zo
door zon5net Nov 8, 2014 om 20:13
Garantie & verzekeringen

Negatieve ervaringen ziektekosten verzekeringen

Als je geen zorg nodig hebt en bij je zorgverzekering meld je je niet,…perfecte relatie.. MAAR ooojee als je medische hulp nodig hebt..Hoe wordt je als KONINGKLANT behandeld?
Of heb je extra slapeloze nachten erbij naast je medische probleem, waar toch niemand mee geconfronteerd wil worden..

786 36 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2014 om 21:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is dan het probleem met uw verzekering en welke verzekering betreft het?

valerius-2
door valerius-2 - Nov 9, 2014 om 00:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja en dan 2015 een behoorlijke meer losten voor het abonnement, bij mij 7 euro 50 cent per maand.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 09:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 9 nov 2014, 00:24]Ja en dan 2015 een behoorlijke meer losten voor het abonnement, bij mij 7 euro 50 cent per maand.

Weet u dan uw nieuwe premie al?

pi
door pieterwolters - Nov 9, 2014 om 09:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn zorgverzekering, maar ik begrijp dat TS een probleem heeft? Of is het een onderzoek?

target
door target - Nov 13, 2014 om 14:28
297 Antwoorden / 3 Vragen

Schreeuw in de diepte zo ja. Wat meer achtergrondinformatie zou makkelijker zijn.

Ik kan er wel wat bij bedenken.
Je bent verzekerd voor iets. Maar daar gaat dan eerst je eigen risico vanaf, en dan moet je steeds vaker nog een deel(tje) zelf betalen. Dat kan in sommige gevallen wel meer dan de helft zijn van het bedrag waarvan jij dacht dat het verzekerd was.
Dan kan het weleens zo uitpakken dat je ineens wat honderdjes moet betalen waar je niet op rekent.
Ga je dan bellen dan krijg je vrij klantonvriendelijk 'u was geinformeerd, kijk maar ergens diep in de polisvoorwaarden of website' en ben je uitgepraat.
En ja, dat kan best frusterend zijn.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2014 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@target

Hebt u een glazen bol?

valerius-2
door valerius-2 - Nov 13, 2014 om 14:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 9 nov 2014, 09:23][quote=valerius-2 schreef op zondag 9 nov 2014, 00:24]Ja en dan 2015 een behoorlijke meer losten voor het abonnement, bij mij 7 euro 50 cent per maand.

Weet u dan uw nieuwe premie al?
Ja anders kan ik het niet vertellen.

target
door target - Nov 13, 2014 om 15:29
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 nov 2014, 14:30]@target

Hebt u een glazen bol?

Nee, maar ik leef ook dagelijks in onze maatschappij en ken ook veel mensen waar ik nog weleens van opvang wat er zoal speelt.
Wat ik hierboven benoem is zo'n puntje wat ik nogal eens hoor.

Ik heb geen glazen bol, maar wel mijn eigen bolleke en die gebruik ik meestal ook.

zo
door zon5net - Nov 13, 2014 om 17:36
28 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Target, dat is mijn verhaal:Je bent verzekerd voor iets. Maar daar gaat dan eerst je eigen risico vanaf, en dan moet je steeds vaker nog een deel(tje) zelf betalen. Dat kan in sommige gevallen wel meer dan de helft zijn van het bedrag waarvan jij dacht dat het verzekerd was.
Dan kan het weleens zo uitpakken dat je ineens wat honderdjes moet betalen waar je niet op rekent.
Ga je dan bellen dan krijg je vrij klantonvriendelijk 'u was geinformeerd, kijk maar ergens diep in de polisvoorwaarden of website' en ben je uitgepraat.
En ja, dat kan best frusterend zijn.

Alleen was niet van te voren bedacht.
( jaja glezen bol gehad was ik geen boodschappen meer gaan doen uit mijn werk met trein/ vouwfietsje begin van de avond vlak voor kerst)

Dat je dus een ongelukje krijg met blijvend letsel ( niks schuldige behalve ikzelf door gladheid op mn schouder gestuiterd, niet tijdens fietsen maar met tas in de hand willen opstappen en bleek alles in de tijd was in de supermarktwinkel spiegelglad te zijn geworden )

Gevolg, nu half invalide ben met een niet functionerende arm. Ook omdat de medische wereld te afwachtend was niet reageerde op mijn uitingen van wat ik voelde gebeuren toen ik viel. En Rontgenfoto niks liet zien....eerst 1 wilde proberen toen iets anders proberen.
Pas na 6 maanden bij MRI bleek hoe ernstig de schade binnenin mijn schouder gewricht eigenlijk is.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2014 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel vervelend voor u dat u een ongeluk hebt gehad, maar dat bezoeken aan het ziekenhuis het eigen risico kost was u toch wel bekend?

En waarom werd de hhelft dan niet vergoed?

zo
door zon5net - Nov 13, 2014 om 19:12
28 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 nov 2014, 17:44]Heel vervelend voor u dat u een ongeluk hebt gehad, maar dat bezoeken aan het ziekenhuis het eigen risico kost was u toch wel bekend?

En waarom werd de hhelft dan niet vergoed?

Denk je nu echt in zo’n een situatie dat je stil staat dat er misschien niet alles wordt vegoed.
Je bent bezig de medische wereld naar je te laten luisteren, om te zorgen je schouder/ arm wordt niet een slap krachtloos aanhangsel aan je lijf

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2014 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar hoeft u ook niet bij stil te staan. Iedereen weet nu toch wel dat er een eigen risico van toepassing is.

target
door target - Nov 13, 2014 om 22:58
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 nov 2014, 19:35]Daar hoeft u ook niet bij stil te staan. Iedereen weet nu toch wel dat er een eigen risico van toepassing is.

Vergis je niet tijger1. Als je tegenswoordig iets mankeert waarvoor je naar een ziekenhuis moet dien je eigenlijk eerst met je verzekering te bellen of dat betreffende ziekenhuis en de behandelend(e) specialist(en) wel vergoed worden.

Alsof je daar mee bezig bent als je "open ligt".
Sta je aan een "verkeerde deur" dan wordt je netjes geholpen, en krijg je achteraf net zo netjes de rekening.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@targer

Wat een onzin. Met een ongeluk, of eerste hulp wordt elk ziekenhuis vergoed.

Afgezien daarvan kan je in december op de site van je verzekerasr nakijken met welk ziekenhuis en de dasr praktiserende specialisten zij een contract hebben voor planbare zorg.

Dus als je "open" ligt, hoeft dat helemaal niet.

target
door target - Nov 14, 2014 om 09:26
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 00:08]@targer

Wat een onzin. Met een ongeluk, of eerste hulp wordt elk ziekenhuis vergoed.

Afgezien daarvan kan je in december op de site van je verzekerasr nakijken met welk ziekenhuis en de dasr praktiserende specialisten zij een contract hebben voor planbare zorg.

Dus als je "open" ligt, hoeft dat helemaal niet.

Als je serieus op de eerste hulp terecht komt volgt er meestal nog een traject nazorg. Daar ligt het echt wel anders.
Veel wordt nog steeds gewoon betaald ja, maar steeds meer slechts gedeeltelijk. En 10 of 25% zelf moeten betalen tikt heel snel aan op die bedragen.

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 00:08]Afgezien daarvan kan je in december op de site van je verzekerasr nakijken met welk ziekenhuis en de dasr praktiserende specialisten zij een contract hebben voor planbare zorg.

Dat is toch precies wat ik zeg? Dat bevestig je toch? Je kunt niet zomaar meer ergens binnen lopen zoals voorheen maar moet eerst goed nakijken of alles wel vergoed is.

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 00:08]Dus als je "open" ligt, hoeft dat helemaal niet.
Je ligt niet altijd "open" door een ongeval.

Nog niet zolang geleden wéér zelf ondervonden.
Ik kreeg "iets" (medische privacy) waardoor ik niet eens meer uit bed kon.
Dan moet je eerst langs de huisarts voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis.
Traject met (na-) thuiszorg er achteraan. En een paar maanden later krijg je de rekening.
Gedeelte van de kosten thuiszorg. Van de verbandmiddelen. En dat terwijl dat allemaal voorgeschreven was.
Je krijgt maar een deel van het verband vergoed. Moet je die andere onvergoede periode dan maar geen verband aanbrengen ofzo?

Kun je zeggen "kun je nakijken".
Géén externe mantelzorgers ter beschikking dus alles extra naast het alledaagse opvangen komt op je partners nek (mantelzorg doen ze in den haag wel érg makkelijk over, dat je omgeving je maar moet helpen. En als dat niet beschikbaar is?).
Ik kan je vertellen dat als je zoiets meemaakt, en je partner zich als mantelzorger voor je kapot rent , je er écht niet toe komt om dat éérst allemaal uit te zoeken.
Je moet meteen geholpen worden terwijl je compleet van de wereld bent. En tegen dat je weer in staat bent de vergoedingen uit te zoeken is het al te laat.

Even voor de duidelijkheid. Volledige basisverzekering. Goede aanvullende verzekering. Aangesloten bij de thuiszorg, al jaren dus nog met leuke korting.
Moet je nagaan wat een hoog bedrag je zelf mag betalen met een standaard voordeel-basisverzekering.

Ja. Wij weten dat. Je wilt niet weten hoeveel (oude?) mensen moeite hebben met alle vlugge afbouw van zorg. Vaak omdat men (gelukkig) onervaren is met zorg ontvangen en "net als voorheen" binnenstapt.

target
door target - Nov 14, 2014 om 09:30
297 Antwoorden / 3 Vragen

"Ja. Wij weten dat."

... en dan nog lukt het niet om kosten te ontlopen. Die kosten zijn er gewoon en kom je niet omheen.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor thuiszorg betaslt iedereen een eigen bijdrage, afhankelijk van het inkomen. Dat weet iedereen. Heeft niets met de basisverzekering te maken.

target
door target - Nov 14, 2014 om 10:11
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 09:44]Voor thuiszorg betaslt iedereen een eigen bijdrage, afhankelijk van het inkomen. Dat weet iedereen. Heeft niets met de basisverzekering te maken.

Verbandmiddelen?

Jammer dat steeds meer mensen hier tegenaan lopen. Maar die zullen het dan ook allemaal wel niet weten volgens jou.

Mooi dat jij dat allemaal wel weet. Succes ermee!

(weinig ervaring ermee zeker?)

target
door target - Nov 14, 2014 om 10:27
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 nov 2014, 19:35]Iedereen weet nu toch wel dat er een eigen risico van toepassing is.

Plus dat steeds meer niet volledig verzekerd is en gedeeltelijk voor eigen rekening komt.
Omdat er aan de balie en het bed niet over de vergoeding gesproken wordt en omdat het simpelweg ondoenlijk is om dat allemaal zelf te weten of uit te zoeken omdat je in zulke "noodgevallen" wel wat anders aan je hoofd hebt.

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 00:08]Wat een onzin.

Ach tijger1 toch.
Bijna iedereen in onze wijde omgeving die met zorg te maken krijgt wordt er door verrast.
Dit forum staat er ook vol mee.
Je kunt er vrijwel niet meer omheen om verrassingen op zorgrekeningen te ontlopen.
Maar tijger1 is er boven verheven. LOL Droom lekker.

Ik heb erg respect voor de vele inhoudelijk scherpe reacties van je, maar hier sla je toch echt de plank mis.

zo
door zon5net - Nov 14, 2014 om 10:42
28 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had gehoopt hier een constructieve discussie te zien ontstaan. Dan zijn de niet rood gezinden toch creatiever. Ik wens jullie veel Succes met jullie wijsheden. Ik meld me hier af

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@target

Helaas heb ik juist heel veel ervaringen met zeer zwaar zorggebruik gehad en heb ik dat in mijn zeer directe omgeving nog.

Maar uw ervaringen deel ik gelukkig niet.

wi
door willemwriter - Nov 14, 2014 om 15:11
12 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat Menzis strikt noodzakelijke zorg -notabene via doorverwijzing behandeling chirurg- weigerde te betalen, ben ik nu bijna 7 jaar aan het procederen om de kosten terug te halen. Kosten operatie destijds 7.400,-, advocaatkosten tot heden meer dan 35.000,-. En dat dus dankzij een Arnhems Gerechtshof dat aan alle kanten steken laat vallen, en niet vooruit is te branden. Nederland anno 2014, maar de kenner weet dat we zijn afgegleden naar een bananenrepubliek.

door 1953 - Nov 14, 2014 om 15:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb nog weinig negatiefs kunnen ontdekken.

Link naar mijn discussie: Zorgpolis 2015!

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=willemwriter schreef op vrijdag 14 nov 2014, 15:11]Omdat Menzis strikt noodzakelijke zorg -notabene via doorverwijzing behandeling chirurg- weigerde te betalen, ben ik nu bijna 7 jaar aan het procederen om de kosten terug te halen. Kosten operatie destijds 7.400,-, advocaatkosten tot heden meer dan 35.000,-. En dat dus dankzij een Arnhems Gerechtshof dat aan alle kanten steken laat vallen, en niet vooruit is te branden. Nederland anno 2014, maar de kenner weet dat we zijn afgegleden naar een bananenrepubliek.

Welja, het kan dus nog sterker. Dus ook maar emogreren.

door 1953 - Nov 15, 2014 om 02:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 16:28][quote=willemwriter schreef op vrijdag 14 nov 2014, 15:11]Omdat Menzis strikt noodzakelijke zorg -notabene via doorverwijzing behandeling chirurg- weigerde te betalen, ben ik nu bijna 7 jaar aan het procederen om de kosten terug te halen. Kosten operatie destijds 7.400,-, advocaatkosten tot heden meer dan 35.000,-. En dat dus dankzij een Arnhems Gerechtshof dat aan alle kanten steken laat vallen, en niet vooruit is te branden. Nederland anno 2014, maar de kenner weet dat we zijn afgegleden naar een bananenrepubliek.

Welja, het kan dus nog sterker. Dus ook maar emogreren.

U doelde op emigreren!

zo
door zon5net - Nov 15, 2014 om 21:04
28 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zon5net schreef op zaterdag 8 nov 2014, 20:13]Als je geen zorg nodig hebt en bij je zorgverzekering meld je je niet,…perfecte relatie.. MAAR ooojee als je medische hulp nodig hebt..Hoe wordt je als KONINGKLANT behandeld?
Of heb je extra slapeloze nachten erbij naast je medische probleem, waar toch niemand mee geconfronteerd wil worden..

Nu als u net KASSA programma heeft gezien? Is het nu wel duidelijke lijkt mij, toch

Achteraf toren hoge rekeningen, en de wijsneuzen hier met hun opmerkingen: " alles is toch van te voren op te vragen"....... Zijn nu wel stil, huh
Ik sluit dit af.
Zoek het zelf wel uit, bedankt voor de aandacht

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2014 om 21:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan genoeg aandacht gehad?

Maar niet goed gekeken naar Kassa. Want met dat ernstige ongeluk dat u hebt gehad, bent u toch niet meer dan uw eigen risico kwijt.

target
door target - Nov 16, 2014 om 02:01
297 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1
Duidelijk dan dat je veel ervaring hebt. Misschien is het dan toch wel de valkuil van diegenen die, zoals ik al zei, weinig ervaring hebben waardoor ze hoge afrekeningen hebben.

=tijger1 schreef op zaterdag 15 nov 2014, 21:11: Want met dat ernstige ongeluk dat u hebt gehad, bent u toch niet meer dan uw eigen risico kwijt.

Maar hoe gaat dat volgens jou dan als je boven je eigen risico komt maar behandeling nodig hebt die bijvoorbeeld maar 75% of nog minder vergoed wordt?

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2014 om 09:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@target

En welke behandelingen zijn dat dan wel? Een lagere vergoeding kan er alleen maar zijn als men naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat.

target
door target - Nov 17, 2014 om 23:42
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 16 nov 2014, 09:23]@target

En welke behandelingen zijn dat dan wel? Een lagere vergoeding kan er alleen maar zijn als men naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat.

Fysiotherapie.
Je krijgt een ongeluk. Houdt daar iets aan over en hebt wekelijks pijn en ongemakken verzachtende fysiotherapie nodig.
Je had destijds een verzekering die wel (bijvoorbeeld) wekelijks fysio vergoedde maar inmiddels is dat teruggesteld naar minder dan je nodig hebt.
En dan loop je tegen onvoorziene kosten aan.

Doe nou niet zo bijdehand alsof dit geen probleem is Tijger1. Half Nederland loopt hier tegenaan dus dit is wel een bestaand probleem.
Ik heb het niet gekeken maar volgens de voorverkondiging ging het er vanavond in Kassa zelfs over.

target
door target - Nov 17, 2014 om 23:45
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 16 nov 2014, 09:23]@target

En welke behandelingen zijn dat dan wel?

En zoals ik al eerder aangaf bijkomende kosten zoals verzorgings- en verbandmiddelen e.d..
Die krijg je beperkt (lees minder) vergoed terwijl er wel een verschoningsritme door de behandelaar voorgeschreven wordt.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2014 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees hier wanneer u verbandmiddelen vergoed krijgt.

Klik hier

target
door target - Nov 19, 2014 om 19:29
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 nov 2014, 00:11]Lees hier wanneer u verbandmiddelen vergoed krijgt.

Klik hier

Juist. Dat bedoel ik.
Als je bijna dood bent en na operatie nog half van de wereld. Als je dan wondverzorging en thuiszorg nodig hebt, terwijl je ongemakken en pijn op aan het vangen bent. Je partner zich in de rondte vliegt om alles op te vangen, het alledaagse inclusief mantelzorg en daardoor alleen al 30 uur in een dag nodig heeft ... denk jij dat iemand er dan nog toe komt om enkele uren uit te zoeken wat nou precies wel en wat niet vergoed wordt???

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar dan écht niet toe komt als je nog bij aan het komen bent van iets ernstigs waaraan je bijna dood bent gegaan. Dan heb je écht wel al je energie nodig voor andere dingen.

En dan verwijs ik je nog niet terug naar noodzakelijke en jarenlane zorgbehandelingen die zoals nu ineens door verzekeringen ingekort worden.
Hier spreek ik niet uit persoonlijke ervaring maar uit wat ik om me heen zien.

Maar zoals ik al zei, half nederland heeft er last van, waarbij zelfs mensen in onze omgeving die jarenlang zo makkelijk spraken als jij.
Gelukkig sta jij daar volledig boven. Succes daarmee.

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2014 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helaas niet zo lang geleden van zeer dichtbij zeer ernstige zaken mee moeten maken. Waarbij alles vergoed werd. Zelfs geen nota ontvangen van het CAK over verpleging thuis.

Dus mijn ervaring is inderdaad heel anders. Hoewel ik uiteraard die ervaringen liever niet gehad had.

target
door target - Nov 19, 2014 om 23:44
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 19 nov 2014, 19:33]Waarbij alles vergoed werd. Zelfs geen nota ontvangen van het CAK over verpleging thuis.
Dan heb je heel veel geluk gehad. Het had zomaar gekund dat er iets niet vergoed werd en je wél een rekening kreeg ... zoals heel veel andere mensen krijgen.

Mooi dat jij die ervaring (nog) niet hebt.

target
door target - Nov 19, 2014 om 23:50
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 19 nov 2014, 19:33]Helaas niet zo lang geleden van zeer dichtbij zeer ernstige zaken mee moeten maken.

Overigens, hoe lang is niet zo lang geleden?
Het kan zomaar zijn dat een voorval in januari 2014 tot een rekening leidt in april 2015.