re
door resmeyer Dec 16, 2005 om 17:01
Garantie & verzekeringen

Reactie op schade wasstraat!!

Leuk bedacht mensen maar als u naar een wasstraat rijd dan is het uw eigen keuze en u weet van te voren dat er iets kan ontstaan in een "risico "lopende schade aande auto"door de wasstraat waar de wass6traat absolute NIET aansprakelijk is.

Ben zelf Verzekerings inspecteur dus weet wel van wanten. ;-)

Over mijn webmaster van Sophia Lore en Claudia Cardinale vraag??? Dat het niet in dit forum past?? Dit is een gratis reclame schattebout. Altijd meegenomen om je web site te kunnen promoten, niet....!!! :)

1129 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook een typisch antwoord van een verzekerings-inspecteur: plank voor de kop en lekker onbeleefd. Jij komt er wel. Noem je je klanten ook schattebout? Ik noem je een proto-yup...

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

BAH.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Resmeyer,

1: als u reageren wilt op een vraag, is het beter om geen nieuwe vraag op te starten, maar d.m.v. de "reageer"-button/knop, te reageren in dezelfde vraag. Dan blijft alles wat overzichtelijker.

2: verzekeringsinspecteur of niet: de eigenaar/beheerder van die wasstraat is en blijft verantwoordelijk, al plakt hij die hele wasstraat vol met bordjes, dat hij niet aansprakelijk is; al staat hij er op de kop bij te dansen.

3: u weet wel van wanten... bent u misschien de tussenpersoon van zijn verzekeringsmaatschappij???

4: Dit is geen forum, maar vraag/(be)antwoord. Voor forums moet u aan de linkerzijde: forums aanklikken.

5: Het past inderdaad niet om hier reclame te maken voor uw website.

6: "schattebout" ?????? Kennen wij elkaar, ik dacht het niet. Enne, ik hoef ook echt niet uw "voorkeur" te weten, dat maakt u maar kenbaar op uw eigen site.

Hutch

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Rob Esmeijer"  ---   "Rob Ecklestone"   ?????

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

  Schade aan auto door wasstraat

Stel, je gaat met je auto door de wasstraat. Hij gaat er krasvrij in,
dus dan mag je ervan uitgaan dat ‘ie er ook weer schadevrij uit komt.
Maar wat als dat niet het geval is? Kun je dan de eigenaar van het
autowasbedrijf aansprakelijk stellen? Ilonca Oussoren weet er inmiddels
alles van. Ze reed schadeloos met haar auto de wasstraat in, maar kwam
er met een kapotte band en velgen uit. En dat terwijl ze de
aanwijzingen van het personeel op had gevolgd. Later bleek dat ze voor
800 euro schade had. Het autowasbedrijf wees haar op het bordje ‘De
directie is niet aansprakelijk voor enigerlei schade’. Maar komt het
bedrijf er zo gemakkelijk vanaf?

Feit: De directie van een autowasbedrijf kan niet elke
aansprakelijkheid voor schade aan een auto die ontstaat tijdens het
wassen afwijzen door een bordje op te hangen met ‘Wassen op eigen
risico’. Zulke bordjes tref je dan ook niet aan bij wasstraten die bij
de BOVAG zijn aangesloten. Die hanteren algemene voorwaarden waarin
duidelijk staat opgeschreven wat klant en bedrijf over en weer mogen
verwachten. Daarin staat ook een bepaling over schade. Die wordt
vergoed tot een bedrag van maximaal € 4545,45 (fl. 10.000), tenzij de
schade ontstaat doordat de klant de instructies van het personeel niet
opvolgt of het voertuig ongeschikt is om machinaal te wassen.

Ilonca stelde het autowasbedrijf verantwoordelijk voor de schade die ze
aan haar auto had opgelopen. Er werd haar echter verteld dat ze dan wel
moest aantonen dat de schade was ontstaan als gevolg van de wasbeurt.
Maar is dit wel terecht?

Feit: Ja, dat is terecht want het Nederlands recht zegt: “Wie eist,
bewijst”. Als het slachtoffer stelt dat hij recht heeft op een
schadevergoeding, dan moet hij aantonen dat er schade is, hoeveel de
schade bedraagt en dat die is veroorzaakt door de wasapparatuur of door
een medewerker van het autowasbedrijf. Pas dan is het bedrijf verplicht
de schade te vergoeden. Om te voorkomen dat je achteraf problemen hebt
met het rond krijgen van bewijsmateriaal, is het verstandig om, als er
onverhoopt iets misgaat, direct ter plekke vast te stellen wat er
gebeurd is en het personeel daarop aan te spreken. Ook het aanspreken
van eventuele getuigen kan hierbij helpen.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

BESTE MENSEN,

ALS LAATSTE REACTIE VAN MIJ. HET IS NIET VIJANDELIJK BEDOELD MET MIJN REACTIE(S). MAAR..ALS U EEN WINKEL INLOOPT EN ER LATER WEER UITLOOPT EN ONDEKT DAT U EEN SCHEURTJE AAN UW BROEK HEBT GEKREGEN (WAT VAN TE VOREN NIET HET GEVAL WAS) GAAT U DAN OOK DE DESBETREFFENDE WINKEL AANSPRAKELIJK STELLEN?? ALS HET JA IS DAN VERGEET HET MAAR HET IS [B]UW[/B]BESLISSING GEWEEST OM DIE WINKEL IN TE GAAN. EN ZO KUNNEN WE WEL VERDER GAAN.

DUS EIGEN RISICO OP ALLE GEBIED IS AANWEZIG EN MOET DAAR EERST AANGEDACHT WORDEN VOORDAT MEN ER NAAR BINNEN GAAT. EN ZEKER OP DIT ONDERWERP DE WASSTRAAT. ZIJ ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK EN DE BORDJE(S) MET WAARSCHUWING VOORAF IS WETTELIJK VERPLICHT OM SCHADE CLAIMS TE VOORKOMEN WANT DE MENS IS GOUW IN STAAT EEN ANDER DE SCHULD TE GEVEN VOORDAT MEN EERST HET BIJ ZICHZELF MOET ZOEKEN.

DAN WAS JE DA AUTO TOCH MET DE HAND. KIJKEN WIE ER DAN SCHULDIG IS ALS ER IETS KAPOT GAAT.  DE GEMEENTE SOMS??.

ZO..DIT WAS MIJN LAATSTE REACTIE. TOCH ALLEMAAL BEDANKT EN EEN PRETTIGE KERST EN EEN VEILIG OUD EN NIEUW JAAR 2006 ;-)

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

BESTE MENSEN,

ALS LAATSTE REACTIE VAN MIJ. HET IS NIET VIJANDELIJK BEDOELD MET MIJN REACTIE(S). MAAR..ALS U EEN WINKEL INLOOPT EN ER LATER WEER UITLOOPT EN ONDEKT DAT U EEN SCHEURTJE AAN UW BROEK HEBT GEKREGEN (WAT VAN TE VOREN NIET HET GEVAL WAS) GAAT U DAN OOK DE DESBETREFFENDE WINKEL AANSPRAKELIJK STELLEN?? ALS HET JA IS DAN VERGEET HET MAAR HET IS [B]UW[/B]BESLISSING GEWEEST OM DIE WINKEL IN TE GAAN. EN ZO KUNNEN WE WEL VERDER GAAN.

DUS EIGEN RISICO OP ALLE GEBIED IS AANWEZIG EN MOET DAAR EERST AANGEDACHT WORDEN VOORDAT MEN ER NAAR BINNEN GAAT. EN ZEKER OP DIT ONDERWERP DE WASSTRAAT. ZIJ ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK EN DE BORDJE(S) MET WAARSCHUWING VOORAF IS WETTELIJK VERPLICHT OM SCHADE CLAIMS TE VOORKOMEN WANT DE MENS IS GOUW IN STAAT EEN ANDER DE SCHULD TE GEVEN VOORDAT MEN EERST HET BIJ ZICHZELF MOET ZOEKEN.

DAN WAS JE DA AUTO TOCH MET DE HAND. KIJKEN WIE ER DAN SCHULDIG IS ALS ER IETS KAPOT GAAT.  DE GEMEENTE SOMS??.

ZO..DIT WAS MIJN LAATSTE REACTIE. TOCH ALLEMAAL BEDANKT EN EEN PRETTIGE KERST EN EEN VEILIG OUD EN NIEUW JAAR 2006 ;-)

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch, forum?

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Jonjo, af en toe laat ik mij verleiden....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

En je hebt nog gelijk ook Prettig Weekend. gr jonjo

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je, Jonjo

Hetzelfde toegewenst....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is toch duidelijk de wasstraat stelt zich niet aansprakelijk voor eventuele schade. Staat ook aangegeven op de borden bij de wasstraat. Maar daar letten we niet op.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2005 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou meneer de verzekeringsagent, u heeft de bel wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Er zijn best mogelijkheden zo'n schade te verhalen. En ik ben schadebehandelaar op een autoschadeafdeling van een grote verzekeraar.

Ps. fijn eens hardop te kunnen zeggen dat ik vreselijk de schurft heb aan sommige betweterige tussenpersonen. U zal vast bij die catagorie horen.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2005 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om je op algemene voorwaarden te kunnen beroepen zul je die van te voren aan de klant moeten overhandigen. En hoe vaak gebeurr dat voordat je zo'n wasstraat inrijdt?? Een simpel bord ophangen waarmee je je handen in onschuld wast is onredelijk bezwarend en dus niet automatisch van toepassing.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2005 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

                Big Smile [:D]     [88]     [d]