te
door teejoo_1 Oct 13, 2004 om 10:46
Elektronica & tv

Zoekt goede informatie over digitale fototoestellen

Wie oh wie kan mij vertellen waar ik een GOED blad of andere informatie ( www site bijv ) over DIGITALE fototoestellen kan vinden met de recentste modellen beschreven en GETEST!!!! ( en daar bedoel ik niet de consumentenbond mee, - want daar staan niet veel toestellen in !!!! -  maar eventueel ANDERE sites of testbladen - zodat ik door die jungle van alle aanbiedingen de JUISTE keus kan maken )  - Bij voorbaat bedankt voor uw antwoord op deze site - of mail naar - alibaba40@home.nl ---- [Edit: het plaatsen van telefoonnrs is niet toegestaan, red Kassa]

1132 11 Rapporteer

bo
door boollie - Oct 13, 2004 om 11:09
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ga eens naar de site op http://www.kieskeurig.nl hier vindt je alle info plus en minpunten inclusief prijsvergelijkingen van digitale camera's.

Ook andere gebruiksvoorwerpen worden hier in prijs en kwaliteit vergeleken.

tigertje
door tigertje - Oct 13, 2004 om 11:19
402 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Teejoo,

In de eerste plaats is het niet erg netjes om je titel met capslocks aan te schrijven. Als je een beetje op de site rondkijkt zie je dat alle vragen gewoon worden beantwoord.

Ten tweede zijn er verschillende sites te vinden die recente toestellen testen:

  1. http://www.imaging-resource.com/NEWS.HTM

  2. http://www.megapixel.net/html/issueindex.php?lang=en

  3. http://www.outbackphoto.com/

  4. http://www.pcphotoreview.com/

  5. http://www.steves-digicams.com/

Succes.

mk
door mk1969 - Oct 13, 2004 om 13:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op de volgende site, wel in het Engels. Helaas geen prijsvergelijk maar wel op en top mogelijkheden om een juiste keus te maken. Staan ook beschrijvingen op van toestellen op die nog moeten uitkomen.

http://www.dpreview.com/

user123
door user123 - Oct 13, 2004 om 17:46
1346 Antwoorden / 3 Vragen

www.tweakers.net

Op de buyerszone leest u waar een bepaald type camera het voordeligst wordt aangeboden. Tevens wordt de aanbieder beoordeeld door bezoekers / kopers.

tigertje
door tigertje - Oct 13, 2004 om 19:33
402 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Tweakers maken ze ook voornamelijk gebruik van de door mij genoemde sites om tot een opinie te komen. Die worden in elk geval als referentie gebruikt.

Pricewatch is idd een goed plek om de laagste prijs te vinden.

fr
door freddie_1 - Oct 14, 2004 om 21:48
19 Antwoorden / 0 Vragen

Op site LetsGoDigital.nl kun je heel goede onafhankelijke informatie vinden en dat is iets wat ik bij kieskeurig .nl betwijfel omdat je niet weet wie die cijfers geeft en of deze personen wel ervaring hebben met een ander apparaat.

diadino
door diadino - Oct 15, 2004 om 13:24
49 Antwoorden / 2 Vragen

hoi,

kijk ook eens op www.dfip.nl

daar staat ook veel info en test van alle verkrijgbare digitale camera,s en acceoires en alles in NL.
en ook vele links naar buitenlandse pagina's

ro
door rovitc - Oct 15, 2004 om 13:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.kieskeurig.nl. Hier staan div.toestellen met gebruikservaring. Zelf heb ik een Canon Powershot A75.

tigertje
door tigertje - Oct 15, 2004 om 23:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

Euh, ik heb die site bekeken maar ik kan er niet echt een verschil zien, qua onafhankelijkheid met de Kieskeurigsite. Ik zie geen enkele professionele review van een camera staan. Wel veel afbeeldingen van camera's en specificaties en een paar gebruikersreviews.

Op zich een mooie site maar als het gaat om het maken van een keuze is het dus niks.

bo
door borak - Oct 16, 2004 om 17:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

probeer de site www.bestekeus.nl

ik hoop dat het lukt.

ma
door martin1 - Oct 19, 2004 om 16:17
346 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar www.dpreview.com, zoals al eerder vermeld door een andere lezer op deze site. Op deze site wordt door een professioneel team veel camera's getest op echte fotokwaliteit (labtests, tests buiten, verglijkingen met vergelijkbare camera's) Alle opties en kenmerken van de camera worden beschreven, alle voor en nadelen t.o.v. de concurrentie, het bedieningsgemakt, LCD scherm, behuizing, lens, accuduur, snelheid alles wordt echt getest, en heel belangrijk, door 1 team dat er echt verstand van heeft. Sites als kieskeurig zijn leuk om te lezen, maar niet goed voor een goede vergelijking. Elke inzender heeft 1 hooguit! 2 producten kunnen testen en testoordelen zijn afhankelijk van de verachtingen. Zo zal het testoordeel van een goedkope aanbieding van de Kruitvat best goed zijn (heb zelfs een paar keer een 10 voor beeldkwaliteit gezien). Dit komt puur omdat de kopers van die camera absoluut geen eisen stellen aan de camera en al snel tevreden zijn. De prijsvergelijk is onzinnig. Veel consumenten kopen hun camera liever in een winkel met service, voorlichting, zekerheid en goede garantie. Die prijzen verschillen nog wel eens met de internetprijzen. Hierdoor gaan mensen met een verkeerd prijsidee naar de winkel, waar ze vaak hun keuze alsnog moeten bijstellen.