jaapvdleij
door jaapvdleij Feb 7, 2018 om 01:02
Garantie & verzekeringen

Is dit oplichting?

Mijn verhaal is schrikwekkend en niemand durft ook maar iets voor mij te doen

Get is 2014 ik wordt aangemeld door het zilveren kruis als wanbetaler

Rare is dat ze zelf de bedragen terug storten na ze zelf met automatische incasso hebben afgehaald

Ik heb daarna steeds handmatig de premie betalingen gedaan

Na alle bewijzen te hebben geleverd zegt de rechter dat ik geknoeid had. Ondanks dat de bank het ondertekent had

terwijl zij bewijsbaar zelf met hun papier hadden gekoeid wat ook nog niet eens van hun bak kwam

Echter verlies is ik de zaak en moet betalen 412 euro

Dat gaat dan via Syncass en die rekent zich rijk door 50 euro per maand te inacseren

Tot op heden al 11 keer betaald te heebn a 50 euro is 550 euro. Maar die zeggn

dat ik maar 20 betaald heb per keer. Ja daggg oplichting

OOk komen er steeds meer bedragen van kosten bij.

Maar omdat de regeling loopt wordt de melding afgemeld – zeg maar in de wacht gezet

En moet ik het zilveren kruis betalen. Geef daar aan GEEn automatische incasso

Geeft niets kost wel meer maar dan zou ik een papieren acceptgiro krijgen.

Wat schept mijn verbazing. Was weer opnieuw aangemeld omdat ik niet betaald zou hebben . Reden ze konden niet automatisch afboeken

Dus aangegeven dat iik een klacht neerleg bij het SKGZ. Ineens wordt alles geregeld.

Maar niet voor lange duur. Geen polis, geen acceptgiro maar wel weer ..... als wanbetaler aangemerkt.

Eigen bijdarges papieren komen niet maar komen direct bij het incasso bureau terecht

Ook zonder dat ik daarvan weet en geen recht krijg om ook maar bezwaar op in te dienen

Ik kan geen kant op . Anders staat hier zo’graaier aan de deur

Wat zijn de problemen. Buiten het feit dat de inkomen laag is ( bijstandsnorm zonder dat ik dat wil)

wordt de zorg toeslagen ingehouden

Dus betaal ik aan het CAK    157 euro

betaal aan het zilveren ruis  121

Boete aan het CJIB               101

Dat per maand.

Dit kan zo niet door gaan . Zodra ik dreig met het SKGZ melden ze mij af. Zodat die niets kunnen doen

Nog geen week later weer aangemeld.

Ik hoop dat er echt iemand is die mij kan helpen

met vriendelijke groet

Jaap van der leij

3099 11 Rapporteer

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 7, 2018 om 02:02
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ga eens heel rustig alles op een rijtje zetten. Zet alles op papier met z.g. niet betaalde bedragen, bedragen waarvan je kunt bewijzen dat ze wel betaald zijn en wat je nog schuldig bent.

Bekijk welke afschrijvingen inderdaad verrekend zijn.

Uit jouw berichtje blijkt een chaos. Niet alleen voor jou maar ook voor Zilveren Kruis, CJIB en CAK.

Maak een lijstje, kijk hoeveelje moest betalen, hoeveel je betaald hebt en hoeveel je ze nog schuldig bent.

Misschien wordt het dan wat duidelijker en kun je een betalingsregeling treffen.

ne
door neodutchio - Feb 7, 2018 om 07:08
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als er geen saldo op een rekening staat wordt een automatische incasso vanzelf gestorneerd. Als ik het zo lees is de fout al bij uzelf begonnen.

panter22
door panter22 - Feb 7, 2018 om 09:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je inkomen is te laag om deze bedragen per maand te betalen. Dan moet je schuiven met betalingen en krijg je achterstand met huur, gas,licht en water.
Is er een sociaal wijkteam in je woonplaats, neem daarmee contact op. Zo niet, vraag dan hulp bij de gemeente.

jaapvdleij
door jaapvdleij - Feb 7, 2018 om 10:31
4 Antwoorden / 2 Vragen

Jullie zitten allemaal fout. Alles is op een rij gezet. Door mijn bank is zelfs een ondergetekende verklaring afgegeven. De bewijzen waar het zilveren kruis mee kwam was mijn rekening al niet en bedragen klopten ook al niet.
En blokkade van automatische incasso is er niet bij de bank

Er zou een bedrag open staan van 412. Dat moet inmiddels afgelost zijn. Echter blijf ik betalen via het incassobureau die claimt een bedrag van het Zilveren kruis.Dat bedrag is 3000 euro  Hoe dat komt ? Ik krijg geen enkele acceptgiro . mail ect. ( polis ook nog steeds niet) Maar die termijnen gaan via de incassobureau. Ondanks dat ik mijn premie ook via het Zilveren kruis Dus betaal twee keer premie. Doe ik dat niet dan staat er een crimineel aan de deur. Dat incassobureau zegt dat ik maar 20 euroo per maand betaal en betaal toch echt 50 euro . En heb inmiddels 550 betaald. maar de claim stopzetten kan alleen het zilveren kruis.

Ze hebben destijds zelf toegegeven dat de de premie terug gestort is. Reden was dat ik drie termijnen achterliep en de aanmelding bij het CAK al in gang was gezet. Op dat moment was er zeker GEEN sprake van stornering door mij of mijn bank. Ik kan jullie formulieren laten zien waardoor het duidelijker wordt . Rare aan het verhaal is dat ze via het SKGZ niet reageerde en die kon verder niets uitrichten. Dus jurist er bij . de bewijzen keregen wij nooit te zien en dus kwam het volgende . de rechter vond dat mijn uitdraaien niet rechtsgeldig was. Stap 2 Hij wilde digitale pdf . de bank stuurde die hun , niet rechtsgeldig vond e rechetr. De bank had gekoeid. Ik moets screenhots laten zien van inlog. Gedaan. Waren mee gekonoeid zie de rechter. Verklaring was niet rechtsgeldig. Vreemd ook dat zij met bekraste bewijzen kwamen waar mijn rekening niet juist was. Bedragen klopte niet en werden geloofd. Opvallend hadden ze geen jurist die hun hielp maaar...... Het incassobureau Syncasso was hun raadgever. Belangen in deze zaak? .Nee pure oplichting chantage en een zorgverzekeraar die er alles aan doet om mij stil te laten houden. Ze willen niet hebben dat ik mijn verhaal naar buiten breng. Dus roepen dat het aan mij zelf ligt. pfffff

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2018 om 10:52
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het vreemde aan uw verhaal is dat het steeds mis gaat met de automatische incasso. Dit is al eerder geweest met een Energiebedrijf als ik mij herinner. En als een rechter al uw bewijzen ongeldig verklaard, zelfs die van de bank, moet er wat anders aan de hand zijn. Als u geen rechtsbijstand heeft loop dan eens lang het juridisch loket en leg hen de zaak voor. Met dit gejojo schiet u anders geen steek op.

ne
door neodutchio - Feb 7, 2018 om 11:24
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Criminelen, oplichting, pure misleiding, grote leugens. Grote woorden van u, maar gek genoeg gebeurd het alleen bij u. Automatische incasso’s komen terug, handmatige overboekingen komen niet aan, bankafschriften worden niet als bewijs gezien, enz enz.
Als u zo zeker bent van uw zaak, hoe kan het dan dat iedereen, inclusief een rechter, het anders ziet? Het begint haast op een complottheorie te lijken.
Maar goed, u geeft zelf al aan dat u al 3maanden achter liep met betalen. Dan wordt er dus een traject opgestart. Of zijn deze 3 maanden ook al weer verzonnen? Het zijn rare verhalen die u vertelt, u schreeuwt meer dan dat er iets bruikbaars gezegd wordt en het klinkt ongeloofwaardig. Nu maar hopen dat u niet door Zilveren Kruis of Nederlandse Energie Maatschappij een claim aan de broek krijgt wegens laster, smaad en opruiing.

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2018 om 11:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In 2010 lukte automatische incasso ook al niet bij u en sprak u ook al van oplichting en criminelen e.d.
Het loopt dus al vele jaren bij u niet goed met het betalen van rekeningen. Dat ligt aan u en niemand anders. Ik zou maar oppassen met uw beschuldigingen als u niet daarom claims wilt krijgen. Zoek hulp en stop met zo hoog van de toren te blazen en stop met die misplaatste verontwaardiging en slachtofferhouding.
Ik vind uw houding schrikwekkend.

panter22
door panter22 - Feb 7, 2018 om 12:13
6599 Antwoorden / Vragen

Wat er ook gebeurd is, een emotionele kwestie, maar je bereikt er niets mee.
De rechter heeft uitspraak gedaan. Je moet betalen.
In die uitspraak staat hoeveel je moet betalen.
Dat bedrag kan opgelopen zijn tot €3000. Want je moet niet alleen de achterstallige premie betalen, maar ook een boete en niet te vergeten incasso en deurwaarderskosten. Dan bedrag kun je niet betalen van je inkomen. Elke maand €50 schiet niet op.
Je hebt al eerder financiele problemen gehad. Zoek hulp bij het sociaal wijkteam of de gemeente.
Hier kom je zo niet uit, blijkt wel. Er moet iemand samen het jou de fanancien op een rijtje zetten en kijken hoe je dit op kunt lossen.

jaapvdleij
door jaapvdleij - Feb 7, 2018 om 12:47
4 Antwoorden / 2 Vragen

Jullie willen het echt niet snappen. Zilveren kruis geeft het zelfs toe dat de bedragen gestorneert worden.Dus jullie vinden het normaal dat het incasso zegt dat ik maar 20 euro per maand betaal en die andere 30 dan? . Kosten kunnen op een bedrag van 412 ( inclusief alle kosten) nooit tot 3000 euro oplopen. En dat zilveren kruis zeggen dat er niks binnenkomt. Omdat ze een rekeningnummer  aangeven die niet eens van mij is.Dat is het probleem.Ik ben zelfs rond gaan vragen en ze mogen dit zo helemaal niet doen. Bovendien ben ik niet de enige met dit probleem.

Dan heeft er iemand over 3 maand. Het ging om precies te zijn twee volle premies en een restant. Premie hadden ze afgeschreven zonder de aanvullende. Over dit had ik ze een brief geschreven Is er nooit een antwoord opgekomen. Wel na de derde maand een melding bij het CAK wat niet kan , omdat het na 6 maand premie achterstand was.

Wat mij opvalt is dat niemand leest wat ik al eerder aangaf en nu heirboven ook al. Voor de betalingen hebben ze een rekening nummer getoond aan de rechter die niet van mij is. Dat is een abn amro rekeing en ik heb een sns rekening. De rechter vond dat ik met bewijzen moest komen dat het niet van mij was."Zijn stelling "en dan citeer ik de rechter . kn niet aantonen dat het  op de rekening van het zilveren kruis was gestort" Dit staat er letterlijk.

En geloof me ik heb alles gedaan om alles goed te laten verlopen. Ook nu nog steeds. Juridisch alles laten checken. Kosten kan nooit zo hoog zijn. Wel snappen ze waarom er niets van mijn rekenig naf wordt geschreven. de maand premies lopen via het incassobureau.Dus niet rechtstreeks naar de zorgverzeraar.Maar dan zijn de kosten onmundig hoog. Rente is 35% is er uitgerekent.

Oplossing is er zeker. De rechter heeft bepaald en is afgehandeld. Alle bedragen zijn betaald. Alleen ze weigeren de afmelding
doen ze dat vervalt alles en is zoals vanouds en stap eind van het jaar over. Maar ze weigeren en betalingen worden terug getsort door hun omdat het incassobedrijf het moet incaseren.

Wat iemand aan haalde over de elektra . daarin ben ik gelijk gesteld. Door de maatschappij zelfs. Was een foutje Ik moest het overmaken naar een rekening dat een tussenrekening was en van daaruit ging het naar de hoofrekeing en werd het afgeboekt. Daar is het fout gegaan. Direct over gestapt en totaal geen probleem gehad.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2018 om 16:32
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Maar ze weigeren en betalingen worden terug getsort door hun omdat het incassobedrijf het moet incaseren.

Dat laatste klopt, als de zaak is overgedragen aan een incassobureau moet daaraan betaald worden. Om die reden worden uw betalingen aan Zilveren Kruis terug gestort. Het incassobureau rekend vervolgens met Zilveren Kruis af tot dat de achterstand volledig is betaald. En aan een incassobureau zijn kosten verbonden wat mogelijk het verschil maakt in de bedragen die voor inlossing van uw schuld aan Zilveren Kruis wordt afgedragen. En als het rekeningnummer, waarvan werdt afgeboekt, niet van uw bank was en dus ook niet uw nummer was snap ik niet dat de rechter om bewijs vraagt terwijl u de gegevens van uw bank bij de hand had. Wij snappen echt wel waar het over gaat alleen kent u de procedure blijkbaar niet.

wi
door wilhelmina59 Feb 7, 2018 om 18:10
519 Antwoorden / 0 Vragen

Tja,  eind jaren '90 en later was dit ook al zo hoor. Was een achterstand uit handen gegeven=deurwaarder, dan waren er nog altijd slimhoofden die de premie alsnog naar het ZK overmaakten om maar onder de deurwaarderskosten uit te kunnen komen.
Blijkbaar gaat het nog steeds zo.

gerbera
door gerbera Feb 7, 2018 om 22:01
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wat er in de jaren '90 gebeurde heeft de Ts niets aan en zal zeker niet de bedoeling hebben zoals u die schets. Dus commentaar prima maar dan wel eerst even het gehele verhaal lezen, incl. de div. reacties. Zo ook bij de vraag van het OV

aurora1
door aurora1 - Feb 9, 2018 om 00:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of iemand van Schuldhulpmaatje u een handje kan helpen met het oplossen van e.e.a.: https://schuldhulpmaatje.nl/wat-bereiken-wij/