el
door elena1964 Feb 23, 2006 om 08:20
Garantie & verzekeringen

Mag ik nog omschakelen van ziektekostenverzekerging

Het is nog geen 1 maart, ik ben al wel overgestapt naar een andere verzekering, maar deze bevalt me toch achteraf niet.
Kan ik nog voor 1 maart overstappen???

Groetjes Elena

2479 19 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 23, 2006 om 08:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, u kunt niet tweemaal overstappen. De volgende overstap kunt u pas per 1 januari 2007 maken.

Vladja

pekogi
door pekogi - Feb 23, 2006 om 09:10
143 Antwoorden / 1 Vragen

Neen, Vladja heeft gelijk. Overstappen mag maar een keer volgens de voorwaarden die onze regering heeft gesteld. Bovendien als aanvulling; per 1 januari 2007 is dit wel weer mogelijk, maar dan zijn ze niet verplicht u te accepteren. Dus alleen maar doen als jullie niets mankeren of ooit iets ernstigs hebben gehad. Anders snijd je jezelf in de vingers.

johandv
door johandv - Feb 23, 2006 om 21:13
94 Antwoorden / 4 Vragen

aanvu;lling op reactie Pekogi: voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht, voor de aanvullende niet. Kijk dus eerst of de nieuwe verzekeraar je wil accepteren alvorens de oude op te zeggen!

tonnieboy
door tonnieboy - Feb 23, 2006 om 22:24
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Overstap met acceptatieplicht voor basisverzekering is eenmalig dit jaar en voor aanvullende dekking geldt geen acceptatieplicht. Wel kunt u bij uw huidige verzekering de voorwaarden wijzigen tot 1 mei. Als de dekking voor de tandarts niet voldoende is kunt u nog een uitgebreidere dekking kiezen. Ook dat is echter niet zonder probleem want er kunnen weer aanvullende voorwaarden zijn, waarmee men de risico's voor nieuwe verzekerden heeft beperkt.

el
door elena1964 - Feb 24, 2006 om 07:35
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nou mijn probleem is eigenlijk dat ik een operatie nodig heb, die dus
niet in mijn pakket zit. wel in de duurdere maar die is 40 euro per
maand duurder. Nog geen probleem. wilde ik zo doen. maar dan mag ik nog
pas na 12 maanden gebruik maken van deze extra's. dus zou ik nog 10 mnd
moeten wachten. Je komt er eigenlijk pas achter als je het nodig hebt
wat je mist in je pakket.. HELAAS...

hille
door hille - Feb 24, 2006 om 14:38
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou het zeker proberen. Ik heb het per ongeluk ook gedaan, had de verkeerde gekozen, waar ik uiteindelijk hartstikke duur uit was. Ik ben naar hun kantoor gegaan en heb het opgezegt. Was ook wel nodig geweest, anders zat ik bij twee (ik had me al aangemeld voor een andere en die zou ik dan dus ook niet op kunnen zeggen).
Het ligt ook aan de zorgverzekeraar of ze het doen. Dus ik zou er gewoon heengaa, als dat kan, en het proberen.Ik wist toen ook niet of het wel of niet kon, maar ik hoorde dat het wel kon, dus heb ik het gewoon geprobeerd. Lukte dus. Dus er is nog hoop.
Succes!

jokesk
door jokesk - Feb 24, 2006 om 15:51
50 Antwoorden / 9 Vragen

Als je op de site van www.beterkiezen.nl kijkt dan staat daar dat je niet kunt afzeggen maar dat je een jaar moet wachten. Je kunt natuurlijk altijd je huidige verzekering bellen en je probleem voorleggen. Wie weet zijn ze zo coulant om je toch nog uit te schrijven. Wel eventueel naar de kosten vragen van het uitschrijven! Voordat je laat uitschrijven ook eerst nagaan of je bij de andere verzekeringsmaatschappij wordt aangenomen. Ook nagaan of je een jaar moet wachten voordat zo'n (dure) ingreep vergoed wordt. Het is namelijk zo dat veel verzekeringsmaatschappijen de voorwaarde hebben dat ingrepen pas na een bepaalde tijd dat je verzekerd, meestal een jaar, bent de kosten vergoeden. dit komt o.a. voor bij ingrepen bij tandartsen en kaakchirurgen. Dit om te voorkomen dat allerlei mensen vlug een jaartje een verzekering nemen die wat duurder is maar wel dan de ingreep vergoeden om dan na de ingreep weer over te gaan naar een andere (goedkopere) verzekeringsmaatschappij.

bo
door bond - Feb 24, 2006 om 16:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja als het maar voor 1 Maart is!

bi
door bianka - Feb 24, 2006 om 17:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf deze week ook nog veranderd. Kon via mijn werk korting krijgen als ik over zou stappen naar Zilverenkruis/Achmea. Heb ik dus gedaan met ingang van 1 januari maar ik vond de bereikbaarheid verschrikkelijk slecht. 45 minuten in de wacht was niets. Kon telefonisch opzeggen en ben overgestapt naar de verzekering van mijn man. Ik denk dus dat het ligt aan de verzekeraar of je nog kan overstappen.

te
door teduur - Feb 24, 2006 om 18:20
6 Antwoorden / 9 Vragen

Ikzelf ben via United Consumers overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Dit scheelde me 10% dus het was de moeite waard. Ik wilde echter wel een aanvullende tandverzekering, die had ik bij mijn oude verzwekeraar ook, al was die niet precies gelijk. Ik had de polis vrij snel binnen, maar het bericht van acceptatie van mijn aanvullende tandverzekering bleef uit. Het kan nog wel enige weken duren, zei men aan de telefoon. Dan is het echter al 1 maart geweest. Mijn vraag was dus: kan ik na 1 maart ook nog terug naar mijn oude zorgverzekeraar? Daar wist men geen antwoord op te geven, wel was ik verplicht om vóór 1 maart mijn oude verzekeraar op te zeggen. Er wordt dus met twee maten gemeten: aan de ene kant zijn wij als verzekerden verplicht om alles voo 1 maart klaar te hebben en zijn de zorgverzekeraars zelf niet verplicht om uitsluitsel te geven. 'Het is een onafhankelijke instantie die uitmaakt of u voor de extra tandverzekering in aanmerking komt, daar hebben wij geen invloed op." Op mijn vraag of zij dan misschien een telefoonnummer hadden van die 'onafhankelijke instantie' werd negatief geantwoord.

Wil ik dus van die 10% voordeel kunnen genieten moet ik maar de gok nemen dat mijn verzoek na 1 maart goedgekeurd wordt.

st
door stropke - Feb 24, 2006 om 19:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

JA dat mag.Ook wij zijn overgestapt naar een andere verzekering,maar omdat mijn man daar geen tandtop verzekering kon nemen en dus ook mijn dochter niet heb ik de oude verzekering gebeld om terug te gaan.Nu zitten mijn man en dochter weer terug bij de oude. Ze waren pas 14 dagen overgestapt.Ik denk dat je mag overstappen wat je wilt als je maar voor 1 maart echt gekozen hebt.

st
door stropke - Feb 24, 2006 om 19:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons was het net andersom bij United Costumers.Nog geen polis binnen ,maar wel een brief waarin stond dat mijn man niet geaccepteerd wordt voor de hoogste tand verzekering.Dus toen maar weer snel naar de oude verzekering.

ma
door maartenvh - Feb 24, 2006 om 19:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je een ziekteverzekering al geaccepteerd hebt, dan kun je niet voor  1 JAN 2007 veranderen. Heb je nog geen verzekering geaccepteerd, dan kun je tot 1 mei, mits je verzekerd bent nog veranderen. Voor 1 maart heeft de vezekering een acceptatie plicht voor de bij verzekering, maar vanag 1 maart tot 1 mei niet meer.

Maar je moet wel voor 1 maart verzekerd zijn.

fcgroningen
door fcgroningen - Feb 24, 2006 om 20:33
18 Antwoorden / 1 Vragen

De eerste zin van je reactie is juist, de rest niet: als je zeker weet dat je geen gebruik wilt maken van het aanbod van je huidige verzekeraar, dien je deze vóór 1 maart aanstaande op te zeggen. Een nieuwe verzekeraar heeft een acceptatiePLICHT voor de basisverzekering, NIET voor aanvullende- en/of tandartsverzekeringen. De meeste ziektekostenverzekeraars gaan momenteel echter redelijk gemakkelijk om met de acceptatie voor laatstvermelde verzekeringsvormen, zodat het raadzaam is om NU de juiste keuze (vooral qua verzekerd pakket) te maken, waardoor je komend jaar niet met zwaardere acceptatie (en/of hogere premie) te maken krijgt. Succes met het nemen van deze beslissing!

th
door thegem - Feb 25, 2006 om 09:26
2 Antwoorden / 2 Vragen

ben er gisteren toevallig ook nog voor bezig geweest.Het antwoord wat ik kreeg kwam er opneer dat de goedheid van de verzekering is als ze meewerken

wi
door wimgoudvink - Feb 25, 2006 om 11:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik ben in januarie bij de agis geweest om de goedkopere verzekering te nemen geen probleem,maar ik ga 17 feb na de tandarts en ja hoor een kroon 659euro nou daar ging ik met mijn goedkope verz ik teug na de agis 20 feb de zaak gezegd hoe het er voor stond ik kon ge lijk weer na de duurdere verzekering met maximaal 1025 euro per jaar tandarts kosten dus ja het kan

sa
door sammoos - Feb 25, 2006 om 14:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

de meeste verzekeringsmaatschappijen gaan er soepel mee om, en mag u nog switchen. Het is wel super belangrijk dat alle opzeggingen voor 01-03-2006 binnen zijn anders zit u er nog een jaar aan vast.Aanmelden kan nog tot 01-05-2006.

ge
door geralda11 - Feb 25, 2006 om 18:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor is mij ook gelukt.Zat bij unive ging naar de Friesland maar door foute informatie van hun kant moest ik toch weer op zoek naar een andere verzekering of een veel duurdere aanvullende verzekering nemen,mijn baas kwam gelukkig nog met een collectieve verzekering bij PWZ Achmea die mij ook nog wat geld scheelde en daar zit ik nu.

ze
door zesje - Feb 25, 2006 om 21:55
2 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, je mag maar 1x overstappen naar een andere verzekering