Aov
Hallo, ik heb een aov verzekering lopen via een tussenpersoon.
Nu heb ik op advies van hem een verzekering bij een andere maatschappij aangevraagd.Nu wil het zo zijn dat ik in die tussentijd medische klachten heb gekregen en de nieuwe maatschappij mij niet wil verzekeren. nu ben ik dus bij mijn oude verzekering gebleven. Nu heb ik van mijn tussenpersoon een faktuur gekregen van € 250,00 voor bemiddelingskosten. Is dit normaal?
Nee dat is niet normaal. U hebt via hem die AOV lopen en hij krijgt daar provisie over. U hebt dus van hem recht op advies, daar hebt u al voor betaald.
Ze proberen van alles die tussenpersonen. Hebt u van te voren een dienstverleningsdocument van hem gehad met daarin vermeld wat hij voor u gaat doen en wat de kosten zijn? Nee, natuurlijk niet.
Dien een klacht bij hem in over die nota en schrijf dat u dat niet gaat betalen. Eis dat hij schriftelijk reageert.
Als hij die nota niet teniet doet, kunt u een klacht indienen bij het KIFID, zie Google voor het klachtenformulier en de te volgen procedure.
Doe alles wel schriftelijk.
Als ik alle antwoorden op deze pagina (klik) zo doorneem, kom ik tot de conclusie dat dat wel mag.
Ik zie dit staan in dezelfde link.
Ook geldt het provisieverbod niet voor lopende producten met een contract dat je voor 1 januari 2013 hebt afgesloten. Voor deze contracten verandert er niets en hoef je niet opnieuw te betalen. Voor (een deel van) de diensten heb je namelijk al betaald via provisie.
Ik weet echter niet hoe dit zit met een overstap naar een andere maatschappij waar je dan later niet voor wordt geaccepteerd.
De Ts heeft al een AOV vis die tussenpersoon. Hij heeft "op advies" van die tussenpersoon bij een andere maatschappij zo'n verzekering aangevraagd. Mijn vraag is waarom? Voldeed de oude niet meer? Dan is de tussenpersoon verplicht Ts te adviseren naar iets anders en daarvoor is hij al betaald.
En nog afgezien daarvan, dan had de tussenpersoon eerst een dienstverleningsdocument moeten overhandigen, met daarin uiteraard ook vermeld wat dat "nieuwe" advies ging kosten.
Dus niet betalen die advieskosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer