be
door bertjanenalies Aug 12, 2013 om 10:34
Garantie & verzekeringen

Aov

Hallo, ik heb een aov verzekering lopen via een tussenpersoon.
Nu heb ik op advies van hem een verzekering bij een andere maatschappij aangevraagd.Nu wil het zo zijn dat ik in die tussentijd medische klachten heb gekregen en de nieuwe maatschappij mij niet wil verzekeren. nu ben ik dus bij mijn oude verzekering gebleven. Nu heb ik van mijn tussenpersoon een faktuur gekregen van € 250,00 voor bemiddelingskosten. Is dit normaal?

1268 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2013 om 10:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nee dat is niet normaal. U hebt via hem die AOV lopen en hij krijgt daar provisie over. U hebt dus van hem recht op advies, daar hebt u al voor betaald.

Ze proberen van alles die tussenpersonen. Hebt u van te voren een dienstverleningsdocument van hem gehad met daarin vermeld wat hij voor u gaat doen en wat de kosten zijn? Nee, natuurlijk niet.

Dien een klacht bij hem in over die nota en schrijf dat u dat niet gaat betalen. Eis dat hij schriftelijk reageert.

Als hij die nota niet teniet doet, kunt u een klacht indienen bij het KIFID, zie Google voor het klachtenformulier en de te volgen procedure.

Doe alles wel schriftelijk.

14
door 14peter - Aug 12, 2013 om 11:45
567 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als ik alle antwoorden op deze pagina (klik) zo doorneem, kom ik tot de conclusie dat dat wel mag.

zoekster
door zoekster - Aug 12, 2013 om 12:17
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik zie dit staan in dezelfde link.

Ook geldt het provisieverbod niet voor lopende producten met een contract dat je voor 1 januari 2013 hebt afgesloten. Voor deze contracten verandert er niets en hoef je niet opnieuw te betalen. Voor (een deel van) de diensten heb je namelijk al betaald via provisie.

Ik weet echter niet hoe dit zit met een overstap naar een andere maatschappij waar je dan later niet voor wordt geaccepteerd.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2013 om 12:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De Ts heeft al een AOV vis die tussenpersoon. Hij heeft "op advies" van die tussenpersoon bij een andere maatschappij zo'n verzekering aangevraagd. Mijn vraag is waarom? Voldeed de oude niet meer? Dan is de tussenpersoon verplicht Ts te adviseren naar iets anders en daarvoor is hij al betaald.

En nog afgezien daarvan, dan had de tussenpersoon eerst een dienstverleningsdocument moeten overhandigen, met daarin uiteraard ook vermeld wat dat "nieuwe" advies ging kosten.

Dus niet betalen die advieskosten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer