grandpa
door grandpa Mar 19, 2016 om 12:43
Garantie & verzekeringen

DHL Pakketje Kwijt

Iets gekocht op Markplaats, is netjes verzonden, ik krijg de trace code, en zie dat ie 8 maart op sorteerlocatie is.

Vanaf daar is er geen spoor meer Ik heb gebelt ( Kost 1 euro dat is al erg zij maken een fout jij moet dure belkosten betalen )zitten nu op de 19e en het pakje is nergens meer te bekennen.
DHL reageert niet meer, heb gezegt dat ik de kosten ga declareren, ook daar geen reactie meer.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.

1225 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2016 om 13:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site van DHL:
Ik heb een klacht over de bezorging van een pakket:

Dat is vervelend om te horen. Wij adviseren je deze klacht te richten aan de verzender. Die zal zorgen dat je klacht door ons in behandeling wordt genomen.

Heb je de afzender geïnformeerd?

Zet (anders) je klacht op www.klachtenkompas.nl

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 19, 2016 om 16:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

DHL reageert niet meer, heb gezegt dat ik de kosten ga declareren, ook daar geen reactie meer.

Maar welke kosten wilt u declareren? Hoe denkt u aan te tonen wat er in het pakketje zat en welke waarde dat had?
Is er niet verzekerd verzonden?

Het is natuurlijk bovenal belachelijk dat je pakketje met een T&T code kwijt kan raken, en als het al gebeurd moet het zoeken zich richten nabij de laatste scanpost. Er is voor het verzenden betaald en dan mag je verwachten dat het ook netjes wordt afgeleverd.
Maar kosten verhalen gaat zeer moeilijk worden, en vooral langdradig.

Diewilik

jo
door jorisw Mar 19, 2016 om 21:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Het is natuurlijk bovenal belachelijk dat je pakketje met een T&T code kwijt kan raken,"

Nou, zo raar is dat niet. Er zitten nog zoveel handmatige stappen in het hele proces dat er van alles fout kan gaan. Het zal niet eerst keer zijn dat een pakketje ergens achter terecht is gekomen. Waar mensen werken gaan dingen wel eens fout. Bij jou op het werk niet natuurlijk, maar bij de anderen wel.

grandpa
door grandpa Mar 21, 2016 om 12:36
26 Antwoorden / 8 Vragen

De verzender kreeg te horen dat ze moest wachten, totdat het pakketje retour zal worden gestuurd door de huidige ontvanger. staat niet bij hoe lang dat kan duren.

edrick3
door edrick3 - Mar 21, 2016 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....De verzender kreeg te horen dat ze moest wachten, totdat het pakketje retour zal worden gestuurd door de huidige ontvanger. staat niet bij hoe lang dat kan duren.......

Tja, dan kun je natuurlijk lang wachten. Is maar de vraag of het teruggestuurd wordt.
Blijkbaar heeft DHL dus aangegeven dat het pakketje verkeerd bezorgd is?!
Dan zijn ze wel verantwoordelijk.
Toch nog maar eens aan de bel (laten) trekken.
En op www.klachtenkompas.nl zetten.