Ziggo klachten
Sinds april 2015 maken wij gebruik van de Horizon box met het duurste abonnement. Hiervoor waren we ook al klant van Ziggo. Sinds de overstap is het een en al ellende. Soms gaat het een maand of wat goed, maar het nummer van de klantenservice kunnen we inmiddels bijna dromen.
Vandaag hebben we opnieuw gebeld. De opties "uitzending gemist" en "on demand" en andere opties werken niet meer. De medewerker van de klanten "service" wist ons te vertellen dat ons aansluit punt verouderd is en dat er frequenties veranderd zijn. Daarom werkt het ineens niet meer. Hier kan een monteur voor worden gestuurd, maar die komt pas over 1,5 week. Dat de oude decoder (op de tv in de slaapkamer aangesloten) deze problemen niet heeft, staat er volgens haar helemaal los van. Daarnaast kunnen we pas als alles hersteld is, vragen om een eventuele vergoeding. Daar moeten we dan natuurlijk wel zelf weer over gaan bellen, er is geen optie dat zij contact met ons opnemen. Voor deze "service" betalen we rond de 100 euro per maand....
Ik heb het idee dat Ziggo op een aantal punten fout zit. Het lijkt mij toch dat zij in dergelijke gevallen zelf proactief contact op moeten nemen, bijvoorbeeld als ze constateren dat er verouderde aansluitpunten zijn die door zoiets als een frequentie wijziging deze problemen kunnen geven. Ook vind ik het raar dat er dan pas 1,5 week later een keer een monteur beschikbaar is. Tot slot vind ik het echt niet kunnen dat wij daarna ook nog zelf contact op moeten nemen om het verder af te kunnen handelen.
Ik heb zelf meer dan 10 jaar werkervaring op het gebied van telefonische klantenservice bij diverse grote bedrijven, ook in de telecom / ict sector, en ik sta echt versteld van de gang van zaken bij Ziggo. Zou graag willen weten of er meerdere mensen zijn met dit probleem en hoe het zit met de punten waar ik tegenaan loop.
Het klopt wat klantenservice zegt: als je een oud / verouderd aansluitpunt hebt, werkt dat niet (goed) met de Horizonbox. Ook een verouderde coaxkabel kan problemen geven. Vraag de monteur daar ook even naar te kijken. Dat je oude decoder wel goed werkt, dat kan.
Tja, dat een monteur niet meteen de volgende dag kan komen, is niet zo vreemd. Je bent natuurlijk niet de enige klant van Ziggo.
Als het aansluitpunt wel goed is, krijg je op kanaal 750 het oranje Ziggo logo te zien. Dat kan je dus zelf even checken.
Bedankt voor je antwoord! Kanaal 750 geeft echter geen signaal alleen een foutmelding. On demand geeft vervolgens een andere foutmelding (code 8020)
Ik snap absoluut dat ze niet meteen de volgende dag kunnen komen, maar 1,5 week (zeg 9 dagen) op een abonnement van ong 100 euro is omgerekend toch rond de 30 euro "weggegooid" geld deze maand.
Daarnaast vind ik het zo raar dat dit probleem "ineens" is ontstaan, afgelopen week kon ik nog gewoon programma's terugkijken en de on demand optie gebruiken, sinds vandaag niet meer. Zo'n aansluiting kan toch niet tijdens het weekend verouderd raken terwijl het al bijna een jaar op dezelfde wijze aangesloten is geweest? Ik vind dat een apart verhaal.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat dit een probleem is waar meerdere mensen mee te maken kunnen krijgen, als dit (zoals ze beweren) met de wisseling van frequenties te maken heeft. Op het moment dat ze dat als reden geven, is dat dus kennelijk al bekend dat dit een gevolg kon zijn van die wisseling. Ik ben van mening dat ze dan een verkeerde inschatting hebben gemaakt van de impact,
Al eens gekeken of de splitter naar de andere tv "retourgeschikt" is? Voor het terugkijken van programma's gaan er namelijk ook signalen terug naar Ziggo. Misschien heeft u gewoon een oude splitter en dan werkt het een tijdje om er vervolgens mee uit te scheiden. U krijgt dan iets te zien als: "dit programma is niet vrijgegeven voor replay" of "programma niet beschikbaar".
Bedankt voor je antwoord!
Volgens mij is de kwaliteit van de coax inderdaad niet geweldig, maar volgens de monteur die in april 2015 de boel kwam aansluiten was het "meer dan voldoende". Zou dat in een jaar tijd zo hard achteruit kunnen gaan of kunnen veranderen? Zal het volgende week in ieder geval even vragen aan de monteur
.......Kanaal 750 geeft echter geen signaal alleen een foutmelding.......
Dan moet inderdaad de wcd vervangen worden. Dat het nu ineens niet goed meer werkt, kan te maken hebben met allerlei technische aanpassingen die regelmatig door Ziggo worden uitgevoerd. De coaxkabel e.d. zijn wel Kabelkeur en liefst ook 4G bestendig?
De aanschafkosten van een nieuwe coax heb ik trouwens van Ziggo gekregen. (De wcd was eerder al vervangen door een Ziggo monteur.)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer