familiemaij
door familiemaij Jan 3, 2010 om 11:00
Garantie & verzekeringen

Kan ik mijn langlopende dierverzekering nu opzeggen

geachte lezer,
Ik heb op 06-02-2006 bij proteq een dierverzekering afgesloten met een contractduur van 5 jaar lopend tot 01-02-2011.Ik heb deze verzekering al eens getracht op te zeggen in 2008 maar werd toen gewezen op de contactduur van 5 jaar en dat het niet mogelijk was de verzekering eerder te beeindigen.
Kan ik met de nieuwe in 2009 afgesproken verzekeringsregels de verzekering nu wel voortijds stopzetten?
Hartelijke groeten Marion Maij

616 3 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jan 3, 2010 om 11:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee want de nieuwe regels gaan alleen over de periode ná de eerste contracttermijn. Proteq mag dus niet stilzwijgend verlengen na die 5 jaar met een vaste termijn langer dan 1 maand. Met andere woorden: pas na die 5 jaar kun je elke maand opzeggen.

Persoonlijke noot: een verzekering met een looptijd van 5 jaar vind ik zelf nogal lang, je zou toch ook geen telefoon abonnement voor 35 jaar vastleggen...

tdehond
door tdehond - Jan 3, 2010 om 11:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u opzegt per einddatum verzekering, kijk dan even welke opzegtermijn gehanteerd wordt. Als u begin 4de maand voor einde overeenkomst opzegt, zit u altijd goed. ( even op de kalender zetten)

Doe dit schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging. kopie van brief + minimaal handtekening retourkaart goed bewaren tot de schriftelijke bevestiging einde verzekering binnen is.

Vergeet niet in de brief uw toestemming tot automatische incasso per 1 januari op te zeggen als u vooruit betaalt. Anders per einddatum verzekering.

jc
door jcaspers - Jan 3, 2010 om 19:12
74 Antwoorden / 100 Vragen

De nieuwe wet gaat in voor nieuwe contracten. De vijf jaar dierverzekering is express, omdat anders mensen alleen gaan verzekeren als het beestje wat heeft. Van tevoren was dit bekend. Staat duidelijk in de voorwaarden. Dus gewoon lekker uitzingen.