Du
door Duifjaah Jan 18, 2018 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Afgeschreven scooter verzekerd

Mijn vriendin kwam er per toeval achter dat ze een scooter verzekerd heeft die 3 jaar geleden al naar de sloop is gebracht. Is er een kans/mogelijkheid dat zij dat verzekeringsgeld terug kan krijgen?

3478 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2018 om 16:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2018 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft ze een vrijwaringsbewijs? Dan zou ze het vriendelijk kunnen vragen, maar ze heeft geen rechten.

Zou die bankrekening maar nog eens zorgvuldig nakijken, misschien zijn er nog wel meer wonderlijke betalingen.

lo
door lovewinnie - Jan 18, 2018 om 16:34
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan zelfs zomaar zijn dat u vriendin de verzekering niet zomaar kan opzeggen. Heeft u namelijk het vrijwaringsbewijs nodig, heeft u dat nog ? Dit heeft u nodig om de verzekering stop te zetten. U vriendin heeft trouwens geen recht op geld terug.

sy
door sylvia_71 - Jan 18, 2018 om 16:45
288 Antwoorden / 0 Vragen

O jee, dat is zonde van al dat betaalde geld. Er is een kans, maar eerder klein dan groot. Weggegooid geld dus. Het belangrijkste, lijkt mij, is het nu wel opgezegd? Bewaar bewijsstukken. En tja, toch vaker de afschrijvingen controleren.

Succes!

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 18, 2018 om 16:58
509 Antwoorden / Vragen

 Contact opnemen met RDW om het kenteken van haar naam te krijgen onder vermelding dat ie gesloopt is. Dat om te voorkomen dat ze bekeuringen krijgt voor onverzekerd rijden etc. De verzekering kun je zonder meer opzeggen .

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2018 om 18:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn vriendin kwam er per toeval achter dat ze een scooter verzekerd heeft die 3 jaar geleden al naar de sloop is gebracht.

Blond? ;-)

Is er een kans/mogelijkheid dat zij dat verzekeringsgeld terug kan krijgen?
Lijkt me niet.

Tip: financiële administratie op orde brengen.

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2018 om 11:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw vriendin? Weet u zeker dat u het niet zelf bent? Dat is nl meestal het geval met een dergelijke overbodige mededeling.
U kunt uw bankafschriften maar beter minstens 1 x per week controleren.
Hoe kunnen wij hier weten of er kans is om dat geld terug te krijgen?

wi
door wimvandezandt - Jan 19, 2018 om 12:24
10 Antwoorden / 4 Vragen

Fijne reactie hoor. Daar heeft de vragenstelster vast wat aan...

pe
door pebk Jan 19, 2018 om 13:26
583 Antwoorden / 0 Vragen

Edit...

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2018 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wim

En de uwe is heel nuttig. :-(

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2018 om 13:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben van mening dat de scooter ' gewoon' verzekerd is dat bewijsbaar is volgens de verkregen polis.
Dat betekent zonder meer dat de verzekeringspremie niet kan worden teruggevraagd en er bij eventuele schade ook uitbtaald dient te worden afhankelijk van de polisvoorwaarden.
Ook sloopvoertuigen worden vaak toch getepareerd en verkocht.
De enige die bij eventuele problemen aandprakelijk kan zijn, nadruk op kan, is degene die fe scooter heeft verkocht.

audb
door audb - Jan 19, 2018 om 17:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De verzekering had deze scooter nooit mogen verzekeren!

Ze behoren de RDW register na te kijken voor ze de verzekering afsluiten dus ja ze heeft wel degelijk kans dat ze de verzekering stop kan zetten maar geld terug zou misschien wat moeilijker gaan maar zet de verzekering meteen stop.

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2018 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien even lezen. Die verzekering liep al.

jo
door jorisw Jan 25, 2018 om 18:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ah, gelukkig. Het is toch weer de schuld van een bedrijf en niet van de consument. Stel je toch voor dat een consument ook wel eens ergens verantwoordelijk voor kan zijn....

mo
door mof - Jan 19, 2018 om 17:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze kan aantonen dat de scooter inderdaad gesloopt is of in elk geval niet meer op haar naam staat, dan kan dat.

Du
door Duifjaah - Jan 19, 2018 om 20:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het stopzetten is meteen gebeurd en ze hoeft ook de laatste rekening niet te betalen. Ze konden namelijk zelf ook in het systeem zien dat de scooter gesloopt was. Daarnaast heeft ze het bewijs van de RDW.
Wat ook meespeelt is dat ze meteen een andere scooter heeft gekocht en bij dezelfde maatschappij heeft verzekerd. Het is natuurlijk al 3 jaar geleden dat ze dat gedaan heeft, maar het kan haast niet anders dan dat ze de gesloopte scooter genoemd heeft. Dit is uiteraard niet te bewijzen, maar we laten het ook niet liggen. Ik zal proberen te laten weten of het gelukt is.

Aan iedereen die antwoord heeft gegeven op mijn vraag: bedankt voor het meedenken!
Aan de mensen die de tijd hebben genomen om lekker vanachter hun beeldschermpje te oordelen: krijg de ... (vul zelf maar in).

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2018 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En aan de persoon die de tijd heeft genomen om lekker vanachter zijn beeldschermpje vragen te stellen, in plaats van zijn vriendin te wijzen op haar verplichting haar zaken te controleren, krijg de......(vul zelf maar in)

aurora1
door aurora1 Jan 20, 2018 om 14:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: +10

ma
door marie47 Jan 21, 2018 om 18:17
40 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp Duifjaah wel. Als er een vraag gesteld wordt menen sommige antwoorders dat dat ze daar niet op te hoeven antwoorden maar alleen mogen oordelen en vaak niet op de fijnste manier. Daar wordt niet om gevraagd en kan men dus beter achterwege laten. Een beetje respect is wel op zijn plaats.

aurora1
door aurora1 Jan 25, 2018 om 15:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@marie47, en wat is uw oplossing of advies voor vraagsteller?
Of beperkt u zich overwegend tot commentaar geven op anderen, mensen stimuleren om minder fatsoenlijke bewoordingen te gebruiken, vanachter uw beeldschermpje in Duitsland? Dat doen ze in Duitsland toch ook niet?

Ti
door Tiffany1512 - Jan 25, 2018 om 15:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Met mijn auto kreeg ik wel geld terug. Je moet dan wel t vrijwaringsbewijs hebben waar de datum vd vrijwaring opstaat. Vanaf die datum moet je dan (als t goed is) t teveel betaalde geld gewoon terug krijgen.