Ro
door RobNijm Oct 23, 2024 om 16:36
Garantie & verzekeringen
Schoenen met onbruikbare veters

Ik heb 3 maanden geleden bij de Makro dure Ecco-schoenen gekocht met elastische veters. Nu zijn deze veters kapot gegaan, maar nergens zijn vervangende veters te koop.
Ecco.nl zegt dat ik bij een Ecco verkooppunt moet zijn, maar die kaatst de bal terug: de schoenen zijn niet bij ons gekocht, dus geen garantie.
De Makro zegt: wij verkopen geen veters en de veters tonen verbuikssporen, dus retour sturen van de schoenen kan niet.
Op internet ben ik aan het zoeken geweest en het type veter dat ik hebben moet is niet te vinden.
Ik zit dus nu met schoenen van 145 euro die ik niet meer met fatsoen kan dragen, met normale veters sluit de schoen niet goed aan.

855 13 Rapporteer
il
door iljaha - Oct 23, 2024 om 16:53
183 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat een Ecco-shop geen Ecco-veters verkoopt. Misschien moet u de kosten van aanschaf even afzetten tegen € 145,-- onbruikbaar in de trapkast.

Ga lekker een middagje shoppen en uw probleem is opgelost! (Voor de zekerheid kunt u even bellen met een Ecco-shop natuurlijk, dan komt u zeker niet voor niets.)

sira
door sira - Oct 23, 2024 om 16:56
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Loop eens binnen bij een zorgwinkel, die verkopen ook elastische veters en anders kunnen zij ze bestellen.

https://able2.nl/nl/products?searchterm=elastische+veters&page=2
U kunt niet rechtstreeks bij dit bedrijf bestellen, want dit is de groothandel

Hier staan een aantal leveranciers op waar u wel kunt bestellen
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=elastische+veters

Thecla58
door Thecla58 - Oct 23, 2024 om 17:06
935 Antwoorden / 3 Vragen

zie hier

e
n

ook hier
tik ook in je zoekbalk in Ecco shops en als je je locatie aan hebt staan dan krijg je ecco winkels bij jou in de buurt.

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2024 om 17:09
16945 Antwoorden / 109 Vragen

In alle Ecco winkels zijn de elastische veters gewoon te koop. Geen idee waar u woont, maar hier in The Mall of the Netherlands wel los te koop. Ook uiteraard online bij Ecco te bestellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2024 om 17:49
7385 Antwoorden / 3 Vragen
rj
door rjw Oct 23, 2024 om 19:47
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Zoals ik lees wil TS gratis nieuwe veters krijgen, via een garantieclaim. En logisch dat een regulier verkooppunt geen garantie gaat geven op spullen die elders zijn gekocht.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 23, 2024 om 21:31
7385 Antwoorden / 3 Vragen

En dit is wat ik lees:

Op internet ben ik aan het zoeken geweest en het type veter dat ik hebben moet is niet te vinden.
Ik zit dus nu met schoenen van 145 euro die ik niet meer met fatsoen kan dragen, met normale veters sluit de schoen niet goed aan.

rj
door rjw Oct 24, 2024 om 16:31
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Beiden kloppen. TS is niet heel duidelijk

ne
door neodutchio - Oct 23, 2024 om 18:47
5261 Antwoorden / 12 Vragen

U probeert bij een Ecco verkooppunt garantie te claimen en bij de Makro veters te kopen? Wat onlogisch.

rj
door rjw - Oct 23, 2024 om 19:49
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Veters zijn "consumables" en die vallen niet onder garantie. Gewoon nieuwe veters kopen bij een Ecco winkel. Of elders.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 23, 2024 om 19:56
2281 Antwoorden / Vragen

Dus de veters van uw schoenen zijn onverwacht snel versleten, indien u een beroep op een non conformiteit wil doen moet u natuurlijk bij de Macro zijn, Ecco heeft u geen schoenen verkocht en heeft er dus niets mee te maken. Het "fijne" is dat de Macro dan moet aantonen dat het geen gebrek maar slijtage is en dat moet u dan even afwachten maar waarschijnlijk zult u een advocaat moeten inhuren.om uberhaupt antwoord te krijgen. Afijn u kunt natuurlijk ook even een paar nieuwe veters bij Ecco kopen, is een stuk sneller.

sw
door swat1500 Oct 23, 2024 om 23:20
3866 Antwoorden / 0 Vragen

De Makro is een groothandel die formeel niet aan particulieren verkoopt. De consumenten garantieregels gelden dus niet. Nieuwe veters kopen bij deEcco shop is de meest voor de hand liggende oplossing.

Mabelle
door Mabelle - Oct 23, 2024 om 20:55
640 Antwoorden / 1 Vragen

Hier https://nl.ecco.com/nl-NL/Heren/Accessoires/Schoenveters kun je online elastische veters kopen. Degene die jij nodig hebt, zitten er vast wel tussen. Tip: koop meteen een extra paar veters.

Sorry hoor, maar het is echt onzin dat je door een paar kapotte veters die schoenen niet meer zou kunnen dragen.

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 24, 2024 om 07:10
223 Antwoorden / Vragen

Ik zit dus nu met schoenen van 145 euro die ik niet meer met fatsoen kan dragen, met normale veters sluit de schoen niet goed aan.

Wat een onzin is dit. Deze veters kan je bijna overal kopen.

in
door inno1 - Oct 24, 2024 om 09:54
143 Antwoorden / Vragen

Koop een mooi roletje touw (in diverse kleuren) bij de Action oid. en knip uw veters zelf. Eindjes dichtschroeien.

ze
door zeemannetje - Oct 24, 2024 om 19:05
132 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou dit onder garantie moeten vallen? Elastische veters slijten misschien veel sneller dan de standaard veters. Gewoon bij een ecco shop veters kopen en niet over garantie beginnen.

gerbera
door gerbera - Oct 24, 2024 om 22:47
7479 Antwoorden / 14 Vragen

elastische-veters in div. kleuren

En als u de veters gevonden heeft zou ik de schoenen ook maar eens een poetsbeurt geven.
En veters vallen niet onder garantie.