jovi198_1
door jovi198_1 Nov 26, 2012 om 11:47
Garantie & verzekeringen

Geen bril vergoeding voor mijn kinderen

Dit jaar is mijn vrouw samen met de kinderen overgestapt naar Ditzo zorgverzekering basis met een extra bril verzekering.

Mijn vrouw heeft deze nodig. Dit jaar bleek dat mijn beide zoons ook aan de bril moesten en aangezien ze op de polis van mijn vrouw staan gingen wij ervan uit dat de kids meeverzekerd zijn voor een bril, maar helaas!

Ditzo hanteert andere regels schijnbaar want alleen mijn vrouw is hiervoor extra verzekerd en de kinderen moeten zich hier extra voor bijverzekeren. Maar dit kan helemaal niet omdat deze tot hun 18e jaar gratis zijn verzekerd en een extra aanvullende verzekering is voor kinderen niet af te sluiten.

Jammer zegt Ditzo dan dient u deze rekening (twee nieuwe billen) zelf te betalen. Rijst bij mij toch de vraag waarom kinderen gratis meeverzekerd zijn en wat gebeurd er als één van mijn zoons een beugel nodig heeft.

Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen en mag dit!!

12141 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2012 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vanaf 2013 vallen brillen voor kinderen met een medische indicatie onder de basisverzekering, maar staar u daar niet op blind, want er geldt een flink eigen risico per brillenglas.

Als uw kinderen een beugel nodig hebben, bent u helemaal in de aap gelogeerd. Het hangt dan van de polis tandarts, eigenlijk belachelijk, van een ouder af, of daar iets voor vergoed wordt.

Bij veel verzekeraars zijn de kinderen op dezelfde manier aanvullend verzekerd, als de ouder waar ze op de polis staan. Helaas niet bij allemaal, bent u tot uw schade achtergekomen.

Dus aanvullende polisvoorwaarden uitprinten en goed lezen. Verwacht u kosten, beugel of volgend jaar weer brillrn, dan andere verzekeraar zoeken voor u of uw vrouw en oversluiten.

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2012 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is je kind jonger dan 18 ook verzekerd?

Een kind jonger dan 18 jaar:
• Is alleen aanvullend verzekerd als minimaal één van de ouders ook een aanvullende
verzekering heeft afgesloten.
• Krijgt dezelfde aanvullende verzekering als die van de ouder met de hoogste dekking.
Bij een wijziging van de aanvullende verzekering van de ouder, wijzigt de aanvullende
verzekering van het kind automatisch mee.

Bovenstaande staat op de site van Ditzo. Maar misschien zit het probleem in:

...Je krijgt eenmalig een korting € 100 op het aankoopbedrag...... of in ....De € 100 korting op een complete bril of jaarpakket lenzen mag je combineren met andere kortingen of acties van Eye Wish Groeneveld Opticiens. De € 100 korting op kinderbrillen kan je niet combineren met andere kortingen of acties van Eye Wish Groeneveld Opticiens.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2012 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus kijken hoe de brillen aangeschaft zijn, en Ditzo dan eventueel met hun eigen polisvoorwaarden om de oren slaam.

jovi198_1
door jovi198_1 - Nov 26, 2012 om 14:33
8 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor de eerste reacties...

Mijn vrouw is basis verzekerd plus een extra jaarabonnement brillen. Mijn vrouw mag 1x keer per kalenderjaar een bril uitkiezen. Je mag er dan vanuit gaan dat de mee verzekerde kinderen (1 jaar en 7 jaar) hier ook deel vanuit maken, maar helaas!

Volgens Ditzo (telefonische reactie) dienen de kinderen hier extra verzekerd voor te worden. Maar dat gaat niet want kinderen hebben geen eigen verzekering.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2012 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Varola.83 vermeldde de polisvoorwaarden van Ditzo. Daarin staat toch iets anders, dan die telefonische reactie. Niet meer telefonisch klagen, maar per briefof mail. Zoals gezegd, print de voorwaarden uit, lees ze, hebt u gedaan wat daar instaat, opnieuw klagen en naar die voorwaarden verwijzen.

sw
door swat1500 - Nov 26, 2012 om 21:26
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Het brillen abonnement wordt door Ditzo niet aangemerkt als een aanvullende verzekering. Ditzo heeft 3 aanvullende verzekeringen:
- Zorggoed
- Zorgbeter
- Zorgbest

Tevens bestaat de mogelijkheid om het abonnement af te sluiten. De keuze van de term abonnement impliceert al dat er geen sprake is van een aanvullende verzekering en vallen de kinderen dus (volgens de redenatie van Ditzo) niet onder dit abonnement zolang dit alleen voor 1 persoon is afgesloten.

ti
door tino24 - Dec 17, 2012 om 23:52
95 Antwoorden / 0 Vragen

"Als uw kinderen een beugel nodig hebben, bent u helemaal in de aap gelogeerd. Het hangt dan van de polis tandarts, eigenlijk belachelijk, van een ouder af, of daar iets voor vergoed wordt."

Tijger:
dit is bij de meeste verzekeraars geregeld in de normale aanvullende dekking, en niet in de tandartsdekking. Dat Unive dat nu zo doet betekent niet dat de rest dat ook doet!
(wel enorme verschillen in de aanvullende verzekeringen, maar ja dat is bij alles zo)