Du
door DucoJansen Mar 1, 2019 om 14:14
Garantie & verzekeringen

Laminaat geleverd en met leggen erachter komen dat het kapot is

Hallo,

Ik heb vorige week zaterdag laminaat geleverd gekregen (45 pakken) door een niet nader te noemen bedrijf. Nu afgelopen donderdag kwam een expert dit voor mij leggen en die begon op de boven verdieping met leggen. Na de eerste vier paketten die hij open trok waren er al van 2 paketten de klik rand kapot, cq beschadigd. Ik heb toen dat bedrijf gebeld en die zei dat ik het op de mail moest zetten hoeveel er kapot waren en dat we daar dan een gepaste oplossing voor zochten. Zo gezegt zo gedaan. Van de 45 pakken waren er 16 gebruikt voor de boven verdieping. 15 pakken zijn sowieso beschadigd, en 14 pakken weten we het nog niet zeker van hoe daar de staat van is aangezien de verdieping boven klaar is en ik niet meer genoeg m2 heb om de beneden verdieping ook nog te kunnen doen.

Nu wil dat bedrijf alleen de pakken meenemen die beschadigd zijn, maar met die overige 14 pakken kan ik niks, en ik weet niet eens of ze wel of niet bruikbaar zijn. Nu wil het ook nog zijn dat het een rest partij is, deze soort is dus niet meer in productie, dus het is ook niet zo dat ze nieuwe pakken kunnen sturen o.i.d. Voor beneden hebben we al een andere vloer gekocht, dus het enige wat wij willen is ons geld terug.

 Nu is de vraag, moet dit bedrijf ook die 14 andere pakken retour nemen of zitten we daar nu mee opgescheept. Doordat er dus 15 pakken kapot zijn kunnen we niet verder de vloer leggen.
 Hoop dat jullie weten wat mijn rechten zijn. Alvast bedankt.

1339 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2019 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dan om te beginnen die andere pakken ook maar openmaken. Dan weet u of er nog meer kapot is.

En is dat “niet nader te benoemen bedrijf” nog ergens bij aangesloten?

Topantwoord

ne
door neodutchio - Mar 1, 2019 om 14:36
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Waar u recht op hebt is dat er geleverd wordt conform de afspraak. U zegt zelf al dat dit niet kan omdat het een restpartij is. Het nadeel is dat u al bent gaan leggen terwijl u wist dat er kapotte lamellen tussen zaten. U had moeteen moeten stoppen met leggen, de hele partij moeten terug gegeven en de koop ontbinden op basis van wanprestatie.

Doordat u al diverse pakken in gebruik hebt genomen kan er niet meer ontbonden worden.

Geen idee of de verkoper ergens bij aangesloten is, anders kunt u daar om bemiddeling vragen.

Du
door DucoJansen - Mar 1, 2019 om 14:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Neen, ze zijn nergens verder bij aangesloten, gewoon een rest verkoop laminaat winkel

Net nog gebeld met ze, alle pakketten die kapot zijn kunnen terug  alleen als er van die 14 10 niet kapot zijn nemen ze die dus niet terug. Lijkt mij vrij raar.

Ik dacht dat het toeval was dat er 2 kapot waren vandaar dat ik de professional ver heb laten leggen

 Ik noem de bedrijfsnaam verder niet voor privacy oid

Thijs12
door Thijs12 - Mar 1, 2019 om 14:41
554 Antwoorden / Vragen

Een niet nader te benoemen bedrijf klinkt niet erg vertrouwenswaardig. Ik zou zeggen alles retour en naar een nader te benoemen bedrijf gaan. Bedrijven die niet genoemd mogen worden zou ik niet vertrouwen.

ju
door juliomariner - Mar 1, 2019 om 15:29
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ze vragen bijna om fraude, wat nog niet kapot is kan wel kapot

panter22
door panter22 - Mar 1, 2019 om 16:15
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een restpartij gekocht tegen een dumpprijs? Dan is het mogelijk dat er wel eens beschadigde pakketten tussen zitten.
Als het bedrijf die 14 beschadigde pakketten terug wil nemen is dat netjes.
Was dat laminaat dan zo zwaar beschadigd dat deze niet gebruikt kon worden in bv een slaapkamer en de beste delen leggen op de benedenverdieping?
Je hebt intussen al nieuw laminaat gekocht, dus blijf je met de rest zitten. Die heb je over van die restpartij. Het lijkt mij niet dat je geld terug kunt krijgen.Zet de rest maar op marktplaats.