co
door corneelpit Dec 25, 2005 om 14:39
Garantie & verzekeringen

Dubbele aanbod collectieve verzekeringen

Mijn ouders hebben elke van hun eigen werkgever een verzekeringsaanbod gekregeven voor VGZ. Beide verzekeringen wijken de basis verzkeringen iets van elkaar af. Maar wat nog het meest vreemde is dat de aanvullende verzekeringen 3 stuks in totaal helemaal afwijkend zijn van elkaar terwijl in princiepe het zelfde wordt aangeboden. Kan iemand mij uitleggen waarom dit is. Want zo wordt je dus genaaid waar je bij staat.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen

324 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 25, 2005 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

De basisverzekering is voor iedereen gelijk. Die kunnen dus niet
afwijken. Waarin zit het verschil van de aanvullende pakketten.
Dekking? Prijs? Leg het eens uit.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 25, 2005 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

de aanvullende polissen zijn dus hetzelfde die er geboden worden. Hebben in ieder geval dezelfde naam maar een heel ander prijskaartje. Terwijl er in de polisbijlage geen wezenlijk verschil lijkt te zijn in wat zij vergoeden. De een wordt via Turien en Co afgegeven de ander via VGZ zelf, zou dit dan een prijsverschil maken? Ik hoop hiermee uw vragen nader toegelicht te hebben.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2005 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het prijskaartje kan verschillen, bij een collectiviteit. Dit hangt
meestal af van de hoeveelheid polissen en wat de gemiddelde leeftijd
is. Is  de gemiddelde leeftijd hoog dan wordt er minder korting
gegeven. Dit kan ook per beroepsgroep verschil geven. Zware arbeid
geeft eerder kans op het inschakelen van een fysiotherapeut en dan
licht kantoorwerk. Hoeveel is het verschil in euro's bij de diverse
aanvullende pakketten?

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 26, 2005 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

He Fladja,

De ene dure polis is juist bij licht kantoor werkzaamheden afgegeven, terwijl mijn moeder in het onderwijs zit. De polissen die mijn vader heeft aangeboden gekregen zijn bijna twee keer zo duur. Dus dat gaat hier niet voor op. Ik denk zelf dat doordat er een assurandeur tussen zit dat daarom die polis van mijn vader duurder is.

Fijne kerstdagen nog en voorspoedig 2006

ve
door verwijderd - Dec 26, 2005 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Assuradeuren willen uiteraard ook hun centjes vangen. Bij mij maakte
het een groot verschil of je de tandartskosten volledig vergoed wilt
hebben of tot bijv. 70% met een maximum bedrag per jaar. Dat scheelde
zo'n 30 euro per maand. Hetzelfde geldt bij vergoeding van
fysiotherapie.

Aan de buitenkant zie je alleen staan vergoeding van tandartskosten en
fysiotherapie. Dat zag er dus hetzelfde uit. Bij enig spitwerk kwam
daar het verschil naar boven.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 26, 2005 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij het slimste en het beste om het gewoon te VRAGEN bij VGZ. Zij hebben een helpdesk waar je gewoon al deze vragen kunt stellen hoor !

ve
door verwijderd - Dec 26, 2005 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel bedrijven sluiten voor hun personeel collectieve contracten af voor hun personeel. De prijs van deze polissen wordt door een aantal factoren bepaalt. De grote van het bedrijf, de samenstelling van het personeel etc. Het onderwijs is een grote sector dus kan een maatschappij de prijs lager maken, omdat er mogelijk veel deelnemers zijn. Het scheelt de zorgverzekeraar bv een hoop administratieve rompslomp. Zo kan het dus dat uw beide ouders van dezelfde maatschappij een aanbod hebben gekregen waarbij toch prijsverschillen zijn.