wa
door wasabi Nov 20, 2018 om 03:09
Garantie & verzekeringen

Geen verzekering mogelijk

Laatst wilde ik een autoverzekering afsluiten. Ik heb daarbij naar eer en geweten de vragen beantwoord die op het online formulier stonden. Er stond de vraag: heeft u de laatste 5 jaar schade gereden? Ik zei nee. Er is met mijn auto wel schade gereden, maar niet door mij. De naam van die persoon staat ook op het schadeformulier als bestuurder. Voor mijn gevoel heb ik dus volledig eerlijk geantwoord. Nu werd ik geweigerd omdat ik daarover gelogen zou hebben, omdat er met mijn voertuig schade is gereden. Maar dat was de vraag niet! De vraag was of IK schade had gereden. Bij elke verzekering die ik probeer aan te vragen, komt de vraag: is u wel eens door een verzekeringsmaatschappij een verzekering geweigerd? Waarop ik nu dus 'ja'  moet zeggen en daardoor ook bij alle andere maatschappijen geweigerd word. Terwijl ik alleen maar eerlijk wilde zijn! Heeft iemand hier ervaring mee en enig idee hoe ik dit op kan lossen?

3289 12 Rapporteer

Beps
door Beps - Nov 20, 2018 om 04:41
75 Antwoorden / Vragen

Stap een assurantiekantoor binnen bij je in de buurt en laat hun het voor je afsluiten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 20, 2018 om 10:31
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hun wat? Bedoelt u hen?

ma
door marnix1 Nov 20, 2018 om 18:11
256 Antwoorden / 22 Vragen

gerrit,waarom toch dat taal-gezever?
lees uw eigen inbreng hieronder eens door en schaam u want ook daar zitten fouten in.

Ge
door Genee - Nov 20, 2018 om 09:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zult het aanvraagformulier wel niet goed gelezen hebben.
Bij welke maatschappij was dat?

wa
door wasabi Nov 20, 2018 om 10:27
1 Antwoorden / 3 Vragen

Jawel, ik heb het wel goed gelezen. Er stond nergens dat wanneer men spreekt over "u" ook "uw voertuig" bedoeld wordt. Bij Zekur. Er staat : heeft u meer dan twee schades geclaimd aan uw voertuig de afgelopen 5 jaar (nee dus) of heeft u schade toegebracht aan een ander voertuig. Dus ook nee.

Ge
door Genee Nov 20, 2018 om 11:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u een aanrijding hebt buiten uw schuld en de auto van de tegenpartij krijgt door uw auto b.v. een deuk, heeft uw auto schade toegebracht aan een ander voertuig. Dat u die schade niet hoeft te betalen is een andere zaak.

wa
door wasabi Nov 20, 2018 om 12:36
1 Antwoorden / 3 Vragen

Daar heeft het niets mee te maken. Als er gevraagd wordt of ik schade heb gereden en dat heb ik zelf dus niet, heb ik niet gelogen en is het vreemd dat ik dan word geweigerd omdat ik niet eerlikk zou zijn. De vraag zou moeten zijn: Is er schade gereden met uw auto?

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2018 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wasabi

Maar het gaat toch over een autoverzekering? Niet of u met uw fiets ergens tegen aangereden bent.

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2018 om 09:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die schade was dus wel met uw auto en uw verzekering.

Zoek een tussenpersoon en leg het uit en laat hem bemiddelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2018 om 10:35
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, helder, er is schade gereden met uw auto die door u was verzekerd. Dat een ander die met uw toestemming in de auto reed en schade heeft veoorzaakt
is dan toch 'uw probleem'. En de bedoelde verzekering is op de hoogte gekomen omdat er klaarblijkelijk door een verzekeraar ook schade is vergoed aan u.

Hoe dan ook is er één verzekeraar die u wel zal accepteren maar dan wel met hoge premie. De naam van die verzekeraar heb ik even niet paraat.

Ka
door Kassagebruiker Nov 20, 2018 om 11:02
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ex Rialto, heeft een nieuwe naam. Heet nu De Vereende.

pino123
door pino123 Nov 21, 2018 om 17:12
2763 Antwoorden / 14 Vragen

veoorzaakt = veroorzaakt? Misschien een beetje flauw, maar een reactie op dat spellingsgeneuzel van uzelf.

Laat TS eerst even contact opnemen met de gevraagde verzekering om de boel te laten rechtzetten, in plaats van aan te geven dat er nu maar echt een verzekering is die TS kan afsluiten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 21, 2018 om 17:51
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@PINO123 volgens mij is dit een typefout en geen spellingsfout.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2018 om 10:47
7188 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt schade geleden en dat had dus met ja ingevuld moeten worden.
https://www.depremievergelijker.nl/wp-content/uploads/aanvraagformulier-autoverzekering.pdf

Overige gegevens
Heeft u, of een andere belanghebbende (bijv. de regelmatige bestuurder) bij deze verzekering,
de laatste 5 jaar schade geleden/toegebracht verband houdende met de aangevraagde verzekeringen? * Zo ja, graag opgave van: enz.

wa
door wasabi Nov 20, 2018 om 12:37
1 Antwoorden / 3 Vragen

Zo stond dat niet bij de aanvraag anders had ik gewoon met "ja"  geantwoord natuurlijk.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 20, 2018 om 13:02
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Kunt u een link van dat online aanvraagformulier geven?

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2018 om 13:06
7188 Antwoorden / 3 Vragen
ro
door ron503 - Nov 20, 2018 om 13:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben niet van mening dat u willens en wetens informatie omtrent het schadeverleden heeft achtergehouden maar de vraag verkeerd heeft begrepen. Blijkbaar bent u opgenomen in het CIS register vanwege het niet verstrekken/achterhouden van de juiste informatie en dat lijkt me in uw geval wel een heel zware maatregel. Het lijkt mij ook het beste om via een tussenpersoon een verzekering af te sluiten want een tussenpersoon kan uw verhaal bij de aanvraag voegen en dat maakt de kans om alsnog een verzekering af te sluiten een stuk groter.

my
door mystery Nov 20, 2018 om 17:51
34 Antwoorden / 0 Vragen

Liegen over schades hetzij bewust of onbewust is gewoon royement dat staat duidelijk vermeld.

Als je iets niet snapt bel je eerst op maar nee we moeten aan het handje gehouden worden want we willen alles zelf maar zijn er gewoonweg niet bekwaam voor.
En ja aan dit soort fouten hangt een prijskaartje.

Het is geen zware maatregel het is een normale standaardregel liegen is exit.

Hoe de vraag ook staat TS wist dat ie een schade heeft gehad wellicht met een andere bestuurder maar dat doet niet terzake het was TS zijn auto met TS zijn verzekering dus zo klaar als een klontje.

Dit had ondervangen kunnen worden door bij een tussenpersoon alles te laten regelen maar ja dat kost geld, en weg is de besparing van All secur maar daar betaal je nu de komende 5 jaar dus wel de hoofdprijs voor.

emcede
door emcede - Nov 20, 2018 om 14:41
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dus... op het moment dat iemand in uw auto een aanrijding veroorzaakt, is hij naar uw mening wél onderdeel van uw polisdekking, maar wanneer u een nieuwe verzekering aanvraagt opeens niet meer. Wonderlijk...

he
door henry1942 - Nov 21, 2018 om 12:51
100 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Wasai,

Als ik je beredenering volg, zal er bij een schade aan jou auto toegebracht door de tegenpartij, AAN de auto betaald moeten worden!.

mo
door mof - Nov 21, 2018 om 13:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

IS dat zo, wordt u daadwerkelijk geweigerd bij andere verzekeringen? Of denkt u dat alleen maar? Wellicht wordt u in de gelegenheid gesteld een toelichting te geven en kunt u uitleggen wat er is misgegaan. Heeft u trouwens al contact gehad met de verzekering die u heeft geweigerd? Misschien kunt u de zaak daar ook toelichten. Heeft u trouwens een kopie van het aanvraag formulier, screenshot of zo? Daarmee kunt u uw verhaal onderbouwen. Als leek hoeft u niet in dit detail te begrijpen wat u moet antwoorden op dubbelzinnige vragen en u hoeft zeker niet in uw nadeel te antwoorden als u niet weet wat bedoeld wordt met een vraag.

ja
door janf43 - Nov 21, 2018 om 15:33
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dan blijft u toch lekker bij uw huidige verzekeringsmaatschappij tot u weer 5 schadevrije jaren heeft?

pino123
door pino123 - Nov 21, 2018 om 17:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe het er staat is voor meerdere interpretaties vatbaar, dat neemt niet weg dat er door u een schade is gemeld. Dat er een andere naam of bestuurder op het aanrijdingsformulier staat doet hierbij niet ter zake. Het betreft uw verzekering, uw auto en uw dekking. Daarna kijken ze in het systeem en zien dat er toch een schade door u geclaimd is... En hierloopt het dus fout.

Het enige wat u kan doen is de betreffende verzekeringsmaatschappij opbellen en de boel laten rechtzetten.

Ik lees namelijk nergens dat u dat gedaan heeft.

Fouten kunnen we allemaal maken, maar dan moeten we er ook voor zorgen dat recht gezet wordt.

U krijgt dan ook bericht of u daadwerkelijk in het systeem gezet bent geworden aangezien u niet eerlijk heeft geantwoord.

Succes ermee