jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 12:16
Garantie & verzekeringen

Duo Rolgordijn maakt herrie

Goedendag,

Wij hebben bij Topjaloezieen een DuoRolgordijn bestelt. Nadat wij het gordijn op gingen hangen maakte het veel lawaai bij het omhoog en omlaag doen (er zit een buis onderaan die het lawaai creeert) en gaat het erg stroef.

Wij hebben direct contact opgenomen met Topjaloezieen en ze beweerde aan de telefoon dat dit niet normaal was en niet zo hoorde. Maar i.v.m een volle agenda hadden ze pas 2/3 weken later de tijd om langs te komen.

Toen de meneer langs kwam was het verhaal heel anders. Hij gaf aan dat het heel normaal was dat er lawaai kwam en dat het stroef gaat omdat hij 250cm breed is. Vervolgens gaven we aan dat dit niet onze bedoeling was en dan waarschijnlijk de koop willen ontbinden.

Hierop kregen wij het antwoord "die 14 dagen op proef hebben geld niet voor producten die op maat gemaakt zijn" dus m.a.w. zitten we met een product dat na ons idee defecten vertoont maar volgens de verkopers normaal werkt.

Nu vraag ik mij dus af of dit wel zo is, of wordt dit gezegd om onder de evt garantie uit te komen?

Iemand bekend met dit soort problemen? wij kunnen namelijk nergens iets terug lezen over lawaai of stroefheid en in de winkels (demo modellen) hangen nergens duo rolgordijnen van 250cm breed

10923 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2016 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt dat gordijn zelf geinstalleerd. Wel alles goed gedaan?

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 12:27
31 Antwoorden / 7 Vragen

Ja zelf bevestigt en ook volgens hun hangt het goed. Zoals ik aangaf is volgens hun niks met het rolgordijn aan de hand.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2016 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard geldt voor op maat gemaakte spullen geen bedenktijd.

Maar ik begrijp niet zo goed wat u bedoelt met die buis, die herrie veroorzaakt.

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 12:34
31 Antwoorden / 7 Vragen

Als je niet begrijpt waar het overgaat heeft een reactie plaatsen ook niet bepaald een meerwaarde. Mensen die een Duo Rolgordijn hebben weten waar het over gaat en juist aanhun vraag ik of dit normaal is.

Maar even voor jouw beeld:
Een duo rolgordijn is een rolgordijn met een streek doorzichtig en een strook ondoorzichtig. Hierdoor kan je bepalen of je het helemaal donker wilt hebben of toch licht wilt doorlaten.

Doordat het gordijn rond loopt, is er onderin voor het gewicht een buis (met een kap erom heen). Doordat deze buis gaat draaien ontstaat er herrie want de buis komt steeds tegen zijn eigen bescherm kap aan.

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2016 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ik weet wat een duo rolgordijn is, maar hebt u die buis en de kap ook zelf moeten installeren/in elkaar moeten zetten. Of heeft u slechts het algehele spul bovenaan aan het kozijn moeten bevestigen?

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 12:50
31 Antwoorden / 7 Vragen

We hebben het compleet/inelkaar gekregen en hoefden het alleen op te hangen inderdaad.

hansje klein
door hansje klein - Dec 4, 2016 om 12:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Duogordijnen worden zèlfs nog breder aangeboden, ik zie zelfs tot 2,60m. Lawaai is erg subjectief en stroef zou iets met het grotere gewicht door de breedte te maken kunnen hebben. Wanneer de monteur niets heeft kunnen opmerken over uw 'eigen-montage' zult u een expert moeten laten komen om uw vaststellingen te laten bevestigen, of, aan de 'mankementen' moeten wennen. Wanneer er iets werkelijk niet deugt, zal het gordijn binnenkort wel kapot gaan......en dáárop heeft u uiteindelijk dus wèl garantie!

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2016 om 12:34
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Het punt is dat zij een punt hebben met op maat gemaakt. Misschien samen met de zaak een oplossing proberen te vinden i.v.m. de buis, die kennelijk het lawaai veroorzaakt. M.a.w. dat ze met u mee gaan denken de buis te vervangen voor iets anders. Als dat al mogelijk is.

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 12:39
31 Antwoorden / 7 Vragen

Als de buisvervangen een oplossing is zijn wij erblij mee.

Bij ons zit gewoon de gedachten, we kopen een opmaat gemaakt product (wat dus al duur is). om vervolgens dit als resultaat te hebben. Nu is het niet zo dat we de hele tijd met het rolgordijn zitten te spelen maar als nog.

Er is in iedergeval iemand geweest (dat vonden wij al erg keurig van het bedrijf). Alleen dat aan de telefoon een ander verhaal werd vertelt (terwijl ze toen ook de maten wisten) dan wanneer ze langs kwamen is gewoon erg vaag.

tenormin
door tenormin Dec 4, 2016 om 13:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Weet wel wat een duo rolgordijn is, heb zojuist nog even goed gekeken. U heeft dus waarschijnlijk, net zoals ik ze op afbeeldingen zie, ook een bovenkap erop. En dan die buis eens goed bekeken: mijn eerdere suggestie is, denk ik nu, niet zo goed. Zou niet weten hoe zij die buis kunnen veranderen in iets lichters. Heeft u hem ook wel eens "halverwege" hangen en maakt het toch nog dat lawaai? Nee, aan de maat ligt het niet; zie zelfs nog bredere. Wens u succes met een eventuele oplossing. (Zijn wel mooi trouwens). Al ben ik meer 'fan' van shutters, maar dat mag, hé?

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 13:07
31 Antwoorden / 7 Vragen

Het gaat dus om de buis aan de onderkant

http://www.topjaloezieen.nl/upload/Duorolgordijn-onderlat.jpg
gaat dus om deze buis

Cookies
door Cookies Dec 4, 2016 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je link werkt niet.

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 13:45
31 Antwoorden / 7 Vragen

Op één of andere manier word er https voor gezet moet dus http zijn

edrick3
door edrick3 Dec 4, 2016 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2016 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hinnderlijk geluid en of stroef gaan is voor een ander op afstand niet te beoordelen. Ik heb ze niet, dus ik weet niet of het "normaal" is. Misschien heeft een ander forumlid wel die ervaring.

Maar als u zelf al overtuigd bent dat het niet in orde is, moet u een schriftelijke klacht indienen. Wordt het niet verholpen, dan kunt u naar de geschillencommisdie, daar zijn ze bij aangesloten.

pi
door pieterwolters Dec 4, 2016 om 18:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ze sinds kort (zat in mijn nieuwe woning) en echt soepel en stil zijn die dingen niet, zeker niet als het vergelijkt met een "normaal" rolgordijn.

simon55
door simon55 - Dec 4, 2016 om 13:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u t zelf opgemeten of laten doen........................?

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 13:46
31 Antwoorden / 7 Vragen

Zelf opgemeten en ook dat is het probleem niet. Want hij past gewoon perfect :) zit nergens spanning op

marita5
door marita5 - Dec 4, 2016 om 13:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Joerieve ,

De link werkte niet , ik heb de afbeelding (link) van het duogordijn hier geplaatst .

http://www.topjaloezieen.nl/upload/Duorolgordijn-onderlat.jpg

marita5
door marita5 - Dec 4, 2016 om 15:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joerieve ,

Kan ik mijn product retourneren?

Al onze producten zijn op maat geproduceerd voor u en daarom maatwerk genaamd. Vanwege dit feit worden de producten nimmer retour genomen. De voorwaarden voor eventueel wel retour sturen staan in onze algemene voorwaarden vermeld. Retouren kunnen enkel na schriftelijke bevestiging en in de originele verpakking gestuurd worden naar ons postadres.

WAT IS DE GARANTIE VAN DE PRODUCTEN ,

U krijgt 2 jaar garantie op alle producten. Dit geldt voor het mechanisme en binnenwerken. Gebruikersschade valt hier niet onder.

 Meld hier uw klacht ,

http://www.topjaloezieen.nl/contact

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 19:29
31 Antwoorden / 7 Vragen

Zoals ik hier al vaker heb aangegeven. Dit hebben wij allemaal al doorlopen alleen het bedrijf ziet dit niet als mankement maar als normale werking van het product. Maar omdat ik hier niks over terug kan vinden ben ik benieuwd of meer mensen last hebben van het zelfde als wij

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 4, 2016 om 18:24
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Goedendag Joerieve,
u kunt die stroeve buis uiteindelijk ook bespuiten met WD-40.

jo
door joerieve Dec 4, 2016 om 19:29
31 Antwoorden / 7 Vragen

en dan vervolgens bij een echte mankement te horen dat het straks mijn eigen schuld is dat het defect is? Wil niet graag mijn garantie verspillen toch bedankt voor de tip

sjjoppy
door sjjoppy Dec 4, 2016 om 19:33
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is ook niet de bedoeling maar als uiteindelijk niets geholpen heeft, kunt u dit wondermiddel proberen.

gerbera
door gerbera Dec 4, 2016 om 22:37
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor, zit je hele duo onder de smeer, weg garantie. Heeft niets met stroefheid van de buis te maken die is gewoon glad. Lees mijn ervaring van 22.43u

sjjoppy
door sjjoppy Dec 5, 2016 om 09:14
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het ging mij om de zijkanten van de buis waar het stroef toe kan gaan en het geluid vandaan komt.

marita5
door marita5 - Dec 4, 2016 om 20:07
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Joerieve ,

Neem eens contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

gerbera
door gerbera - Dec 4, 2016 om 22:34
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dat "lawaai" is heel normaal en valt best wel mee. Dit wordt veroorzaak door de buis onderin bij het openen en sluiten waarvan het gewicht beperkt is en daardoor wat ruimte heeft. Zou deze te zwaar zijn dan ontstaat er snel slijtage in de stof. Afhankelijk van de soort stof (glad of ruw) gaat deze wat rammelen maar moet wel draaien om te voorkomen dat de buis er uitloopt. Aan de zijkanten bevinden zich (kunstof)beugeltjes die dit voorkomen en dus steeds naar onder moeten hangen. Het "stroef" optrekken heeft alles te maken met het gewicht en het soort de stof. Ik beschik zelf ook over duo's van 250cm en vrij grove stof maar vindt het geluid nogal meevallen. Tenslotte sta je niet de hele dag die dingen op en neer te trekken neem ik aan.
Een 60 cm duo zal soepeler optrekbaar zijn dan een van 250cm gezien het gewicht.
En heel normaal is dat op maat gemaakte artikelen niet geruild of teruggenomen worden.

aukesikma
door aukesikma - Dec 5, 2016 om 13:10
5 Antwoorden / 19 Vragen

Met een pufje siliconenspray aan beide kanten in de onderrol zou het probleem wellicht verholpen kunnen zijn. BIj mij ging deze niet stroef, maar piepte het rolgordijn wel bij het ophalen en laten zakken, dus vandaar dat ik de spray gebruikte.
Succes!

tatrabep
door tatrabep - Dec 6, 2016 om 07:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,
wij hebben ook dit soort gordijnen, en inderdaad maken de grootste geluid bij het rollen van de buizen. Dit kun je proberen op te lossen met een beetje talkpoeder op de buizen te smeren. Bij mij is het geluid minder geworden door dit te doen.

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2016 om 10:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Beste mensen we kunnen van alles aandragen om het op te lossen maar de Ts reageerd niet meer. Begin daarom de indruk te krijgen dat deze spijt heeft van de aankoop en er van af wil. Maar dat zal niet lukken, zelfs niet met de 8 wetsartikelen die in dit topic staan.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2016 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die heeft gerrit blijkbaar onder een toets staan.:-))

jo
door joerieve Dec 14, 2016 om 17:25
31 Antwoorden / 7 Vragen

Pardon?  Dat ik niet meer reageer komt misschien omdat ik hier niet 24/7 uur actief ben

en spijt van de aankoop zeker niet. Enige wat ik wou is informatie op doen. Dit omdat wij geen mensen kennen die een breedte van 250cm hebt

als je niks nuttigs Te melden hebt. Meld dan niets.

gerbera
door gerbera Dec 14, 2016 om 21:38
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dan moet je ff lezen wat ik schrijf op 4 december, was het misschien wat helderder geworden. En ik spreek uit ervaring.  Dus had wel degelijk wat te melden. Kort lontje.......

ki
door kitty2 - Dec 8, 2016 om 22:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hetzelfde probleem met het geluid. Dit wordt volgens mij veroorzaakt doordat de losse metalen staaf over de vaste metalen staaf rolt tijdens het op-en of afrollen. Je kunt het voorkomen door het rolgordijn aan de onderkant iets op te tillen als je het op of af rolt. Niet teveel anders gaat het scheef oprollen.
Groetjes en succes. Kitty