al
door alysia Aug 18, 2011 om 22:43
Garantie & verzekeringen

Vasgesteld schade bedrag

Ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij het IZA.

Helaas ben ik juli j.l. mijn filmcamerstas met mijn digitale video en foto camera kwijt geraakt. Ik heb echt alles in het werk gesteld om de camera's terug te krijgen, helaas is dit niet gelukt. Inmiddels heb ik alle gegevens en nota's doorgestuurd naar de verzekerings maatschappij. De schade is in totaal € 650,00. De digtale video camera heb ik 12 mei 2006 gekocht. De fotocamera een paar maanden later. (via factuur aantoonbaar)

Vandaag kreeg ik een brief van het IZA, dat het schade bedrag geschat is op € 80.00, het eigen risico bedrag van € 50.00 is hierop in mindering gebracht.

Ik ben me echt kapot geschrokken van dit bedrag en voel me nu twee maal bestolen.

Ik heb mijn verzekering meegedeeld, dat ik geen genoegen neem met dit bedrag. Ik vraag me af of dit bedrag een redelijke vergoeding is van het IZA????

Zo niet, aan welk bedrag zou ik dan moeten denken?

Alvast bedankt.

513 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 18, 2011 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die dagwaarde klopt wel. De spullen zijn immers al ruim 5 jaar oud, en zeker digitale camera's in die prijsklasse kelderen gigantisch in waarde.

Er bestaan ook verzekeringen waarbij je de aanschafwaarde kan verzekeren. De premie daarvoor is wel wat hoger maar dan kan je altijd iets nieuws kopen van de uitkering. Maar goed, daar heb je nu niks aan.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rjw, bedankt voor je reactie. Dat de waarde van de camera's verminderd zouden zijn, doordat ze al 5 jaar oud waren, had ik wel verwacht. Maar € 80.00 voor 2 camera's was wel schrikken.

Ik vraag me af of het nog wel zin heeft je reisbagage nog te verzekeren?

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of het nog wel zin heeft je reisbagage nog te verzekeren?

Dat hangt altijd van het individuele geval af natuurlijk. Zoals rjw ook al aangeeft, zijn er verzekeringen waar je de aanschafwaarde verzekert. Tevens zijn er ook veel mensen die speciaal voor een vakantie een bepaalde camera aanschaffen, dus voor zulke mensen kan het voordelig zijn om een verzekering-met-dagwaarde-dekking aan te schaffen. Altijd eerst goed nagaan wat je nodig hebt aan een verzekering, en wat een verzekering precies dekt dus.

Zoveel mensen, zoveel (verzekerings)wensen!