ru
door ruben_1 Apr 11, 2004 om 20:12
Elektronica & tv

Zwart/wit beelden

in december 03 hebben wij een sony dvd set gekregen. enige maanden later ben ik begonnen met het downloaden van een film. wat schets mij verbazing: wordt weergegeven in zwart/wit. vervolgens andere dvd-player aangesloten { onbekend merk van kruidvat} deze gaf de film in kleur weer. teruggegaan naar de winkel {block bv} heel verhaal dat het aan de kabels lag etc etc. vervolgens is de dvd player naar sony gestuurd. enkele weken later opgehaald, probleem nog het zelfde. sony gaf als commentaar dat ik de gebruiksaanzwijzing beter moest gaan lezen. van het hele verhaal dat het aan mijn tv zouliggenklopt van geen kanten. waarom niet? omdat mijn andere dvd speler het wel goed doet. wat ik nu eigenlijk wil vrgen: kan ik deze sony dvd player terugbrengen nbaar dewinkel en een andere ervoorin de plaats kopen? de winkelwil niet de dvdplayer terugnemen en sony verteld dat het aan de tv ligt. kortomje wordt ergek van. wat is hiervoor de goedeoplossing?

548 4 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:14
763 Antwoorden / 1 Vragen

Wat vaak voorkomt is dat het signaal niet overeenkomt met de tv, PAL/NTSC instelling staat verkeerd, dit levert een zwart wit beeld op voor europa moet u de dvd speler instellen op PAL. Ik hoop dat het nu wel lukt. succes en groeten

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:14
763 Antwoorden / 1 Vragen

het verschil met u kruidvatje is dat het kruidvatje waarschijnlijk gemaakt is voor de europese markt en grote frabrikanten hun producten wereldwijd verkopen zodat bij grote fabrikanten de aparatuur uitgerust is met meerdere instellingen zodat de aparatuur overal te gebruiken is.

sc
door scooterfreak - Apr 16, 2004 om 13:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben het met tuinfreak eens dat uw dvd player waarschijnlijk voor de amerikaanse markt of de oosterse markt bestemd is geweest dan krijgt u in europa zwart wit beeld, als het goed is kunnen ze u bij een audoi zaak daar verder mee helpen, groet Erik( mocht u denken waty weet u nou van dvd spelers ik werk bij de V&D bij het geluid en hoor hier vaker klachten van)

ma
door martin1 - May 9, 2004 om 16:08
346 Antwoorden / 4 Vragen

U moet zich goed realiseren dat het downloaden van een film (dat weet u zelf ook) natuurlijk in 90% van de gevallen illegaal is. Vervolgens heeft u die film waarschijnlijk geconverteerd met een programma naar VCD of SVCD en gebrand op een cd'tje. Sony heeft naast een electronica deel ook een eigen muziek en filmlabel (o.a. Columbia Tristar, Paramount e.d.) Sony is daarom het strengste merk qua afspelen van gekopieerde dvd's. De regiocode zit bij sony hardwarematig ingebakken en is dus niet te wijzigen zonder het apparaat te verbouwen en veel gekopieerde dvd's en cd's worden op een sony niet juist weergegeven. Sony staat dus in zijn volste recht om een beveiliging in te bouwen tegen gedownloade films. Daarnaast is het zo dat er erg veel programma's zijn om films te comprimeren, om te zetten in vcd of svd, te voorzien van ondertitels, te branden en zijn er ook een groot aantal merken brandbare dvd's. Sony kan deze onmogelijk allemaal controleren op juiste werking. Ik ben dan ook van mening dat u niet van sony mag verwachten dat het de film juist weergeeft. Goedkope apparaten doen dat idd vaak wel omdat daar geen enkele vorm van beveiliging in zit en omdat die apparaten vaak maar een enkel circuit gebruiken om alle formaten af te spelen (ipv afzonderlijke circuits die een betere beeldkwaliteit geven.