelfs met een tratecversterker met 8 dB (meer dan 15 meter)geplaatst en ingesteld in de meterkast.
Ook bleek dat de versterker buiten het pand, de verdeling naar de woningen, niet meer correct was afgesteld en wordt door ZIGGO nog beter afgesteld de versterker door een ZIGGO-ingenieur.
Wat een bezoek van een ZIGGO-ingenieur allemaal niet teweeg bracht. Eindelijk van alle miserie af?!
@wendy-clair,
Dan blijft alles nu hopelijk naar behoren werken.
Bedankt voor het terugmelden.
Met vr.gr.
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 08:18]@wendy-clair,
Dan blijft alles nu hopelijk naar behoren werken.
Bedankt voor het terugmelden.
Met vr.gr.
Helaas, hedenavond was het weer eenmalig raak voorlopig.
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 21:41]Misschien blijft de Ziggo ingenieur de volgende keer wel logeren.
Wil het toch niet de kost geven!
Gisteren twee keer weer het probleem gehad. Ging twee keer weer de Sony Bravia naar fabrieksinstellingen teruggebracht en opnieuw geïnstalleerd. Vermoedelijk is het de CI+ die de veroorzaker is, de firmware is up-to-date. Misschien dat een vrij recente CI+ module van een ander merk de oplossing is?
@wendu-claire,
.....Misschien dat een vrij recente CI+ module van een ander merk de oplossing is?
.....
Is het proberen waard. Wie weet.
Suc6
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen, in een fietsenstalling voor medewerkers bij het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer