as
door astrid.v.d Apr 16, 2013 om 18:12
Garantie & verzekeringen

Mag dit??

Ik krijg vandaag 16-4-13 een rekening van het zilverenkruis van 113.86 over een rekening die plaats heeft gevonden op 22-2-12 en dit halen ze de 29ste eraf. terwijl mijn eigen risico van 2012 niet op was.

MAG DIT???

Groetjes

571 5 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 16, 2013 om 18:28
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ja, dit mogen ze.
Juist omdat uw eigenrisico van 2012 nog niet op was moet u betalen tot het eigen risico wel op is.

Jantje

zoekster
door zoekster - Apr 16, 2013 om 18:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat mag juist als uw eigen risico nog niet helemaal was verbruikt in 2012.

Ik begrijp de verontwaardiging in uw vraagstelling niet. Als u uw eigen risico al helemaal had opgemaakt in 2012 dus al meer dan 220 euro had verbruikt aan zorgkosten, dan hoeft u nu niets meer te betalen. U mag maximaal 220 aan eigen risico betalen in 2012
Deze rekening staat helemaal los van het eigen risico in 2013. Daar worden verdacht veel fouten mee gemaakt door de zorgverzekeraars, dus even goed nakijken.

Als u het nog niet begrijpt moet u maar een vervolgvraag stellen. Druk dan niet op de quote knop, maar reageer in het lichtblauwe veld.

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2013 om 19:09
16849 Antwoorden / 108 Vragen

astrid.v.d. Dus voor de duidelijkheid: 2013 mag je €350,00 betalen, zoals zoekster zo vrolijk omschrijft. Dus als je in 2014 nog een rekening krijg over iets wat in 2013 heeft plaatsgevonden komt die rekening ook naar je toe. Ze vergeten je niet, hoor.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 16, 2013 om 19:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat mag omdat ook de rekeningen die bij hun binnenkomen ook niet altijd vlug verzonden worden door de instelling.En er ook nog minimaal 5 mogelijk is omdat te doen.

re
door rene17 - Apr 16, 2013 om 21:32
106 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat altijd om de behandeldatum, dus niet om de dag waarop de nota volgt.
Als het gaat om een behandeling in 2012, dan dient uw zorgverzekeraar deze nota af te wikkelen over declaratiejaar 2012. Dus als u dan nog een eigen risico nog niet geheel had opgebruikt, dan zal hiermee rekening worden gehouden.