jo
door johnmarie Feb 3, 2014 om 15:01
Garantie & verzekeringen

Overstappen van verzekering

Mijn vraag Mijn dochter wilde met haar totaal verzekerings pakket overstappen van REAAL naar KLAVERBLAD verzekeringen. Helaas werd ze hier geweigerd. De reden was omdat ze door de jaren heen 13 schadegevallen had gehad. Van deze 13 schade gevallen waren er 8 gevallen aangebracht door derden, en 4 door callimiteiten zoals wateroverlast enz. De nieuwe verzekering Klaverblad telt alles onder een noemer. 13 stuk en dat is te veel daarom mag ze niet overstappen.
Met andere woorden krijgt men het gevoel dat ALLEEN mensen die geen schade hebben en jaren lang de primie betaald hebben nemen zeover op vreemde zaak hier in ons bekrompen landje van zakkenvullers.
Kan dat zo maar of zijn hier regels voor.

697 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2014 om 15:24
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Is een verzekeraar verplicht mij te accepteren als verzekerde?

Nee, de maatschappij mag weigeren. Een weigering moet overigens wel worden gemotiveerd. Een uitzondering geldt voor een ziektekostenverzekering. Elke ziektekostenverzekeraar is verplicht u te accepteren voor de basisverzekering. De meeste verzekeraars accepteren ook zonder selectie de aanvullingen op deze verzekering.

Even googelen dan vindt je dit.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2014 om 15:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Kan dat zo maar........

Ja, dat kan zo maar. Verzekeraar is niet verplicht iedereen te accepteren. En 13 claims in (???) jaar, is ook wel erg veel! Heb zelf in tientallen jaren nog nooit wat hoeven claimen.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2014 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar zijn zeker regels voor en die bepalen de verzekeraars helemaal zelf. Dus als Klaverblad haar niet wil, houdt het op.

En waarom zou men naar Klaverblad over willen stappen?

Op welke verzekeringen hebben die schadegevallen betrekking? Ook bij andere verzekeraars wordt gevraagd om het schade verleden. Niet verzwijgen, levert alleen maar problemen op.

diumenge
door diumenge - Feb 3, 2014 om 16:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dertien schadegevallen, wat de oorzaak ook is, is gewoon extreem veel (ongeacht het tijdvak). Zo iemand zou ik ook niet in mijn klantenbestand willen hebben als ik een verzekeraar was.

bu
door buzzfuzz - Feb 4, 2014 om 16:17
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat mag zomaar. Hopelijk heeft uw dochter de oude verzekering nog niet opgezegd, die kan namelijk ook moeilijk gaan doen over terugkomen (die denken weg = weg)

Mocht ze ook daar niet te verzekeren zijn, dan is er altijd nog Rialto.nl

di
door digioma - Feb 4, 2014 om 17:20
646 Antwoorden / 29 Vragen

Grappig dat mensen die hun zin niet krijgen gelijk beginnen te schelden over "bekrompen en zakkenvullers".
De fout ligt altijd bij anderen (denken ze).

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2014 om 17:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad digioma, willen gewoon even hun ei kwijt en beginnen hier te roeptoeteren. Hoor je vervolgens ook niets meer van. Ze weten zelf natuurlijk ook wel dat 13 claims absurd veel is, wie zijn er nou de zakkenvullers?