ma
door marjo 47 Feb 2, 2015 om 12:42
Garantie & verzekeringen

Tandarts verzekering gewijzigt tijdens behandeling

hoi, mijn dochter heeft sinds 2009 een beugel, onbeperkte kosten, sinds 2013 schijnt het zo te zijn dat je tot 2000 euro mag gaan. hier is een brief over geweest???? ik weet van niets. nu moet ik alles gaan betalen, ik vind dit een beetje raar, je kan toch niet zomaar zoiets tijdens een behandeling veranderen!! wie weet raad, wat kan ik doen??

2459 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2015 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ieder jaar worden de polisvoorwaarden aangepast. Het is wel de bedoeling dat je, op zijn minst de voor jou belangrijke punten/onderdelen, even door leest.

ma
door marjo 47 - Feb 2, 2015 om 12:53
12 Antwoorden / 3 Vragen

ik woon vlak bij het hoofdkantoor van menzis, ben hier op 10 december geweest. vraag altijd persoonlijk advies en dit heeft hij gewoon niet verteld, heb mijn verzekering verhoogd , wat dus ook fout is gegaan, maar dat is een ander verhaal. schijn dus nu vanaf augustus opeens de rekeningen zelf te moeten betalen, dit is mij niet verteld, en heb speciaal over de ortho verzekering navraag gedaan, ze is 15 jaar, hij zal er dus uit moeten, ik kan dit niet betalen. dus ik ben wel op de hoogte, van wat een medewerker verteld, ga er van uit dat het personeel op het hoofd kantoor mij de juiste info geeft.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjo47,

Vanuit de basisverzekering van Menzis wordt orthodentie tot 18 jaar voor 100% vergoed als ik op de site kijk.
Welke verzekering(spakket) heb je?

.....ga er van uit dat het personeel op het hoofd kantoor mij de juiste info geeft......
Zwart op wit (= de polisvoorwaarden/dekking) is altijd beter!

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Typefoutje: orthodentie = orthodontie

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2015 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Orthodontie zit niet in de basisverzekering. Uiteraard bij geen een verzekeraar. Want de basisverzekering is gelijk.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2015 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zo'n beugel duurt toch meestal niet langer dan twee of drie jaar?

ma
door marjo 47 - Feb 2, 2015 om 13:28
12 Antwoorden / 3 Vragen

hoi Edrick3,
dit geld voor 2000 euro, en daar zit ze dus al aan. ze hebben al tijd de hoogste tandarts verzekering gehad, anders was je helemaal niet verzekerd. wij zitten collectief bij de gemeente groningen.

ma
door marjo 47 - Feb 2, 2015 om 13:30
12 Antwoorden / 3 Vragen

gecompliceerd gebit, dubbel gebit en alles scheef. daarom ectra lang , wel met een tussen stop van 2 jaar.

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2015 om 13:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marjo 47 schreef op maandag 2 feb 2015, 13:28]hoi Edrick3,
dit geld voor 2000 euro, en daar zit ze dus al aan. ze hebben al tijd de hoogste tandarts verzekering gehad, anders was je helemaal niet verzekerd. wij zitten collectief bij de gemeente groningen.

Als je een minimum inkomen hebt, kun je wellicht een beroep doen op de bijzondere bijstand van de gemeente Groningen.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2015 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of anders voor haar wellicht volgend jaar tandverzorgd afsluiten. Maar wel eerst navragen of die € 2.000 vergoeding opnieuw gegeven wordt.

ma
door marjo 47 - Feb 2, 2015 om 15:05
12 Antwoorden / 3 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken en de info. Ik ben ondertussen ook weer op het hoofdkantoor geweest in Groningen, woon daar redelijk vlakbij. Niets aan te doen dus, sorry voor de verkeerde info, en een klachten formulier mee gekregen. De extra verzekering opgezegd voor de dochter. Bij de gemeente geweest voor extra bijstand, een nieuwe ambtelijke molen waar we ingaan, we zullen zien wat dit voor ons brengt. nogmaals bedankt.

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2015 om 18:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens bij tandheelkunde van de RUG of uw kind daar terecht kan met mogelijk lagere kosten: klik hier en klik hier. Er is informatie over tarieven te vinden in pdf's.

ma
door marjo 47 - Feb 2, 2015 om 19:08
12 Antwoorden / 3 Vragen

hoi Aurora1, wij zitten daar al bij, al 12 jaren :-), wonen daar tegen over dus lekker dichtbij. maar dank je voor de tip.

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2015 om 19:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan. Lekker dichtbij is wel fijn gezien de behandelingen doorgaans langer duren en je er vaker heen moet.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marjo47,

Heb je verkeerd 'voorgelicht'. Sorry.
Wat ik aangaf is alleen maar in bijzondere gevallen:
bij een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van de mond, gebit of kaak
Hier staan de vergoedingen op een rijtje.
Die € 2000 die je noemde zal wel een maximum éenmalig bedrag zijn.
Zoals carola.83 al aangegeven heeft: neem eens contact op met de Gemeente.

Suc6

ma
door marjo 47 - Mar 3, 2015 om 13:20
12 Antwoorden / 3 Vragen

een late reactie omdat ze er nu ook bij menzis pas zijn achter gekomen.... jawel, ze is nog gewoon verzekerd!!! ik heb denk wel 12 verschillende aan de telefoon gehad en op kantoor gezien, en uiteindelijk heeft iemand het over genomen die er verstand van had, ze krijgt het dus gewoon allemaal vergoed tot 2500 euro...terwijl ik ook zwart op wit heb dat het maar tot 2000 gaat en per mail tot 2500 euro. excuses en sorry's van menzis...jammer dat ze op mijn vraag geen antwoord hadden "waarom zegt iedereen wat anders bij menzis? "

aurora1
door aurora1 - Mar 3, 2015 om 13:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan prettig afgelopen. Dank voor het melden.