pluisjebaby
door pluisjebaby Jan 5, 2008 om 19:07
Garantie & verzekeringen

OHRA VERZEKERING!!!!

Enige tijd geleden heb ik mij via internet aangemeld voor zo'n proefpakket en een vrijblijvende offerte via Ohra verzekeringen, ik was op dat moment en nog steeds verzekert via Zilveren Kruis Achmea waar ik 220 euro per maand met 3 personen voor betaalt.

Ik wilde weten of ik goedkoper was bij de Ohra, dus ik zo'n pakketje voor Jonge Gezinnen aangevraagt en werd na enige weken gebelt door een jongeman van de Ohra en ik probeerde hem af te wimpelen, maar dat lukte niet erg en hij vond onze verzekering goed maar het kan altijd beter????

Na een gesprek te hebben gehad van ongeveer 20 min. zei ik dat ik geen interesse had, maar in dat gesprek waren wel mijn gegevens genoteerd en dat vond ik al niet zo'n prettig gevoel en dat heb ik ook te kennen geven, dat ik daar verder niets mee wilde, nee, was het antwoord, u krijgt alleen een Vrijblijvende Offerte en het is aan u de beslissing of u over wilt stappen, dat wilde ik dus niet omdat hij al precies kon vertellen dat ik dan 285 euro voor 3 personen kwijt zou zijn. Dus ik dacht dat ik daaraf zou zijn......wie zou dat niet denken?

Toen kreeg ik vrijdag 22 dec. een brief van Zilveren Kruis Achmea dat wij alle drie per 1 januari zijn uitgeschreven, nou, ik dacht dat mijn hart 4x oversloeg van woede. Ik heb gelijk het Zilveren Kruis Achmea gebelt en mijn verhaal gedaan, die mevr. zei dat zij die dag al honderden mensen met hetzelfde verhaal aan de lijn had gehad en ik moest per direct de Ohra bellen met de mededeling dat de offerte ongedaan moest worden gemaakt en ook  het woord VECOSO moest ik noemen (dat is een verzekeringwoord en diegene die bij een verzekering werkt moet daar van op de hoogte zijn wat dat betekent).

Dus zo gezegt, zo gedaan. Ik werd woensdag 2 januari gebelt door een mevr. van het Zilveren Kruis met de vraag of ik inderdaad weg wil bij het Zilveren Kruis, NEE, absoluut niet zei ik nog. Ik vroeg de vrouw  of je zo maar kan overstappen als je niets getekend heb. De vrouw beaamde dat het inderdaad niet kan als je niets getekend heb, sterker nog zei ik, IK HEB NOOIT, MAAR OOK NOOIT EEN OFFERTE GEZIEN, dus hoe kan ik dan overstappen????

Maar nu komt de grootste SCHOK, vandaag kreeg ik mijn afschrift van de giro en daar is 298,35 van AFGESCHREVEN door de OHRA via een automatische incasso. Ik heb gelijk mijn Postbank gebelt en gevraagt of zij dit gelijk willen terugstorten, dat is inmiddels gebeurt.

NU IS MIJN VRAAG KAN DIT ALLEMAAL ZOMAAR OF MOET IK VERDERE STAPPEN ONDERNEMEN.

1967 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Onmiddelijk een aangetekende brief naar OHRA sturen met ontvangstbevestiging. Zet daar in ieder geval uw handtekenig niet onder. Verzekeringen zijn heel handig met knippen en plakken. Stel OHRA in de brief verantwoordelijk voor alle gevolg schade. En regel uw zaken bij Zilveren Kruis. Zorg er voor dat bij ZK alles doorloopt onder uw oude polisnummer. dit om gezeur later te voorkomen. Wellicht krijgt u nog andere nuttige hulp van andere experts.

Veel succes, Poltol

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pluisje,

Vergeet niet een selectieve blokkade aan te laten leggen voor het nummer van deze ******** verzekeraar. Anders zit je in februari weer met hetzelfde probleem. Zo'n blokkade vraag je aan via de Postbank.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2008 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

-----ik moest per direct de Ohra bellen met de mededeling dat de offerte ongedaan moest worden gemaakt en ook  het woord VECOSO moest ik noemen ------

Wat ik heb begrepen is VECOSO een soort databank met patient gegevens ed en regelen ze dingen met rekeningen ed ook.

Wat zou het voor nut dat te noemen ? Je zit in de database bij Zilveren Kruis wellicht maar dat zegt toch niets, daaruit blijkt toch niet of jij wel of niet wilt overstappen..........

--de offerte ongedaan moest worden gemaakt --- Een offerte is vrijblijvend en dat maak je niet ongedaan, je accepteerd het aanbod of niet.........zo niet dan vervalt de offerte.

Sorry, ik vindt het erg onduidelijk wat er nu precies afgesproken is, je geeft toch ook niet al je gegevens en Banknummer door als je geen interesse hebt ??

Geld laten storneren zonder dat er duidelijkheid is of je nu daadwerkelijk een contract bij ze hebt is ook niet de beste actie, als je wel een geldig contract met ze hebt dan heb je niet volddan aan de premiebetaling en zul je daar wellicht nog de nodige problemen van/mee krijgen.

Zorg eerst dat je duidelijkheid krijgt bij wie je nu werkelijk verzekerd bent.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2008 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

aansluitend op het bovenstaande adviseer ik u een brief te zenden aan OHRA, aangetekend, waarin u stelt het absoluut oneens te zijn met hun handelwijze onedre verwijzing naar

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad en hen aanspraklijk stelt voor alle kosten. Stel ook dat u het reeds door hen geïncasseerde bedrag heeft gestorneerd omdat dat onverschuldigd was (

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/s36027601.html  onverschuldigde betaling) en u zich bovendien in rede afvraagt of het door hen incasseren niet als een strafbaar feit kan worden beschouwd (diefstal). Richt tevens een klacht aan:

info@skgz.nl  Geschillen ziektekosten

Acteer in deze niet te voorzichtig, m.i. is het gedrag van de colporteur in deze ronduit schandalig.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2008 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Stacey,

Er is in de 1e instantie niets afgesproken, maar ze lullen je blijkbaar zo makkelijk om en ik kan je zeggen het is ook echt niets voor mij om op dit soort telefoongesprekken in te gaan, maar het leed bleek al geschiet....helaas.

En over mijn prive-gegevens terug te komen, er kon alleen???? een offerte worden opgemaakt als ik mijn adres en girogegevens doorgaf, want ik al vreemd vond, want mocht ik beslissen om over te stappen dan hadden ze die gegevens al omdat het zo kort dag was tot 1 januari 2008.

PS: Ik ga morgen ook TROS RADAR bellen.

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2008 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

OHRA heeft afgelopen campagneperiode gebruik gemaakt van een extern callcenter. Ikzelf heb dezelfde verkoop/oplichtings praktijk meegemaakt. Er zou mij een soort polisje toegezonden worden, want een offerte was niet mogelijk, maar het zou wel hetzelfde zijn.....Ook deze callcentermedewerker was zeer vasthoudend. Met een raar onderbuikgevoel heb ik direct na het gesprek met OHRA gebeld om te vragen of er een polis was opgemaakt. Ik was namelijk zeer benieuwd naar de naam van de betreffende medewerker, want die wilde hij niet geven. Een medewerkster van OHRA heeft de klacht zeer serieus genomen en heeft constant in de gaten gehouden of er een polis op mijn naam werd opgemaakt. Ik ben daar wekelijks van op de hoogte gehouden.

Kort gezegt is de kwestie bekend bij OHRA en zou het me verbazen als ze uw in het ongelijk zouden stellen.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2008 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Pluisje,

Ik heb het omgekeerde bij de OHRA gehad; ik had me afgemeld en er werd op 2.1.2008 dus het gehele bedrag van mijn girorekg. afgeschreven. Ik was zo kwaad - het is echt een ###-boel bij Ohra - dat ik het gehele bedrag inc.schadeverzek.premies heb gestorneerd. Dit bedrag werd bij mij bijgeboekt op 3.1.2008; de volgende dag had ik een brief van hen d.d.3.1.2008 of ik de zaak maar wilde betalen; indien de betaling niet binnen 14 dagen binnen zou zijn, dan zou de dekking van de verzekering worden geschorst.

Nu is mijn vraag aan jou; heb jij ook zo`n brief van Mw.G.C.J.Jansen, Teammanager Incassoservice ontvangen? Als dit n.l. niet zo is, denk ik dat je NIET bij hen verzekerd bent!

Je moet vóór 17.00 uur bellen met deze afdeling; tel.026-4004848 en dan vragen naar de "Incassoservice". Om tot deze menuoptie te komen, moet je eerst de vragen door van de zorgverz. (houd je ev. klantnummer bij de hand; dit staat op je automatische incasso van de giro vermeld). Bij het menu verzekeringen klik je op optie 3; opzegging verzekering. Ik hoop iets van je te mogen horen op mijn antwoord.

By the way: VECOSO is het collectieve decleratiesysteem van alle verzekeraars; ik kan er niets op vinden. Ik heb even op Google gezocht, maar helaas kan ik je daarmee verder niet helpen. Voor de rest van de forumgenoten; ik ben wat betreft mijn ZK-kostenverz. eindelijk helemaal van ze af!

N.B.: Als je alles rond hebt, kun je de giro onmiddellijk bellen om de afschrijving te blokkeren; de OHRA kan dan twee jaar niets meer van je rekening afschrijven. Als je dus verzekerd bent gebleven bij het Zilveren Kruis, dan is er dus niets aan de hand. Sterkte ermee!

ve
door verwijderd - Jan 17, 2008 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Menneke,

Zoals ik al zei heb ik de hele boel terug laten storten bij de Postbank en gelijk die maandag de Ohra gebelt waar ik Mevr. S. van den Broek,  van het Ohra vaste klanten team, aan de telefoon kreeg en die betreurde de gaan van zaken, Zij beloofde alles zo gauw mogelijk terug te draaien en hoefde mij geen zorgen meer te maken en kreeg voor alle ongemakken die hun mij bezorgt hadden een irischeque van 15 euro, die ik inderdaad de dag daarna met een excusbrief heb ontvangen.

Ik zit nu alleen nog te wachten op een bevestiging van het Zilveren Kruis Achmea dat alles weer in orde is.

Verder heb ik ook afgelopen maandagavond met Tros Radar gebelt en het hele verhaal gedaan, die mevr. zei dat ik het landelijke Klachten Instituut Verzekeringen moet bellen 070-3338999 met deze klacht en het er niet moet bij laten zitten.