gw
door gwoutersen Mar 8, 2014 om 19:58
Garantie & verzekeringen

Brandschade door brand bij de buren

Mijn zoon heb een eigen bedrijfspand dat volgens zijn tussenpersoon goed verzekerd was, nu is er bij zijn buren een grote brand geweest waardoor er bij hem zo'n grote rook, roet en braakschade is aangericht dat ie zijn pand met personeel niet meer kan gebruiken en veel gederfde inkomsten heeft. De verzekering is geweest heb de schade geschat en doet het met een "fooi" af onder het mom van "u bent onvoldoende verzekerd. Hij dreigt er met zijn personeel aan onder door te gaan en ik vraag dringend om hulp voor mijn zoon. Heel veel dank alvast.

2333 12 Rapporteer

ma
door marijke1953 - Mar 8, 2014 om 20:00
136 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is uw vraag?

diumenge
door diumenge - Mar 8, 2014 om 20:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is een consumentenforum, u of uw zoon zal helaas ergens anders hulpen moeten zoeken.

gw
door gwoutersen - Mar 8, 2014 om 20:06
17 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Marijke,
Sorry, mijn vraag is wat kan ik nu mijn zoon aanbevelen te doen nu ie het gevoel heeft dat ie al die jaren keurig zijn premie te hebben betaald en nu te horen krijgt dat dit te weinig was.

gw
door gwoutersen - Mar 8, 2014 om 20:10
17 Antwoorden / 5 Vragen

Oke, u in ieder geval bedankt voor uw antwoord, maar wij zijn te einde raad omdat wij dachten uiteindelijk allemaal consumenten te zijn om eerst je geld te moeten kunnen verdienen en het dan vervolgens als consument weer te kunnen uitgeven.

Wij voelen ons genomen, maar ondanks alles toch veel dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
G.Woutersen

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2014 om 20:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor ondernemers is er het forum Hallo! van de Kamer van Koophandel: klik hier. U kunt zich daar registreren en uw vraag daar nog eens stellen.

diumenge
door diumenge - Mar 8, 2014 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@gwoutersen, dat begrijp ik. De tip van aurora1 is een goede, u kunt op dat forum beter geholpen worden.

gw
door gwoutersen - Mar 8, 2014 om 20:22
17 Antwoorden / 5 Vragen

Oke, heel veel dank voor dit, ik zal dat gelijk doorgeven aan mijn zoon.

Nogmaals heel veel dank

Vriendelijke groet,
George Woutersen

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normaal gesproken wordt een bedrijfspand getaxeerd voordat het verzekerd wordt. Als uw zoon het met de vaststelling van de schade en de eventuele onderverzekering niet eens is, kan hij normaal gesproken op kosten van de verzekering een eigen expert inschakelen.

Dit voor wat betreft de schade aan de opstal. Voor het tijdelijk niet kunnen gebruiken van het pand en dus zijn bedrijf niet kunnen uitoefenen kan alleen een bedrijfsschadeverzekering uitkomst bieden. De vraag is of uw zoon die heeft.

Hij moet sowieso zijn tussenpersoon achter de broek zitten, die moet hem helpen met het een en ander. Daar is hij voor en krijgt hij provisie voor.

gw
door gwoutersen - Mar 8, 2014 om 20:31
17 Antwoorden / 5 Vragen

@ tijger1 Ja, ik geef dit ook allemaal aan hem door, U ook veel dank.

Vriendelijke groet,

George Woutersen

me
door mein33 - Mar 9, 2014 om 13:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De schade is ontstaan van buitenaf door een calamiteit bij derden. Dit heeft volgens mij niets te maken met de verzekering voor/van het eigen pand.
Derhalve dient de schade te worden geclaimd bij de verzekeringsmaatschappij van het pand waar de brand is geweest.
Uiteindelijk ligt daar de oorzaak van de schade die is ontstaan.

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2014 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de eigenaren van het buurpand zijn daar niet aansprakelijk voor, behalve als kan bewezen worden dat die brand opzet was, of grove nalatigheid van die buren, dan betaalt de verzekeringsmaatschappij van de buren natuurlijk ook niet.

emcede
door emcede - Mar 9, 2014 om 14:20
960 Antwoorden / 4 Vragen

@mein33: dat is toch echt té simpel gesteld! Wie zegt dat de buurman aansprakelijk is voor het ontstaan van de brand? En wie zegt dat de buurman - áls hij al aansprakelijk is - voldoende deld of een verzekering heeft om ook de schade van zoonlief te vergoeden?

Nee, dit hoort via de eigen verzekering van zoonlief te lopen. Misschien kan er mét of tégen de tussenpersoon iets bereikt worden.