ei
door eirene Aug 25, 2022 om 10:44
Garantie & verzekeringen

Nowgo WA (plus) dekking

Ik ben hard op zoek naar iemand die ook een autoverzekering heeft gehad bij Nowgo (WA plus). Ik heb nl een verzkering met WA plus dekking afgesloten, maar bij overname door OHRA is dit fout gegaan. Nu zoek ik iemand die ook deze polis heeft gehad, om te kunnen bewijzen dat ik wel degelijk deze dekking had en dit overgenomen had moeten worden. Ik zit nl met een grote schade en ben nu de sjaak. Meld je aub als je info hebt, of bij NOwgo hebt gewerkt en meer weet over deze pakketten!

dank alvast

2587 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Aug 25, 2022 om 10:54
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als het goed is krijgt u elk jaar de polis opgestuurd, dan weet u exact welke verzekering u heeft/had.
Wat er met andere verzekerden gebeurd is niet relevant, het gaat om uw dekking. U meent iets te hebben gehad, dan is het aan u om dat aan te tonen. 2 jaar geleden is Nowgo gestopt, u heeft al 2 of 3 nieuwe polissen ontvangen waarop u had kunnen zien dat het niet zou kloppen.
Bij het aflopen van het Nowgo contract is er een aanbod van OHRA gekomen. Als u daarin ook niet opgelet heeft wat die dekking was, dan is dat ook alleen u aan te rekenen.

ei
door eirene Aug 25, 2022 om 11:14
Antwoorden / 1 Vragen

Neodutchio, dit is geen antwoord om mijn vraag en ik vroeg ook niet om een oordeel over mijn zaak. U kent de omstandigheden helemaal niet, en het voert wat ver om daar hier op in te gaan. Dus oordeel niet voordat u de volledige feiten kent, waarom kunnen mensen dit niet.

ne
door neodutchio Aug 25, 2022 om 14:35
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Met de vraag die u gesteld hebt zal u niet het gewenste resultaat bereiken. Iedere klant heeft bij het benaderen van de einddatum van de verzekering een nieuw voorstel gekregen van OHRA. Er is dus geen verzekering overgezet en OHRA heeft niet zelf verzekeringen aangepast. Zij hebben u een voorstel gedaan en daar hebt u akkoord op gegeven. Als u een andere verzekering wilde hebben als zij u voorgesteld hebben had u dat toen kunnen aangeven. En ook bij het ontvangen van de polis van de verlening van de OHRA verzekering had u kunnen ingrijpen.

Ik geef u geen oordeel en antwoord op uw vraag heeft geen nut.

sira
door sira Aug 25, 2022 om 16:56
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Neodutchio gaf u wel een juist antwoord (en geen oordeel).

ei
door eirene Aug 26, 2022 om 13:12
Antwoorden / 1 Vragen

en als je dat voorstel nooit ontvangen hebt?

ne
door neodutchio Aug 26, 2022 om 15:53
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Zonder voorstel is er ook geen overeenkomst. Hoe kunt u immers akkoord hebben gegeven op niets? En hoe kan het dan dat u na een jaar opnieuw bericht krijgt met een nieuwe polis?

tenormin
door tenormin - Aug 25, 2022 om 12:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Stel dat er iemand is die zich zou kunnen melden, hoe ziet u dit dan voor zich? Dat zouden dus privé gegevens moeten worden en dat is hier bij Vraag & Beantwoord niet toegestaan. Bovendien is het bereik van deze rubriek nu ook niet zo groot dat iemand dit leest. Wij als vrijwilligers lezen het, maar wat deze vraag betreft, denk niet dat u iemand kan vinden hier. Beter, lijkt mij dan, is een advertentie te plaatsen met deze vraag.

ei
door eirene Aug 26, 2022 om 13:13
Antwoorden / 1 Vragen

waar zou ik dan een advertentie kunnen plaatsen? Het kan geheel zonder persoonsgegevens en evt via mail. Het gaat er alleen maar om hoe Nowgo een WA (plus) polis omschrijft want het staat erg onduidelijk op de oude polis.

tenormin
door tenormin Aug 26, 2022 om 14:12
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Wat dacht u van een Lokale Krant, als u tenminste in een stad woont? Hier in "ons Suffertje" zijn niet al te veel bewoners die een gratis huis aan huis blad willen hebben/meestal nee-nee op de brievenbus.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 25, 2022 om 12:46
2095 Antwoorden / Vragen

Dus u had een verzekering met een WA plus dekking? Dat heeft u dan vast wel ergens zwart op wit. Na overname door OHRA hebt u nu een andere dekking? Ook dat zal zwart op wit staan. U moet niet op zoek naar andere verzekerden, u moet uw papieren uitzoeken. Dan is het daarnaast nog maar de vraag of u na jaren nog kunt claimen dat u de verkeerde dekking heeft maar dat is pas relevant als u op z'n minst kunt bewijzen dat u bij overname een andere dekking hebt gekregen.

ei
door eirene Aug 26, 2022 om 13:15
Antwoorden / 1 Vragen

Ik meende dat inderdaad te hebben afgesloten en daar was de prijs ook naar. Papieren uitzoeken heb ik uiteraard gedaan , maar het is in dit geval erg onduidelijk genoteerd wat de dekking is en daar gaat het juist om. Voor de rest is het een ingewikkeld verhaal en dat voert wat ver om het allemaal uit leggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 26, 2022 om 14:08
2095 Antwoorden / Vragen

Als je dat allemaal een ingewikkeld verhaal vindt zit daar wellicht ook de kern van het probleem. Je lijkt mij een primaire kandidaat om gedag te zeggen tegen zo'n "direct writer" en je verzekeringen weer ouderwets via een tussenpersoon te laten lopen en dan de ondersteuning te krijgen die je blijkbaar nodig hebt.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Aug 25, 2022 om 13:07
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is wat er door u is afgesproken met Ohra toen uw polis van Nowgo werd overgenomen. Ik begrijp dat Ohra Nowgo volledig met klanten heeft overgenomen.
Ohra moet u hierbij hebben gemeld of uw polis bij hen wel of niet dezelfde voorwaarden had als bij Nowgo.
Die toezegging geldt dan voor het eerste jaar na de overname. Bij de eerst volgende verlenging moet Ohra aangeven of er een verandering in dekking van de verzekering heeft plaatsgevonden.
Is dit alles van toepassing dan heeft u een punt. Alleen het leveren van bewijs ligt bij u.
Wat Ohra met andere klanten mogelijk heeft afgesproken is niet heel relevant.

ne
door neodutchio Aug 25, 2022 om 13:48
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Nowgo is blijven bestaan tot einde contract. Er zijn dus geen contracten overgenomen, per einde contractdatum heeft OHRA een offerte gedaan naar de klant die ja of nee kon zeggen. TS heeft dus na het aflopen van Nowgo een nieuw contract gekregen onder de voorwaarden van OHRA.

ei
door eirene Aug 26, 2022 om 13:20
Antwoorden / 1 Vragen

Het lastige is dat ik het voorstel niet heb gehad en toen al automatisch klant was. Er was dus geen sprake van ja of nee zeggen. Er was aangegeven dat dezelfde voorwaarden blijven gelden, en normaal lees ik alles tot op de letter maar ik was op dat moment uit de running.

Maar eigenlijk wilde ik een hele discussie voorkomen. Mij gaat het erom aan te tonen wat voor dekking ik had. En als dit onduidelijk in de polis is opgeschreven, zoals het geval bij Nowgo, ben je de sjaak. Juist omdat Nowgo niet meer bestaat kun je ook niet dmv je premie aantonen wat voor dekking je had. Ik had extra dekking , die voor zover ik weet automatisch onder WA plus zou vallen,  maar dit is voor OHRA geen afdoende bewijs.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 25, 2022 om 13:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het heeft weinig zin om te herhalen wat er al door anderen als antwoord is gegeven indie zin dat u m.i. niets heeft aan ervaringen doch indien u van mening bent dat men bij OHRA fouten heeft gemaakt is het zaak om dan daarover in contact te gaan met OHRA https://www.ohra.nl/klantenservice/klachten/verzekeringen en als u daar een voor u ontoereikend antwoord krijgt, benader dan de Ombudsman van wwwq.kifid.nl . Het lijkt mij duidelijk dat u op basis van de polis en voorwaaden die u van Nowgo had kunt bewijzen welke dekking u daar had en welke daarvan nu dus kennelijk niet heeft.

Iedereen kan verschillende pakketen hebben gehad. Relevant voor u is het bewijs op basis van uw polis wat u had en welk(e) onderde(l)e(n)l nu niet.

ei
door eirene Aug 26, 2022 om 13:27
Antwoorden / 1 Vragen

ik zeg ook niet dat ik niet in contact met ohra ben geweest, ik vraag alleen via dit forum info die ik nodig heb om erachter te komen hoe de vork in de steel zit. helaas is de polis van Nowgo niet afdoende duidelijk en ik denk dan ook dat het daar mis is gegaan. Meestal heeft een verzekeraar hoogstens 3 pakketten als het om auto verzekering gaat (WA, WA Plus, en Casco), en dat is waar het mij om te doen is

panter22
door panter22 - Aug 25, 2022 om 13:46
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je het aanbod van Ohra niet gekregen of niet gelezen of vergeleken met de verzekering die je had van Nowgo?
https://www.infinance.nl/artikel/streep-door-verzekeringslabel-nowgo/
U
it de link:
Bestaande klanten ontvangen twee maanden voor de einddatum van hun verzekering een persoonlijk bericht van nowGo over de beëindiging van de verzekering en de overzetting naar OHRA. Daarbij verstrekt OHRA al de eerste informatie over een aanbod voor een nieuwe verzekering. Dit aanbod ontvangt de klant enkele weken later en sluit aan op de einddatum van de verzekering bij nowGo.

Nowgo kun je niet meer vragen welke verzekering je had?
https://verzekeringskaarten.nl/nowgo/autoverzekering-beperkt-casco-nowgo

ei
door eirene Aug 26, 2022 om 13:22
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb dit  aanbod helaas niet ontvangen, en was toen al automatisch klant, er werd bij navraag aangegeven dat de voorwaarden niet zouden wijzigen, ik kon daar op dat moment niet verder in duiken wat ik normaliter wel doe.

panter22
door panter22 Aug 26, 2022 om 16:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is een zwak excuus. Het is nu meer dan 1 jaar later. Nu je schade hebt geleden ga je naar de voorwaarden kijken.
Je hebt gewoon de polis niet gelezen. Wie leest er nu alle voorwaarden van A tot Z?
Het is sneu dat je nu een flinke schade hebt die je zelf moet betalen.

sw
door swat1500 - Aug 25, 2022 om 17:08
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Panter22 geeft al de juiste conclusie. Nowgo heeft de verzekering beëindigd en haar klanten aangemeld bij Ohra. Ohra heeft vervolgens een aanbieding vanuit haar eigen pakket aan verzekeringen gedaan richting deze klanten. Nergens staat dat het pakket van Ohra gelijk zou zijn aan het eerdere pakket van Nowgo.
Dat zou anders kunnen worden als ts een brief van Ohra zou hebben gekregen waarin zulks wel staat vermeld.

Heb iets dergelijks ook wel meegemaakt maar toen stond in de brief dat het voorgestelde pakket het meest vergelijkbaar was met de waarschuwing de voorwaarden te lezen.

me
door mein33 - Aug 25, 2022 om 17:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat wil u met de polis van iemand anders aantonen/bewijzen, helemaal niets kunt u daar mee aantonen.
Alleen uw eigen polis is hierbij van belang en niets anders dan dat.
Vreemde zaak dat u de betreffende paperassen niet (meer) heeft, aangezien het bezit van de op uw naam gestelde polis uw enige bewijsmateriaal is.

ei
door eirene Aug 26, 2022 om 13:23
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb niet gezegd dat ik de paperassen niet meer heb. alleen wat er in staat is helaas niet helder omschreven en multi interpretabel, vandaar dat het wel relevant is andere polissen te zien.

Topantwoord

ro
door ronny530 - Aug 25, 2022 om 17:44
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Op dit forum zult u geen medegedupeerden vinden open een gedupeerden groep op feestboek o.i.d.

lo
door lovewinnie - Aug 25, 2022 om 17:52
1210 Antwoorden / 1 Vragen

En waarom denkt u dat deze dekking overgenomen had moeten worden?
Dat is natuurlijk niet waar
U krijgt een aanbod en gaat akkoord of gaat niet akkoord. Aanbod is vaak afhankelijk van leeftijd van de auto bijv. Of ze beiden gewoon het goedkoopste en dat kunt u dat aanpassen .
In dat aanbod staat precies hoe u verzekerd bent en daarmee bent u akkoord gegaan.
Contract wat u voorheen had is niet belangrijk. Dat is er namelijk niet meer

ne
door neodutchio - Aug 26, 2022 om 16:00
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Uw oude overeenkomst met Nowgo is opgezegd per einde contractdatum. Er zijn geen klanten ongevraagd en automatisch overgezet.

U hebt de oude overeenkomsten nog, maar vind het lastig om te lezen. Wellicht is hulp zoeken daarbij beter dan aantonen dat wat u leest de waarheid is. Maar ook al had u bij Nowgo een bepaalde dekking, u hebt al 2 jaar een andere verzekering met andere voorwaarden bij een andere maatschappij.