we
door weetjes Apr 2, 2016 om 15:35
Garantie & verzekeringen

Mijn moeder is 76. Zij wilt een uitvaartverz. bij Dela. Koopsom of deposito?

Wat is het verschil tussen een Koopsom en depositofonds van Dela? Wat raadt u mij aan? Mijn moeder wilt een basisbegrafenis.

Wat moet ik storten per keuze?

Bedankt voor de info alvast.

2601 6 Rapporteer

getty
door getty - Apr 2, 2016 om 16:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maak een afspraak met Dela en laat u informeren.

ph
door philip36 - Apr 2, 2016 om 16:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Denk niet dat uw moeder op 76 jarige leeftijd nog voor een begrafenisverzekering wordt geaccepteerd.
Een belletje naar Dela en ze kunnen al uw vragen beantwoorden.
Zoals u de vraag stelt lijkt het of u denkt dat ze het op dit forum allemaal even voor u uitrekenen.

getty
door getty - Apr 2, 2016 om 17:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Philip36, to doelt niet op een verzekering, maar op het vast zetten van een zelf ingebracht kapitaal. Dat kan natuurlijk wel gewoon.

ph
door philip36 Apr 2, 2016 om 18:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@getty
U heeft gelijk, ik moet wat beter lezen.

marita5
door marita5 - Apr 2, 2016 om 18:18
11553 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Weetjes ,

Hier vind u de gevraagde informatie , lees ook de linkerkolom daar word alles beschreven met name bij veel gestelde vragen   , klik op de rode regel .

https://www.dela.nl/verzekeringen/uitvaartverzekering/uitvaartplan-tegen-koopsom

jo
door jorisw - Apr 2, 2016 om 19:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind beide producten vrij onduidelijk beschreven. Ik zie het voordeel niet zo om dit te gaan doen t.o.v. gewoon het geld op een spaarrekening laten staan.

getty
door getty Apr 2, 2016 om 19:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Voor sommige tegemoetkomingen is het voordelig om een zo laag mogelijk vermogen te hebben. Op deze manier kunt u dit vermogen van uw naam krijgen en kunt u wel in aanmerking komen voor bv kwijtschelding van de gemeentebelasting.

corv
door corv - Apr 8, 2016 om 12:38
41 Antwoorden / 1 Vragen

het depositofonds is een tevergelijken met een spaarrekening, het beschikbare eindkapitaal komt beschikbaar om de uitvaart geheel of gedeeltelijk te voldoen.

een koopsompolis is een verzkering waar bij een kapitaal of een uitvaartverzekerd wordt, bij uitkering van een kapitaal komt dit in mindering op de rekening.
bij een verzekerde uitvaart wordt die, ongeacht de gestegen/gedaalde kosten, uitgvoerd conform het op de polis vermelde (z.g. naturaverzekering),

bij de huidige rentestand en zeker als uw moeder in goede gezondheid verkeerd is een naturaverzekering aan te bevelen.

Kijk ook even elders er zijn meer aanbieders en de premies zijn verschillend !