ro
door robertpeter Nov 26, 2021 om 17:19
Elektronica & tv

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de service van Best Air?

Best Air zou in 1 dag 4 units plaatsen voor koelen en verwarming. Ze zijn 6 x geweest en het werkt nog steeds niet (temperatuur komt niet boven 19.5 graden uit). Ook is de buitenunit luider dan de wettelijk maximale 40 dB. Na al een paar keer een paar weken zonder te hebben gezeten en daarna een provisorische reparatie word er nu helemaal niet meer op mijn mail gereageerd. Bij bellen krijg je te horen dat ze terug zullen bellen wat ook niet word gedaan. Ik weet niet meer wat ik nog kan doen, maar zit nu wel met een jas aan in de kamer

3166 6 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2021 om 17:30
7198 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag of ze nog eens willen komen.

https://bestair.nl/contact/

De mening van sommige mensen.

https://nl.trustpilot.com/review/bestair.nl

ju
door juliomariner Nov 26, 2021 om 18:11
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Staan een aantal review op die  een opvallende gelijke stijl hebben. Normaal zet je toch niet de namen van de monteurs in een review?

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2021 om 17:41
7198 Antwoorden / 3 Vragen

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2021 om 17:48
16873 Antwoorden / 202 Vragen

Qua ervaringen zie de al door @SHOPPY gegeven info, 19% niet zo tevreden. Ook hier geldt m.i. de wettelijke regeling m.b.t. consumentenaankoop bescherming en ik geef u tips (o.a.) wat u kunt doen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

  https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond (gratis service) en bij www.consuwijzer.nl van de ACM

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 26, 2021 om 18:04
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robertpeter ,

Bestair voert het logo van Stek Duurzaam Gecertificeerd , neem hier eens contact mee op , klik op de rode regel .

https://stek.nl/contact/

ro
door robertpeter Nov 28, 2021 om 07:19
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik gedaan maar daar verwacht ik weinig van

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 27, 2021 om 09:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mooie TV reclame maar die koste veel geld en leverde niets op!

Ik weet dat er een groot tekort aan goede monteurs is en word hun  in principe prima apparaten wel goed geinstalleerd?

Als je daar fouten maakte kreeg je lager rendement en hoog stroomverbruik.

Zelf adviseerde ik;

Neem er een hout of pellet kachel erbij!

Ja  de eerste week februari 2021 was het bij harde wind  -15.0C.   op de meter buiten!

Dan is elke warmtepomp  overuren aan het maken en is  hout stoken betere oplossing!

De Pellet kachel  heeft een ventilator dus blaast altijd prima.
Een houtkachel  niet dus  bij windstil of dikke mist een probleem.

Maar een ventilator voor lucht  uit kruipruimte aanvoeren en die  kan ook bij windstil en dikke mist prima blazen!

Best Air?   Hier ook bekend en  ik miste hier wel de complimentjes!

ro
door robertpeter Nov 28, 2021 om 07:21
1 Antwoorden / 2 Vragen

een hout of pelletkachel gaat vanwege millieu vraagstukken niet door. De airco draait voor een groot gedeelte op zonnepanelen, maar ja, dan moet het wel werken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 30, 2021 om 07:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een Houtkachel, goedkope maar de schoorsteen erg duur dus valt af....

Pellet kachel met muurdoorvoer,   leuk voor koude winter of sneller opwarmen er naast dacht ik aan.

Maar wat is er verkocht en staat 40 dB op papier?

Ook is 19,5 graden erg weinig,  met bejaarde schoonmoeder moet ik 22 Celsius of ietsje meer hebben!

Maar hoe is buiten Unit geplaatst?

Met rubber blokken onder de beugels?

De Contact geluiden van stenen muren is vaak bekend probleem.

Ik denk dat Best Air door de reclame teveel werk kreeg en nu met matig personeel zit in grote delen van Nederland.

Ik vergelijk Best Air  maar even met  Feenstra,  een grote landelijke en per Regio van geweldig zoals in reclame tot een ramp!

ro
door robertpeter Dec 13, 2021 om 07:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

@ Pharmacopolam Circumforaneum Na klachten van d eburen zijn er rubber blokken onder de unit geplaatst zodat het doortrillen naar de buren nu over is. Qua dB is het nog steeds minimaal 46 dB. Er staat geen 40 dB maar ik mag troch aannemen dat zo'n bedrijf de wet kent en zich er aan houdt?
Ervaringen met Feenstra zijn hier in de afgelopen jaren gewoon goed te noemen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 13, 2021 om 14:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Feenstra.....Van geweldige vakmensen tot Ramp schreef ik ook bewust.

Elke vestiging heeft ander personeel en vaak is de manager de oorzaak dat  de betere weglopen!

Feenstra  zie ik als zelfstandige  vestigingen en niet als 1 grote van 1 eigenaar....

Best Air,  ik denk dat hier ook vele plaatselijke voor werken en daar kan van alles tussen zitten.

ro
door robertpeter - Nov 27, 2021 om 11:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

@sjoppy ze zijn nav klachten al 4 x geweest zondr oplossing. Nu zit ik in een eenzijdige mailwisseling want ze antwoorden niet meer. Trustpilot had ik gezien en ten tijde van de bestelling waren dat alleen poitieve reviews, vandaar dar we voor hun hebben gekozen.