AN
door ANielsen May 27, 2019 om 19:06
Garantie & verzekeringen

Betreft overlijdingsrisicoverzekering. is CentraalBeheer een tussen persoon

er wordt voornamelijk gesproken over tussenpersoon.
ik heb afgesloten direct bij Centraalbeheer.
Heb pas sinds enkele dagen een dergelijk bericht ontvangen |(betreft de nog lopende, de andere is sinds april beindigd en nimmer bericht gekregen over mogelijke verlaging(en)
heb ik alsnog mogelijk recht op teruggave van de vanwege contract beindigde polis?

# als ik de lopende oversluit, wat betekent dat voor de afgelopen periode?

vrgr
A.Nielsen

771 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 27, 2019 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult die overlijdensrisicoverzekering bij CB afgesloten zonder advies, oftewel excecution only.

Is dat het geval, dan kunt u CB uiteraard niet aanspreken. Hebt u advieskosten betaald? Niet administratiekosten, dan kunt u een poging wagen.

En van wie hebt u welk bericht ontvangen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 28, 2019 om 10:03
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U bheeft uw polis rechtstreeks afgesloten bij CB en dan heeft CB de zorgplicht die anders de tussenpersoon zou hebben.
Het is dus zaak om CB te benaderen met uw vraag en als het antwoord onduidelijk is of om andere reden niet naar uw wens, dan kunt u advies vragen bij de ombudsman van www.kifid.nl  Let op, de ombudsman en dus (nog) niet als klacht.

tijger1
door tijger1 May 28, 2019 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt bij CB op twee manieren een ORV afsluiten. Met advies en zonder. Dus of CB zorgplicht zou hebben, is nog maar de vraag.

va
door vanlotjegetikt - May 28, 2019 om 11:26
809 Antwoorden / Vragen

CB is een direct writer u zal voor al uw vragen rechtstreeks met ze contact opnemen.