ma
door martin00 Jun 12, 2010 om 12:27
Garantie & verzekeringen

ING betaald niet uit

Ik heb een behoorlijke waterschade in m'n toilet doordat er een kitlaag lek is geraakt in m'n badkamer.

Nu lijkt het mij een normale zaak dat de verzekering deze schade dekt.
Na telefonisch contact te hebben gehad met ING hebben zij een expert toegestuurd, deze heeft een gat in de muur van het toilet geboord om vervolgens met een camera te kijken waar de lekkage vandaan zou komen.
uiteindelijk wil de ING niet betalen omdat het een oude kitlaag betreft.

Het lijkt mij echter dat als je al met een camera moet zoeken naar het lek dat ik hier zelf dus nooit iets aan heb kunnen doen en het dus echt een verzekeringskwestie is.

graa uw mening hierover, alvast bedankt!

697 3 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jun 12, 2010 om 13:37
5124 Antwoorden / 4 Vragen

In de regel ben je niet verzekerd tegen achterstallig onderhoud. Een verouderde kitnaad kan lekken en daar ben je dan dus niet voor verzekerd. Anders was het geweest als de waterleiding ineens geknapt was.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 13, 2010 om 00:42
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Martin,

Wanneer je het er niet mee eens bent, kun je ook een contra-expertise laten doen. Wanneer die tot een andere conclusie komt, teken je protest aan en doe een kopie van dat expertiserapport erbij.

Mocht je gelijk krijgen dan zullen ze ook de rekening van je contra-expertise moeten betalen.

Hardware ERror MAN.

re
door rene17 - Jun 14, 2010 om 20:55
106 Antwoorden / 3 Vragen

De verzekering dekt schade door een onzeker voorval.
Hoe vervelend ook.... schade door achterstallig onderhoud is geen onzeker voorval.
Het is algemeen bekend dat kitnaden in de badkamer na verloop van tijd slechter worden en dan vervangen moeten worden.
Begrijpelijk dat niet iedereen daar altijd erg in heeft, maar helaas niet verzekerd...