vr
door vroegevogel_1 Nov 7, 2005 om 20:25
Garantie & verzekeringen

Papierwinst/verlies voor Fortis ASR

Op de tv loopt een reclameboodschap over de samenvoeging van Stad Rotterdam, Woudsend enz, waarbij clubs oud papier ontvangen daar door de samenvoeging minder wordt gebruikt aan papier.

Nou, niets is minder waar. Ik heb afgelopen zaterdag nog een poststuk mogen ontvangen met daarin 2 documenten over de nieuwe maatschappij Fortis ASR en tevens toegevoegd 2 stuks documenten waaraan de groene kaarten welke ik dus nog moest afscheuren van dit document. Totaal 4 vellen A4.

Indien er geen samenvoeging was geweest dan had ik medio januari 2006 2 documenten ontvangen te weten de groene kaarten.

Dus, Fortis ASR: 2 documenten teveel verstuurd is geen bezuiniging maar een verspilling. En Fortis ASR, ik heb nog meer verzekeringen lopen bij Stad Rotterdam. Krijg ik daarover ook 4 documenten. komt het totaal overbodige papier op 4 mogelijk 5 vellen. Waarom niet alles ineens?

Hoe komt nu een club aan dat pakket papier?

334 3 Rapporteer

pedissekali
door pedissekali - Nov 8, 2005 om 11:59
66 Antwoorden / 14 Vragen

De fusie tussen bedrijven is in de regel een grote besparing voor
bedrijven omdat overlappende werkzaamheden zoals debiteurenbeheer, pz
en facilitaire zaken efficienter kunnen gaan werken. De grootste
kostenbesparing zal dan ook in de personeelskosten liggen (mede omdat
dit ook gerealteerde kosten zoals wagenparkbeheer reduceert).Echter is
een fusie niet geheel kostenloos en de reclamecampagne kost ook een
boel. Op lange termijn zal het papierverbruik waarschijnlijk afnemen
omdat direct mail efficienter gestuurd kan worden. In sommige
individuele gevallen zal dit niet efficienter lijken, maar de
bedrijfsresultaten zullen straks beduidend beter zijn. e.e.a. is straks
na te gaan via de kvk.

De papierbezuiniging in de reclamefilmpjes is natuurlijk slechts
beeldspraak, net als die lelijke vrijgezel die blij is met al zijn
nieuwe vrouwelijke collega's, of die pennenverkoper die opeens een
opdracht van 800.000 pennen binnenkrijgt.

Zo, dat was een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Joost

wi
door wippie - Nov 8, 2005 om 12:57
260 Antwoorden / 0 Vragen

Ach dat beetje papier maakt toch niet uit, het is aan kosten nog niet een fractie van hetgeen de TOP jaarlijks in hun zakken laten glijden. En weet wel zou er een verspilling zijn dan betalen de verzekeringnemers dit en het wordt niet gekort op de eventuele{dus altijd} bonussen die dezelfde figuren jaarlijks over laten maken op hun eigen rekeningen. He Europa is open dus je kunt in andere landen ook wel eens gaan shoppen voor je verzekeringen. Dit kan veel schelen!!!!! Hier hebben we geloof ik rond de duizend mij"s maar als je alles goed uitzoekt kom je ui op 3tot4 Instituten die alles in handen hebben. Eens in de maand even een overleg bij een kopje koffie tussen deze drie of vier en er wordt weer eens iets opgerakeld waarmee ze de premies weer kunnen verhogen en de uitsluitingen ook. ZOEK IN EUROPA en laat ze hier de rambam krijgen.

wi
door wippie - Nov 8, 2005 om 12:58
260 Antwoorden / 0 Vragen

Met verzekeringnemers bedoel ik uitdrukkelijk de premiebetalers!!!! Foutje bedankt.