G.
door G. Cazemier Feb 27, 2017 om 15:57
Garantie & verzekeringen

Remeha 28c indien sprake is van een productiefout nog beschermd door voorwaarden garantie?

Tegelijk met familie en buurman een cv ketel heb ik als particulier een Remeha type Calanta 28c aangeschaft. 
Deze ketel heb ik door een erkend installateur laten plaatsen en is in onderhoud gedaan. In de handleiding staat dat  dit model minimaal onderhoud vraagt. Dan ontstaan er toch storingen binnen en buiten de garantietermijn (fabrieksgarantie 2 jaar).
M.i. betreft het hier onderdelen waarvan het de fabrikant bekend is dat er in deze serie productiefouten zaten. Dit tekstvak is te kort om dat te onderbouwen, maar gesteld dat dat zo zou zijn: Dat deze zich manifesteren na twee jaar is dan m.i. geen risico dat de fabrikant af kan schuiven. Vandaar mijn vraag.... Het betreft namelijk storingen die er m.i. in aanleg al waren.
Voorbeelden: hydroblok links en rechts lek, themostaat display scheurt spontaan. Misschien zijn er meer lezers die deze storingen herkennen en willen reageren als ze die storingen ook hebben gehad aan deze ketel. 
Na de garantietermijn van de fabrikant wend ik me tot de afdeling klachten/consumenten van de fa. Remeha. Ik overleg alle historie / reparatiefacturen. Met verwijzing naar de gehanteerde alg. voorwaarden volgt er dan een coulance/vergoeding voor vervangen onderdelen.
Ook is er een aanbod voor korting op een nieuwe Isense thermostaat. Dit laatste aanbod sla ik af. Is de genoden oplossing afdoende? De kosten zijn voor mij als consument (buiten reguier onderhoud):  €606,27 en de coulancevergoeding bedraagt €275,04.  Mag een fabrikant raparatiekosten terzijde leggen? Ja, zo schijnt het.  Maar ook  als het prod. fouten betreft? Zie verder de andere topics op Kassa over de Remeha garantie. 


1620 0 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer