ko
door koensterker Dec 18, 2017 om 19:10
Garantie & verzekeringen

FBTO zorgverzekering volledige eigen bijdrage in hoeveel termijnen?

Mijn huidige zorgverzekeraar biedt de mogelijkheid om in 10 termijnen het eigen risico te betalen. FBTO geeft aan dat je boven 100 euro in termijnen mag betalen maar in hoeveel termijn mag de de volledige het eigen risco  t.w. 385 terug betalen?

7845 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2017 om 19:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom vraag je dat niet aan de FBTO?

Als je verstandig bent, blijf je 10 maanden lang iedere maand 40 euro apart zetten, je was dat toch al gewend.

koekeloer
door koekeloer Dec 20, 2017 om 13:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

10 x 40 euro ? Je hoeft maar 385 euro te betalen, dus 10 x 38,50

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2017 om 19:18
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Normaliter mag je 10 x €38,50 te betalen.Voor het eigen risico.

ko
door koensterker - Dec 18, 2017 om 19:29
41 Antwoorden / 45 Vragen

idd eigen risico . Het is verbeterd

marita5
door marita5 - Dec 18, 2017 om 19:44
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo KoenSterker ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .( klik ook benedenaan op veelgestelde vragen )

https://www.fbto.nl/zorgverzekering/zorgklant/paginas/eigen-risico.aspx

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2017 om 19:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Contact zoeken met FBTO kan op veel manieren, o.a. chat, WhatsApp, social media https://www.fbto.nl/hulp-en-contact/Paginas/klantenservice.aspx

marita5
door marita5 Dec 18, 2017 om 19:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Staat op de site .

Cookies
door Cookies Dec 18, 2017 om 19:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, logisch dat het op de site staat.

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2017 om 19:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het aan de FBTO. Zie voor verdere informatie o.a. over op welke manier de reacties van @carola,83.
En kijk eventueel ook nog hier (op rode regel klikken): https://www.fbto.nl/zorgverzekering/zorgklant/paginas/eigen-risico.aspx

lo
door lovewinnie - Dec 18, 2017 om 20:29
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vooraf kunt u in u 10 termijnen Betalen., dit is handig als u zorgkosten verwacht. Eigen risico 2018 bijv kun je nu regelen voor 1 Jan 2018.  Je betaald dan dus eigen risico van bijv maart tot dec 2018 ( 10 x 38.50. Verwacht je zorgkosten is dit aan te raden. Verbruik je het niet krijg je het terug.

Krijg je achteraf een rekening omdat je deze regeling niet hebt getroffen kan dat vaak maar in 4x. Soms na telefonisch contact 6 . Ligt aan zorgverzekeraar.

Cookies
door Cookies Dec 18, 2017 om 20:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Vooraf kunt u in u 10 termijnen Betalen......... Nee, zo'n regeling hebben ze niet bij het FBTO.

panter22
door panter22 Dec 19, 2017 om 09:57
6599 Antwoorden / Vragen

Klopt wat Carola83 schrijft. Kijk op de link van Aurora1. Staat er duidelijk in bovenaan.

panter22
door panter22 - Dec 19, 2017 om 10:02
6599 Antwoorden / Vragen

Als je het eigen risico in 10 termijnen van te voren wilt betalen, kies dan een andere zorgverzekeraar.
Dit kan niet bij de FBTO, kijk op link Aurora1.
Zorgverzekeraars en het eigen risico gespreid betalen:
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2018/eigen-risico-gespreid-betalen

Poliswijzer.nl
door Poliswijzer.nl - Dec 20, 2017 om 13:16
8 Antwoorden / Vragen

Wij hebben er een handig artikel over geschreven met een duidelijk overzicht waaruit blijkt welke verzekeraars de optie van gespreid betalen aanbieden. Het zijn vooral de kleine verzekeraars die de optie niet standaard aanbieden. Door te bellen met de verzekeraars die het niet aanbieden zijn er vaak ook nog wel mogelijkheden.

lenyenfred
door lenyenfred - Dec 20, 2017 om 14:12
93 Antwoorden / 8 Vragen

Je moet gewoon 10x 38,50 betalen OOK als je er geen gebruik van maakt. Wat te veel is betaald, krijg je terug. Is oplossing voor mensen, welke zeker die 385 Euro ''vol'' maken. 100 Euro kan dus niet in tien keer. Wacht niet te lang, als u het wilt gaan doen, want de verzekeringsmij. moet nog eerst bepalen, of het kan. Moet afgesloten zijn VOOR er nog maar 1 Euro is gedeclareerd, anders kanhet beslist niet.

Cookies
door Cookies Dec 20, 2017 om 14:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eerst lezen dan pas antwoorden.

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2017 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar voor “oplossing” aan?

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2017 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u al zorgkosten maakt die onder het eigen risico vallen komt de nota daarvoor van de verzekeraar maar zelden al in januari of februari.

Dus als u nu per 1 januari, 1 februari en 1 maart zelf € 40,00 apart zet, kunt u in maart een nota voor het eigen risico van onder de € 100 direct betalen. Is de nota hoger, mag het in hapjes.

mo
door mof - Dec 20, 2017 om 14:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat bepaalt de ziektekostenverzekeraar, FBTO dus. In principe moet je het eigen risico zelf dragen en daarvoor een beetje spaargeld achter de hand houden. Als u in termijnen twrugbetaalt mag de verzekeraar zelfs nog rente in rekening brengen.

pe
door pe22 - Dec 20, 2017 om 16:12
1 Antwoorden / 0 Vragen
ro
door ron503 - Dec 20, 2017 om 16:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het eigen risico zeg maar voorfinancieren in de premie is handig voor personen die in de eerste maanden al zoveel aanspraak op de zorg hebben gemaakt. Als u weinig tot geen zorgkosten maakt maar onverhoopt toch voor kosten van het eigen risico komt te staan dan kunt u in uw geval een regeling treffen om de gemaakte zorgkosten gespreid te betalen. Het termijnbedrag is maatwerk, voor een bedrag van 110 euro zal er een kortere termijn zijn dan waneer u voor het maximale bedrag een regeling aanvraagd.

jayrayskull
door jayrayskull - Dec 20, 2017 om 16:49
48 Antwoorden / Vragen

Deze vraag dient u te stellen aan uw zorgverzekeraar. De verzekeringsmaatschappij bepaalt in hoeveel termijnen u het eigen risico dient te betalen. Belt u voor meer informatie even met FBTO. Bij de meeste zorgverzekeraars kunt u telefonisch een betalingsregeling treffen en krijgt u daarna een bevestiging via de mail of per post.

Mi
door Minkydooh - Dec 21, 2017 om 14:05
6 Antwoorden / Vragen

Bij DSW, m.i. de eerlijkste zorgeverzekeraar, mag je je eigen risico in12 maanden betalen. Heb je je risico aan het eind van het jaar niet op-gebruikt, dan krijg je het bedrag netjes terug.