ton schaaf
door ton schaaf Jan 8, 2016 om 20:47
Elektronica & tv

Ziggo teletekst

Onlangs een Horizon mediabox van Ziggo aangeschaft. Teletekst pagina's verdwijnen soms gedurende 10 seconden of er verschijnt slechts een halve pagina. Daarna is de tekst weer leesbaar. Doorbladerfunctie is gebrekkig, ook met de rode knop "volgende pagina". Op een andere analoge TV (kabel) blijkt er geen enkel probleem.
Op naar de Ziggo-winkel. Antwoord aldaar: Ziggo ondersteunt teletekst niet meer, een verouderde techniek, die gaat verdwijnen. De meeste kijkers bekijken volgens de Ziggo-medewerker nieuws op hun smartfoon. Wij kunnen u niet helpen!!
Gisteren nog ion de krant gelezen dat ruim twee miljoen Nederlanders vrijwel dagelijks teletekst gebruiken. Hoe zo verouderde en verdwijnende techniek? Tijdens de aanschaf van de mediabox werd over de gebrekkeige teletekstfunctie niet gesproken.
Ben ik met een kluitje in het riet gestuurd ? Hebben meer mensen problemen met Horizon teletekst?

Met vriendelijke groet,

Ton Schaaf.

12950 5 Rapporteer

marita567
door marita567 - Jan 8, 2016 om 20:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo ton schaaf ,

ik heb er geen ervaring mee , maar u kunt hier eens uw vraag stellen ( ziggo community ) misschien staat er al een oplossing voor u bij .

https://community.ziggo.nl/omgaan-de-horizon-mediabox-55

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2016 om 21:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

2 miljoen van 17 miljoen is maar iets meer dan 10% dus die nog naar teletekst kijken. Inderdaad een zwaar verouderde en achterhaalde techniek. Als TT via Horizonbox niet lukt, dan kijk je toch via analoge doorgifte naar TT? Die 2 werken het beste samen, om het zo maar even te zeggen, omdat beide technieken uit hetzelfde tijdperk zijn.

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2016 om 21:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je Googelt op Horizonbox en teletekst dan kun je zien dat er meer klachten zijn.

costnix
door costnix - Jan 8, 2016 om 22:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben ze dat nog steeds niet kunnen oplossen? Ik heb al meer dan 1 jaar geen UPC Horizon doos meer, maar daar kwam bij mij het zelfde probleem voor en ik kreeg dezelfde lulkoek van de HELLdesk :-(

Cookies
door Cookies Jan 8, 2016 om 22:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat gaan ze ook niet oplossen.

costnix
door costnix Jan 9, 2016 om 23:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Och, ik heb het probleem opgelost door over te stappen op een glasvezel aanbieder. Prima Teletekst en zeer weinig storingen, die ik zelf heb opgelost.

Cookies
door Cookies Jan 10, 2016 om 00:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overstappen enkel en alleen voor TT? Even t.v. op analoog en je hebt prima TT.

Cookies
door Cookies Jan 10, 2016 om 00:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

costnix
door costnix Jan 10, 2016 om 00:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nietzsche Kleenex dat. Die Horizon doos crashed every on de haverklap. De HELLdesk begin steeds were met de bike de litanies over kabels, die niet zouden deugen en meer geblabla.
Ik was UPC gewoon ZAT! De glasvezel lag al tor aan mijn voordeur en ik was contractvrij.
De HELLdesk bood mij nog van alles aan, maar ik heb er onvriendelijk voor bedankt.

door 1953 - Jan 8, 2016 om 22:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Niks nieuws onder de zon. Die problmen van de Horizonbox onderging ik ook. Teletekstpagina's die niet gelijk doorgingen naar de volgende beschikbare pagina.

Enfin klaagde bij ZIGGO dusdanig dat men zelf de stekker uit het contract trok begin november jl.

Horizonbox is van het merk Samsung en Samsung haat(te) ik zodanig, wat een typhusmerk!

ZIGGO is bezig met nieuwe mediaboxen van een ander merk, die in de loop van 2016 hun daglicht gaan zien.

Teletekst gaat wel bij VRT verdwijnen, m.u.v. ondertitelingspagina. Alhier in Nederland is teletekst nog springlevend en zal zeker nog niet verdwijnen. Bewijst maar dat ZIGGO u onzin verkondigde.

Knollen voor citroenen gepresenteerd.

He
door HenkPaalman Aug 8, 2016 om 11:34
Antwoorden / Vragen

Ook wij hebben klachten over teletekst na instalatie van van Horizon-TV door Ziggo. Een monteur van Ziggo zei dat er waarschijnlijk een storing in de coaxkabel zat maar ook bij een nieuwe kabel werk teletekst niet goed. Een medewerker van Ziggo gaf mij aan om de paginanummers met storing te noteren zodat ze beter konden zien waar de fout zat.Heb nu weer gebeld met de mededeling dat de storing zich op elke willekeurige pagina voordoet. Er werd mij nu vezekerd dat het een bekende klacht was en dat er aan werdt gewerkt om het probleen op te lossen. In het derde of zeker in het vierde kwartaal zal Ziggo nieuwe soft-ware instaleren zodat Horizon TV-kijkers storingvrij teletekst kunnen kijken. Ben benieuwd!!!