Mo
door Moeke uiltje Sep 26, 2019 om 11:38
Garantie & verzekeringen

Gescheiden... nieuwe autoverzekering, maar moet op 0 beginnen .. na 20 schadelo

Ben gescheiden ... moet een andere autoverzekering.
We hadden een gezamenlijke verzekering.
Nu krijg ik te horen , ondanks meer dan 20 jaar schadeloos te hebven gereden.
Ik op 0 moet beginnen, omdat onze verzekering op mijn ex zijn naam staat.
Dus  nu betekend dit...
Vanaf 0 beginnen en dure verzekering nemen.
Sorry vind dit niet eerlijk.

5135 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2019 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een gezamenlijke autoverzekering bestaat niet. Een autoverzekering staat op één naam. En de verzekering die er was tijdens het huwelijk staat op naam ex en die gaat daar mee door.

Als u als medebestuurder aangemeld was op de ‘oude’ verzekering, wil die verzekeraar soms nog wel coulant zijn en extra treden toekennen,

ne
door neodutchio - Sep 26, 2019 om 11:45
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Als uw ex de verzekering op naam had en ook als bestuurder op de polis stond, dan staat u inderdaad met lege handen.

de
door deduivel - Sep 26, 2019 om 12:17
2 Antwoorden / Vragen

Dan hadden jullie maar 1 auto en ja dan is de polishouder degene die de noclaim blijft behouden zo simpel is het nu eenmaal.

Als jullie 2 auto's hadden, dan hebben jullie zelf de fout gemaakt door de beide auto's op naam van je ex te zetten dat kan je de verzekering niet verwijten.

me
door mein33 - Sep 26, 2019 om 12:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MOEKE UILTJE 26 SEP. 2019  Vanaf 0 beginnen en dure verzekering nemen. Sorry vind dit niet eerlijk.

U heeft dan wel 20 jaren schadevrij rondgereden, maar niet voor de autoverzekeraar aangezien de auto niet op uw naam stond.
De houder van het kenteken (uw ex. in dit geval) is ook degene die een verzekering voor de auto afsluit en daardoor schadevrije jaren kan opbouwen.
Het wrange is misschien wel een beetje dat er voor hem niets verandert in dit geval !

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2019 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Sorry vind dit niet eerlijk.

Snap ik. Maar voor de (oude) verzekering ben je geen verzekerde geweest; dat was je (ex)-partner.
Nu je zélf een verzekering wilt afsluiten moet je dus inderdaad vanaf 0 beginnen.
Het is niet anders.

Th
door Thijs124 - Sep 26, 2019 om 13:54
289 Antwoorden / Vragen

Sorry, maar gelukkig ben je iets ouder dan de categorie beneden 21 of 24. Die worden nog eens extra aangepakt.
Jammer maar je kunt nog verzekeringsgeld sparen door een kleinere goedkopere auto aan te schaffen, zo oud dat alleen een WA verzekering zin heeft. Ik heb het in het verleden ook gehad. En shoppen tussen verschillende maatschappijen.

ca
door carrie - Sep 26, 2019 om 14:57
79 Antwoorden / 1 Vragen

Na een lange periode zonder auto heb ik er weer een gekocht, en kreeg bij de verzekering meteen 40 % noclaim, ik kon aantonen dat ik voor mijn werk steeds veel gereden had, en bij deze verzekereraar krijgen vrouwen zowiezo extra korting. Dit is bij ZLM.

ca
door carrie - Sep 26, 2019 om 14:58
79 Antwoorden / 1 Vragen

Na een lange periode zonder auto heb ik er weer een gekocht, en kreeg bij de verzekering meteen 40 % noclaim, ik kon aantonen dat ik voor mijn werk steeds veel gereden had, en bij deze verzekereraar krijgen vrouwen zowiezo extra korting. Dit is bij ZLM.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2019 om 15:09
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Doe navraag bij andere verzekeraars, mogelijk wordt daar wel een coulance regeling toegepast.

(Ondanks het gegeven dat onze auto op de naam van mijn vrouw stond en de verzekering ook heb ik met de nieuwe de volledige noclaim die ik ook eerder had). Het proberen waard.

agapon1951
door agapon1951 - Sep 27, 2019 om 12:55
170 Antwoorden / Vragen

De verzekeraar kan niet inschatten of U of Uw ex schadevrije gereden heeft.
Als U een gezemenlijke verzending zou hebben staat dat zwart op wit, dus bewijsbaar.
tip: Indien U sneller wilt opbouwen verander dan om de 8 maanden van verzekeraar deze heeft de gewoonte de nocaim jaren vlugger op te bouwen. Vergelijk alle verzekraars en ga niet af op cullectieve verzekeringen, consemtennorganisatie etc kan honderden euro"s besparen.
Bij mij is het verschil maandelijks t.o.v. de bekende 17,50.dus ruim 200 in eigen zak.

zorrozipfert
door zorrozipfert - Sep 27, 2019 om 13:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Niets is onmogelijk. Bij onze scheiding mijn heeft mijn ex man de schadevrije jaren op mijn naam laten zetten.

zorrozipfert
door zorrozipfert - Sep 27, 2019 om 13:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Niets is onmogelijk, bij onze scheiding heeft mijn ex man de schadevrije jaren op mijn naam laten zetten.

er
door erky - Sep 27, 2019 om 13:23
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Moeke Uiltje,
Ja, daar zit je dan. Nooit schade gereden en toch opnieuw beginnen op de schadevrije ladder. Dan volgt nu de tip voor iedereen die 1 auto samen gebruikt, net zoals bij mij in het gezin:
Meldt bij aanvang van een autoverzekering dat er twee bestuurders zijn die er gelijk gebruik van maken. Een aantal verzekeraars laat dan wel het aantal schadevrije jaren aan beide partners toekomen bij een scheiding of overlijden. Ik heb mijn vrouw al 'aangeboden' om onze autoverzekering te gaan afsluiten op haar naam, dit met als reden dat sommige verzekeraars mensen boven de 70 meer laten betalen voor hun premie.
Officieel doet de verzekeringsmaatschappij overigens niets fout, maar oneerlijk voelt het zeker.
Succes,
Erky

lo
door lovewinnie - Sep 27, 2019 om 13:25
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Indd u bent waarschijnlijk niet hoofdverzekerde.
Hier rijden we een auto. Man heeft 17 schade vrije jaren. Ik 0 op papier. Rijden bijde in de auto maar ben meedebestuurder en dan ga je niet in trede omhoog.
Staat ook in de voorwaarden.

mi
door mips - Sep 27, 2019 om 13:51
5 Antwoorden / 3 Vragen

Als jullie 2 auto s hadden, dus 2 verzekeringen kan je ex de schade vrije jaren van 1 verzekering over laten zetten op jouw naam

ja
door jan46 - Sep 27, 2019 om 14:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Heb hetzelfde meegemaakt.
Voorstellen in gezamenlijk overleg de jaran te splitsen.
Zij 10 jaar en jij 10 jaar.
Mij is dat gelukt.

1paul
door 1paul - Sep 27, 2019 om 15:25
3146 Antwoorden / 0 Vragen

is dit bij dezelfde verzekeraar? informeer daar eens is vast iets te regelen...

endemion
door endemion - Sep 27, 2019 om 16:09
237 Antwoorden / 3 Vragen

Maat dat echt zoveel uit? Als je boven een bepaalde leeftijd zit maakt dat naar mijn idee niet zo gek veel meer uit of je nu veel of weinig schadevrije jaren hebt opgebouwd. Je krijgt er zelfs wel vaker cadeau op basis van leeftijd wanneer je de optie hebt om aan te geven dat je al x jaren je rijbewijs hebt. Je hebt toch wel zaken vergeleken op vergelijkingssites (ook niet elke vergelijkingssite bied hetzelfde dus shop rond)? Ook kun je de nodige kosten besparen als je enkel voor WA gaat iig voor een paar jaar, de kans dat jij de fout in gaat lijkt me nogal klein met 20j geen schade dan hoef je ook niet uitgebreid gedekt te zijn. Natuurlijk maakt het ook nog uit welke auto je verzekerd, genoeg auto's die voordelig te verzekeren zijn. Dus j je hebt wel wat workaround opties om iig niet duurder uit te komen dan voorheen het geval was (waarschijnlijk).

mo
door mof - Sep 27, 2019 om 16:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

VOlgens mij is dit niet correct. Als u kunt aantonen dat u inderdaad 20 jaar regelmatig hebt gereden dan zal een goede verzekeraar u niet op 0 jaar inschalen. Ws. ook niet op 20 jaar maar toch wel een heel eind.