be
door bergweg Mar 29, 2012 om 20:10
Garantie & verzekeringen

Hoe lang kan het duren?

Wat is een redelijke termijn waarin ASR verzekeringen een overlijdens verzekering zou moeten uitkeren.

Men neemt daar de tijd.

Andere verzekeraars reageerden binnen 3 weken.ASR denkt 8 weken nodig te hebben.

6916 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 29, 2012 om 20:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Elke verzekeraar heeft zijn werkwijze. Drie weken is inderdaad heel snel, maar ik kan mij voorstellen dat acht weken een acceptabele termijn kan zijn. De redenen kunnen divers zijn, daar hebben wij hier geen zicht op. In elk geval komt het bedrag er zeker aan. Geduld is een schone zaak.

vladja
door vladja - Mar 29, 2012 om 21:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is echt onzin, dat ze er zo lang over doen. Dat is een interne kwestie van ASR dat je zo lang moet wachten als het alleen de administratieve verwerking bij een overlijden is.

Dat kan alleen het geval zijn als zij redelijke verdenking hebben bij het overlijden dat dat valt in de risico's, die zij uitsluitend bij uitkering, waardoor een ander onderzoek noodzakelijk is. Het is pijnlijk, maar kan je aangeven waaraan/hoe het overlijden heeft plaatsgevonden?

Vladja

wi
door wi1pa2 - Mar 30, 2012 om 13:00
6 Antwoorden / 2 Vragen

Goedemiddag,

Ik zit al vanaf 24 Januari te wachten op de uitkering van de nabestaandenzorg van Axent. Diverse keren contact gelegd met mijn tussenpersoon en ook met Axent. Axent kan de stukken niet vinden.De tussenpersoon op 12 Maart jl opnieuw de stukken doorgestuurd.Gisteren Axent gebeld,ze weten niet of het al verwerkt is.Rara hoe kan dat.

Mvgr. Paula

jo
door jongejonge - Mar 30, 2012 om 13:34
25 Antwoorden / 0 Vragen

8 weken is te lang. Heb er gewerkt en weet hoe het erbinnen werkt. Een reactie binnen 3 weken is netjes.

Probeer te bellen en vraag waarom het 8 weken moet duren.

wi
door wi1pa2 - Mar 30, 2012 om 13:41
6 Antwoorden / 2 Vragen

Heb gisteren gebeld,ze "kunnen"niets vinden op de computer en weten ook niet of het verwerkt is.

jo
door jongejonge - Mar 30, 2012 om 13:44
25 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn reactie was voor bergweg.

wi1pa2: maatschappij bellen en stukken rechtstreeks naar de maatschappij mailen/faxen. Aangegeven dat het binnen een week verwerkt dient te zijn. Anders een klacht indienen bij de directie.

be
door bergweg - Mar 30, 2012 om 17:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Reactie voor mahadma.

Geduld is inderdaad een schone zaak maar dan moet je eens op 'n verzekeringsnota lezen als je niet op tijd betaald wordt wel de dekking opgeschort.

Reactie op jongjonge.

Ik heb natuurlijk al gebeld maar zal dat spoedig weer doen.

ja
door jannigje_1 - Mar 30, 2012 om 18:35
17 Antwoorden / 5 Vragen

mijn moeder is in okt overleden maar dat heeft niet lang geduurd met betalen nog geen maand dus waar om moet het bij hun zo lang duren trekken hun de rente van het enge wat lang duurt is de belasting formulieren in vullen op sturen en dan maar wachten tot jij het terug krijgt dan kan ik de zaak pas gaan afhandelen

wi
door wi1pa2 - Mar 30, 2012 om 18:49
6 Antwoorden / 2 Vragen

Verzekeringsmaatschappij die als tussenpersoon werkt heeft met Axent gebeld en ze beloven binnen 10 dagen een brief te sturen.Eerst zien en dan geloven is mijn remedie.

be
door bergweg - Mar 30, 2012 om 22:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Re. voor Vladja. Overleden tijdens opname in ziekenhuis.