ma
door maxim353 Sep 26, 2013 om 16:54
Garantie & verzekeringen

Telefoon verzekering

Hallo,

Begin dit jaar heb ik een gloednieuwe IPhone 4S gekocht op de website van http://www.gsmwijzer.nl in combinatie met een Tele 2 abbonement.

Daarbij had ik ook mijn toestel verzekerd
(http://www.gsmwijzer.nl/info/gsm_verzekering en =http://assets.websend.nl/uploaded/algemene_voorwaarden_ewp.pdf)

Volgens de website was mijn toestel All-Risk verzekerd. Nu had ik laatst problemen met mijn toestel waardoor ik hem op moest sturen naar het reparatie centrum (In Duitsland). Voordat ik enige status update had, waren er al twee maanden voorbij (ondanks dat ik mailtjes stuurde en belde, vragende wanneer ze zouden reageren)

Na die twee maanden kreeg ik een berichtje waarin stond dat;
- Het toestel total loss was
- Het niet onder de All-Risk verzekering valt
- Het toestel mogelijk al vernietigd was(zonder mijn toestemming)

Het zou door derden zijn veroorzaakt, hoe dat kan weet ik niet. De IPhone was niet gejailbreakt en/of opengemaakt. Hierdoor waren ze niet verantwoordelijk en willen ze geen nieuwe IPhone vergoeden.

Nu willen ze dat ik ook nog eens de onderzoekskosten betaal, terwijl ze er twee maanden voor hebben gezorgd dat ik de verzekering en mijn abonnement moest doorbetalen, wat me al meer heeft gekost dan de onderzoekskosten zelf. Ze wisten al dat het toestel Total loss was vanaf het begin, zoals ik in de mail correspondentie kon terug lezen!

Ik ben eigenlijk ten einde raad. Ik wil gewoon een goedwerkende IPhone terug.

Wat is het beste om in deze situatie te doen?

Alvast bedankt!
Maxim

4893 19 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 26, 2013 om 17:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

dubbel post...

dearagain
door dearagain - Sep 26, 2013 om 18:01
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dit is dus de meest oorspronkelijk post (de vroegste in de tijd gezien) en dús is dit NIET de dubbelpost

ma
door maxim353 - Sep 26, 2013 om 18:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op donderdag 26 sep 2013, 18:01]*dit is dus de meest oorspronkelijk post (de vroegste in de tijd gezien) en dús is dit NIET de dubbelpost

Sorry dit forum is nieuw voor mij en vroeg mij een account aan te maken nadat ik het bericht had gepost, dus ik dacht dat het nog niet geplaatst was, excuses

dearagain
door dearagain - Sep 26, 2013 om 18:26
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=maxim353 schreef op donderdag 26 sep 2013, 18:10][quote=dearagain schreef op donderdag 26 sep 2013, 18:01]*dit is dus de meest oorspronkelijk post (de vroegste in de tijd gezien) en dús is dit NIET de dubbelpost

Sorry dit forum is nieuw voor mij en vroeg mij een account aan te maken nadat ik het bericht had gepost, dus ik dacht dat het nog niet geplaatst was, excuses

*mijn opmerking is niet op jou gericht maar op de vaste beantwoorders van de vragen hier

*zij geven konsekwent de verkeerde post de titel dubbelpost en dat is dom

*de oudste in de tijd gezien is de werkelijke post en de jongste in de tijd gezien is de dubbelpost

*dat is ook logisch, omdat er immers al een reaktie kan staan in de oudste post en je daarop kunt voortborduren

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2013 om 18:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dearagain schreef op donderdag 26 sep 2013, 18:26]

*zij geven konsekwent de verkeerde post de titel dubbelpost en dat is dom

Dat is helemaal niet dom, je reageert op de post die bovenaan staat. Ik ga echt niet kijken of er dan ergens in de tijdlijn nog een tweede derde of vierde post te vinden is van de vraagsteller.

De redactie zou er ook eens goed aan doen dat in de gaten te houden. Soms is de vraag al uitvoerig behandeld met vele reacties, die halen ze dom genoeg weg en de post waarop alleen dubbelpost staat laten ze staan.

Op een gegeven moment wordt 1 topic de topic waar het iedereen op reageert, dat is dan natuurlijk ontstaan.
Belachelijk om dan aan principekwesties vast te houden.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 26, 2013 om 18:40
937 Antwoorden / 2 Vragen

sommige mensen hé ;).......

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2013 om 18:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Om een reactie op de vraag te geven. Ik kan de pdf-voorwaarden niet laden (weet niet waarom) maar misschien kun je hier de zinnen neerzetten waarop je je beroept om het toestel gerepareerd te krijgen.
Het is overigens een grote nepperij met die verzekeringen. Zakkenvullerij.
Als je zeker weet dat je in je recht staat, dan niet de onderzoekskosten betalen.

si
door simonkabelfoon - Sep 26, 2013 om 22:39
72 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat dit de voorwaarden zijn http://assets.websend.nl/uploaded/algemene_voorwaarden_ewp.pdf

Los daarvan ben ik wel benieuwd met wat u nu bedoelt met "Nu had ik laatst problemen met mijn toestel....". Wat is er gebeurd, welke problemen had u?

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 26, 2013 om 22:41
619 Antwoorden / 29 Vragen

Weggegooid geld die verzekering met velen uitsluitingen.

mijn mening
door mijn mening - Sep 27, 2013 om 12:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

Apple bekend van de (slechte) garantie.
Ben gelukkig met dat merk gestopt, ze draaien je poot uit en mankeert er iets aan dan valt het niet onder de dekking

mo
door moi67 - Sep 27, 2013 om 13:12
23 Antwoorden / 1 Vragen

Eigenlijk snap ik al niet dat de vraagsteller het toestel zelf moest opsturen naar Duitsland. Volgens consumenten recht moet de verkoper van het toestel hiervoor zorgen. Immers, je bent een koopovereenkomst met de verkoper aangegaan. Heb zo even geen link naar het consumenten recht, maar je ziet deze melding vaak bij het programma TROS Radar.

Ik denk dat je dan ook eens via de verkoper (www.gsmwijzer.nl) moet proberen.

eclipse
door eclipse - Sep 27, 2013 om 13:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

De voorwaarden gelezen, wat een onduidelijke bagger, maar dat was al enkele weken terug op de kassa uitzending geweest ( verzekeren mobiel) is onnodig, te duur , te vaak toestel kwijt/niet gerepareerd. suggestie was om hem gewoon als gestolen bij de verzekering aan te geven. Ik persoonlijk ben tevreden met de fabrieksgarantie, M `n galaxy 3 ging niet meer aan, naar de vodafoon winkel geweest, gezegt dat ze niet over waterschade moeten lullen, formulier ingevuld, de 5e dag had ik hem gerepareerd terug ( gratis)...

jammer dat ik hier nu weer een discussie zie over dubbelpost?

heb je dat toestel zelf opgestuurd? aangetekend? met de storing vermeldt? probeer de vraag op de site "juridisch".

fabrieksgarantie is meer dan voldoende, bij normaal gebruik. kunnen we discuseren wat "normaal"gebruik is iig geen diepzeeduiken, ermee voetballen, basketballen, pingpongen, parachute springen, er een wolwasje mee draaien. gooi er 15 euro tegenaan en raadpleeg een advocaad, maak er een principe zaak van, gooi het op je facebook, zorg dat google je vraag vindt, je pdf link staat er ook al tig keer :-) noem de naam van de verzekeraar, en tele 2 zovaak en waar mogelijk.
zet het op marktplaats, bijv. te koop door ( naam bedrijf) vermistte iphone, gebruik het woord iphone en de naam van de verzekeraar en tele 2 zovaak mogelijk, ook op tweedehands, marktplaze hyves, fb, netlog, enz. als je maar hits scoort... zo help je iig anderen en misschien heel misschien dat je een coulance regeling krijgt.

sterkte ermee,

lezers, ik wil hier geen misbruik van de inboedelverzekering aanmoedigen, maar op de kassa aflevering gaven ze het wel als optie. ga je op vakantie neem een aparte verzekering voor je mobiel. laptop, ipad, e.d

eclipse
door eclipse - Sep 27, 2013 om 13:39
1561 Antwoorden / 370 Vragen

P.s, blijf bij tele 2 zeuren, die zijn de verantwoordelijken lijkt me, wat betreft retourneren, aanvragen e.d. @@ heeft MOI67 mooi gelijk in :-)

ma
door maxim353 - Sep 27, 2013 om 19:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor de snelle reacties, om het even wat duidelijker te maken;

- Mijn IPhone was eigenlijk vanaf de buitenkant in mint condition, hij ging alleen niet meer aan
- Het toestel is Opgehaald door de UPS (aangetekend)
- De storing was vermeld

Het enige wat ik wil weten nu nog, naast dat verzekeraars niet de aardigste lui zijn, is;

- Mogen zij zomaar mijn toestel vernietigen?
- Dat ze zeggen dat dit geval niet onder de All-Risk dekking valt, is dat niet gewoon een excuus voor dat ze hem zijn kwijt geraakt?
- Welke instanties kan ik inschakelen om me te helpen? (eclipse had het er al over, met die advocaat)
- Is het reëel om te verwachten dat ik ooit nog iets terug krijg?

labren
door labren - Sep 28, 2013 om 21:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou eens biij tele 2 gaan klagen , dat zijn degene die die actie gedaan hebben en de telefoon verstrekt hebben en anders gewoon dat abbonnement niet meer betalen omdat je geen telefoon meer hebt van hun of aan hun een nieuwe telefoon vragen omdat ze een ondeugelijk product gestuurt hebben maar niet zelf gaan repareren anders vervalt de garantie

labren
door labren - Sep 28, 2013 om 21:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

en al helemaal niet gaan betalen voor de reparatie voor die telefoon want dan kan je beter een nieuwe kopen dat is stukken goedkoper, op de zwarte markt kosten die telefoons maar heel weinig

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2013 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 28 sep 2013, 21:55]en al helemaal niet gaan betalen voor de reparatie voor die telefoon want dan kan je beter een nieuwe kopen dat is stukken goedkoper, op de zwarte markt kosten die telefoons maar heel weinig

Voortaan misschien even de vraag lezen?

Het toestel is zogenaamd al vernietigd, dus er valt niets te repareren.

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 29, 2013 om 03:45
619 Antwoorden / 29 Vragen

Verzekering van de telefoon blijft een nutteloos product, alleen al op de uitsluitingen op zich en te dure premie.

si
door simonkabelfoon - Sep 29, 2013 om 10:42
72 Antwoorden / 0 Vragen

www.gsmwijzer.nl is waar u het toestel (en het abonnement) heeft gekocht, dus daar beginnen. Volgens de informatie op haar site wordt op basis van het IMEI-nummer bepaald welk reparatietraject uw toestel in dient te gaan.
Ik neem aan, dat u dat traject gevolgd heeft.
Uit diezelfde informatie van GSM-wijzer blijkt mij, dat indien de reparatie niet onder de garantie valt, u het voorstel krijgt te laten repareren tegen een op te geven bedrag. Wenst u dat NIET, dan dient u de onderzoekskosten te voldoen, waarna men u het toestel terug zal sturen.
Het kan sowieso niet zo zijn, dat zij zonder uw toestemming het toestel vernietigen. Het toestel is wel aangekomen bij het reparatiecentrum (er is immers correspondentie over e.e.a. geweest), dus daar zal het mogelijk verkeerd zijn gegaan.
Overigens vraag ik me af wat die telefoonverzekering hiermee van doen heeft, want het toestel is binnen een jaar uitgevallen, dus lijkt me dit een garantiekwestie in eerste instantie.

Eerst GSM-wijzer hierop aanspreken, zij zijn leverancier en daarmee verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie.