ko
door koekoek13 Aug 3, 2018 om 12:40
Garantie & verzekeringen
GARANTIE DOUCHE RUIT INLOOP DOUCHE

Bij het tegel sanitair depot in zeewolde heb ik in april 2015 een glazen douche wand aangeschaft
Eind juli is deze ruit plots met een klap in honderden stukjes gesprongen .[ zeer gevaarlijk ]
Normaal geven sanitair boeren 5 tot 10 jaar garantie op deze producten .
Tegel sanitair depot geeft geen garantie op de douche wanden , evt bij aankoop nieuwe wand geven ze mij wel 20 procent
korting , hier neem ik geen genoegen mee .
Waar kan ik terecht om mijn gelijk te krijgen .

Dirk

1911 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2018 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waar kan ik terecht om mijn gelijk te krijgen .
Je gaat er dus van uit dat je gelijk hebt. ;-)
En dat is maar de vraag.
Ze zijn aangesloten bij webshop keurmerk. Neem daar eens contact mee op.

En lees eens hier (vooral art. 16 ): https://www.tegeldepot.nl/algemene-voorwaarden#ar17

Gr
door Grunn1 - Aug 3, 2018 om 15:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Normaal geven sanitair boer 5 tot 10 jaar garantie, waarom dan niet bij een normale sanitair boer gekocht?
Wat staat er op de bon/factuur betreffende garantie? Wat staat in de algemene voorwaarden over garantie?

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2018 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Waar kan ik terecht om mijn gelijk te krijgen?”

Helemaal nergens. Die ruit kan door heel veel oorzaken gesprongen zijn en omdat het veiligheidsglas is, springt het dus in duizenden stukjes, vervelend maar juist niet “zeer gevaarlijk”.

Ik zou die korting maar accepteren.

jo
door jorisw - Aug 4, 2018 om 10:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wie heeft de douchewand gemonteerd?

ro
door ron503 - Aug 4, 2018 om 11:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Sanitairboeren zoals u ze noemt zullen nooit langer garantie geven dan de termijn die de fabrikant geeft. Deze sanitairboer geeft wel garantie maar de termijn verschilt per merk, op een Alibert wordt 2 jaar garantie gegeven en op een BSW 5 jaar garantie. Het zou kunnen zijn dat op uw douchewand 2 jaar garantie is gegeven en die 2 jaar is ruimschoots overschreden. Als u de douchewand in de winkel heeft gekocht dan kan webshopkeurmerk er niets mee want die bemiddeld in geschillen bij online aankopen die niet goed verlopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 4, 2018 om 11:19
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Is de douchewand door u zelf gemonteerd? Zo ja, dan heeft u m.i. weinig rechten ondanks hetgeen is gesteld in de consumentenwetgeving aangaande te verwachten levensduur. De warmte zoals die momenteel heerst met de daarbij behornede uitzettingsproblematiek zal vermoedelijk de oorzaak zijn.

aurora1
door aurora1 - Aug 4, 2018 om 23:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vermoed dat u helemaal geen gelijk heeft en dat dus ook niet zult krijgen.
Neem toch maar genoegen met 20% korting.

Sa
door Sabiinetj - Aug 5, 2018 om 02:38
7 Antwoorden / Vragen

Waar het allemaal begint is: wie heeft het gemonteerd? Als je zelf de montage hebt gedaan, dan is er een grote kans dat ze het daarop gooien.
Het is natuurlijk wel vreemd dat een douchewand zomaar springt, dit zou natuurlijk niet moeten mogen.

Maar.... Ik neem aan dat je een inboedelverzekering hebt? Je kunt het natuurlijk ook bij je verzekeraar indienen, daarvoor is zo'n verzekering tenslotte.