es
door estestpro Sep 22, 2011 om 17:46
Garantie & verzekeringen

Gezondheidszorg

Edith Schippers, thans minister van "volks" gezondheid was in haar vroegere leven assistente van Hans Hoogervorst, ook VVD. Door een ernstig hartfalen ben ik op mijn 50e volledig afgekeurd en daardoor 100% WAO'er. Ik heb toen dikwijls met Edith gecorrespondeerd, met eenmaal een verbazingwekkende reactie van haar kant: WAO'ers moeten
solidair zijn met de gezonden en daarom niet zeuren over hun sterke teruggang in inkomen. Daar zakt je broek van af
van zo'n uitlating en is tekenend voor het VVD standpunt.
Ik leef nog steeds maar zal niemand ooit aanraden op de VVD te stemmen ! Terug naar het Ziekenfonds dus met 1 instantie die premie heft en geen overbodige Toplaag in de ziektekostenverzekeringspyramide. Wanneer wordt de eerste guillotine op het Malieveld geplaatst

582 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 22, 2011 om 17:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja de hele maatschappij gaat voor geld, ook al krijgen nog zoveel ze hebben nooit genoeg.
En dat halen ze dan bij degene die het minste kunnen doen om hier dus tegen in te gaan.
De heren zelf doen dus dus nergens afstand . Inleveren is voor anderen maar ze gaan zelf door om luxe via staatskosten te genieten onder mom wij doen dat voor de bevolking vergeet dat maar.

ge
door gerryd - Sep 23, 2011 om 11:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Verwacht niets van de VVD als je het wat minder hebt getroffen in dit leven,
of door het lot een ziekte hebt.Zie maar hun bezuiningsdrift.
Noem maar op PGB,verhoging eigen bijdrage eigen risico Ziektekosten en zo
kan ik nog wel even doorgaan.De mensen moeten het in hun ogen het zelf maar uizoeken.Solidariteit is een vreemd woord voor deze mensen.
Over de ruggen van de arme Nederlanders verrijkt men zich.
Mensen die moeite hebben hun zorgpremie te betalen worden wanbetalers genoemd.Ik raad alle vvd ers aan een jaar lang van een Bijstands uitkering te leven en dan eens weer te praten,waarom het moeilijk is deze hoge premie te betalen,want het staat in geen verhouding met wat een Tweede kamerlid aan zorgpremie betaalt.
.

simonlebon
door simonlebon - Sep 27, 2011 om 13:25
51 Antwoorden / 1 Vragen

Niet van een bijstandsuitkering, maar van het minimumloon en het bijbehorende baantje.

Of van een AOWer met een klein aanvullend pensioen waardoor je buiten allerlei regelingen valt en nog minder hebt.

Ze bekijken het allemaal te zakelijk bedekt met termen als koopkracht economie aantrekken. Maar de stappen die de Nederlander werkelijk vooruit helpen nemen ze niet.

Ze zitten er voor hun bedrijven, meer dan de helft van de VVD-ers heeft bij Unilever of Shell gezeten en gaan, nadat ze de regeltjes voor die bedrijven hebben versoepeld, na hun politieke carriere weer terug om hun zakken verder te vullen. De laagste belastingen voor multinationals in het Westen.

moeder56
door moeder56 - Sep 27, 2011 om 22:08
483 Antwoorden / 2 Vragen

Beetje cru, maar zonder de gezonden hebben de zieken geen uitkering. Zij leveren ook in.