ha
door harennel Mar 19, 2005 om 13:28
Garantie & verzekeringen

Bril zoek

Gisteren ben ik wezen stappen en ben waarschijnlijk in het toilet mijn bril van 600 euro kwijtgeraakt . Heb hem daar afgedaan en mijn zonnebril die ook op sterkte is opgezet. Nu vraag ik mij af of ik dit ergens kan claimen, ook al weet ik dat het mijn eigen schuld is.

14302 11 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 19, 2005 om 13:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Helaas, u kunt geen dingen claimen die u zelf ergens laat slingeren.

Vladja

freya
door freya - Mar 19, 2005 om 16:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo harennel,

Nalatigheid valt niet te claimen. Het lijkt mij verstandiger om eens langs de zaken te gaan die je bezocht hebt om eens na te vragen of er misschien een bril gevonden is. Met een beetje geluk duikt hij nog ergens op.

m.vr.gr. Freya

eltjored
door eltjored - Mar 19, 2005 om 17:20
35 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas kun je je bril nergens claimen zoals bovenstaande personen ook al aangeven. Wel kun je als je een nieuwe bril koopt deze opgeven bij je aangifte inkomstenbelasting over dit jaar. Dus volgend jaar opgeven. Als het zo blijft met de ziekte kosten als dat het dit jaar is en je bent niet arbeidsongeschikt of ouder dan 65 jaar kun je dit opgeven bij de specifieke zeiktekosten en omdat je dan boven €307.= uitkomt mag je er €776,= bijtellen totaal kun je volgend jaar dus €1083,= aftrekken als specifieke ziektekosten.

eltjored
door eltjored - Mar 19, 2005 om 17:22
35 Antwoorden / 3 Vragen

soory moet zijn €600,= voor de bril + €776,=(chronisch ziektekosten toeslag) = €1376,=

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 19, 2005 om 17:49
463 Antwoorden / 14 Vragen

Volgende keer iets minder drinken zou ik zo denken!!!!!!!!!!!!!

rhenus
door rhenus - Mar 21, 2005 om 23:38
26 Antwoorden / 26 Vragen

Het kan best zijn dat je ,als je een WA verzekering heb,daar zeker een aanspraak inzake verlies / enof verloren bril in kan dienen.

fr
door friuli - Mar 22, 2005 om 08:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

De suggestie om het op je WA verzekering te claimen is complete onzin. Een Wa verzekering dekt schade die je toebrengt aan anderen en waarvoor je aansprakelijk gesteld kan worden. Dus nooit schade aan je eigen spullen.

Wel kan je kijken of het gedekt is op je inboedel, maar de kans is erg klein. De meeste maatschappijen werken hier met een Extra Uitgebreide Dekking of op zijn best een "alle buitenkomende onheilen" dekking en in beide gevallen kan je het schudden.

lapjeskat
door lapjeskat - Mar 22, 2005 om 10:38
90 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb dat 2 jaar geleden ook meegemaakt en heb toen bij mijn Wa verzekering een beroep gedaan op de coulance regeling. De meeste maatschappijen hebben een extra potje voor dergelijke gevallen. In mijn geval kreeg ik de bril vergoed minus een eigen risico van € 45,-. Heel veel succes. Mary

fr
door friuli - Mar 22, 2005 om 12:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals: de WA verzekering dekt alleen schade die jij aan anderen toebrengt. Het kan best zijn dat je bij je eigen inboedelverzekering een coulance uitkering hebt gehad. Zeker als je een goede klant bent  met weinig of geen claims. Maar in dit geval niet op je WA: het is schade aan je eigen spullen/bezit, niet aan die van een ander.

rhenus
door rhenus - Mar 22, 2005 om 16:47
26 Antwoorden / 26 Vragen

Het kan best zijn dat je ,als je een WA verzekering heb,daar zeker een aanspraak inzake verlies / enof verloren bril in kan dienen.

Ik heb het hierboven totaal niet over claimen, daar ik zef een pakket verzekering heb,kan ik altijd mijn wettelijke aansprakelijkheid verzekering aanspreken, waar de claim in onder gebracht gaat worden is weer een heel ander verhaal, dat hoor je dan vanzelf wel,toch!?

ja
door janssenjmh - Mar 23, 2005 om 10:46
10 Antwoorden / 1 Vragen

nou eltjored,
heb je dat ook bij je belastingen ingevuld dan? Beter lezen;
die €776 is er alleen voor CHRONISCH ZIEKEN en of chronisch stappen een ziekte is lijkt me niet. Ben je wel chronisch ziek dan zou de bril er bij kunnen en kom je al snel boven de drempel, met de giga-ziektekosten, huisapotheek etc.

john