mrnn
door mrnn Nov 1, 2011 om 14:02
Garantie & verzekeringen

50+ zorgverzekering

Ik ben een vrouw van 58 en zaken zoals kraamzorg e.d. zijn op mij niet meer van toepassing. Daarentegen heb ik wel weer meer ouderdomgerelateerde zorg nodig.

Zijn er speciale zorgverzekeringen voor 50+ers en zo ja, zijn er hier leden die er ervaring mee hebben?

1325 8 Rapporteer

birdies
door birdies - Nov 1, 2011 om 14:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Zijn er speciale zorgverzekeringen voor 50+ers.........

Aanvullende pakketten voor senioren zijn er wel. Het basispakket is samengesteld op basis van solidariteit, dus voor iedereen hetzelfde pakket.

lapjeskat
door lapjeskat - Nov 1, 2011 om 14:16
90 Antwoorden / 40 Vragen

C.Z. heeft een 50+ verzekering. Kost in 2011 € 13,80 extra boven op de basispremie van € 99,27. Tarief voor 2012 is (nog) niet bekend.

lapjeskat
door lapjeskat - Nov 1, 2011 om 14:23
90 Antwoorden / 40 Vragen

Sorry, was vergeten dat het hier om een premie per maand gaat.

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2011 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mrnn,

Zoals birdies an aangegeven heeft: basispakket is voor iedereen gelijk.

Oriënteer je eens op de verschillende mogelijkheden bij de diverse verzekeraars.
VGZ heeft ook speciaal op ouderen afgestemde pakketten, bv. Het Vitaal pakket:
De voordelen van het Vitaal Pakket
* Aanvullende verzekering en tandheelkunde in één
* Brillen of lenzen: per twee jaar € 150,-
* Budget beweegzorg: € 1.000,- per jaar (zoals fysiotherapie)
* Zeer lage premie: vanaf € 38,50 per maand

Even goed rondkijken en de verschillende dekkingen goed vergelijken.

Suc6

rj
door rjw - Nov 1, 2011 om 15:50
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mrnn schreef op dinsdag 1 nov 2011, 14:02]Ik ben een vrouw van 58 en zaken zoals kraamzorg e.d. zijn op mij niet meer van toepassing. Daarentegen heb ik wel weer meer ouderdomgerelateerde zorg nodig.

Zijn er speciale zorgverzekeringen voor 50+ers en zo ja, zijn er hier leden die er ervaring mee hebben?

En dan gaan jongeren niet meer bijdragen in de hoge zorgkosten voor ouderen. Prima plan.....

va
door van asselt - Nov 1, 2011 om 16:22
19 Antwoorden / 19 Vragen

Wij zijn verzekerd bij Unive de zgn Vitaal polis kijk maar eens op hun site wij hebben er voordeel van o.m fysio en tandarts een heel goed pakket waar je wat aan hebt ,iderdaad wat moet je op onze leeftijd met een kraampakket,de premis is ook lager nu zo rond de €130 per maand.succes!

es
door estestpro - Nov 7, 2011 om 14:08
20 Antwoorden / 21 Vragen

Hogere eigen bijdragen, zorgpakket inkrimping, zwaarder belaste ouderen, Waar is de solidariteit tussen bevolkingsgroepen gebleven? Het beste is om nimmer en nooit in de WAO te belanden, wat men zelf maar in geringe mate kan beinvloeden, leef gezond rook en drink niet en vooral ga voor je 67e dood, opdat je de maatschappij, als inproductiveling, veel kosten uitbespaart. Da je daar je hele leven premie voor hebt betaald, doet niet meer ter zake !.

db
door db_4826563 - Nov 21, 2011 om 18:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Intussen zijn alle premies voor 2012 bekend dus het is nu goed mogelijk om te kijken welke aanvullende verzekering goed bij je passen. De basisverzekering is voor iedereen hetzelfde.

Als je vergelijkt lijkt FBTO op het eerste gezicht het beste uit de bus te komen. Of je nu ouder of jonger bent maakt niet zo heel veel uit omdat de aanvullende verzekeringen zijn ingedeeld naar vergoede extra zorg, niet zozeer naar levensfase. Je kunt dus gewoon een aanvullende verzekering kiezen met de zorg die je zelf denkt nodig te hebben. FBTO rolt ook als goedkoopste uit de vergelijkers (http://www.goedkopezorgverzekeringen.com, independer, etc). Welke combinatie het beste is hangt af van iemands specifieke wensen en behoeftes.