vo
door vos1962 Mar 21, 2006 om 18:44
Garantie & verzekeringen

Veranderen van zorgverzekeraar voordelig?Volgens mij niet!

Onlangs ben ik van zorgverzekeraar veranderd,van VGZ naar Zilveren Kruis Achmea.Ik had(half december) aangegeven dat ik per 1 februari wilde instappen,zo was er voldoende tijd om op te zeggen en alles te regelen.Natuurlijk is er die chaos ontstaan.Ik krijg mijn afschrift op 7 maart en wat denk je:Zilveren Kruis heeft premies(bijna 600 euro)geincasseerd per 1 januari 2006 tot 1 maart,maar ook VGZ heeft de premie geincasseerd(218 euro).Dat word er niet bij verteld als je overstapt,dus echt voordelig is dat overstappen in mijn geval niet.Ik heb al een brief geschreven en telefonisch zijn ze heel moeilijk te bereiken.Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?Graag reacties en adviezen,bij voorbaat mijn dank.

229 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 21, 2006 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen die is overgestapt heeft dit op het moment. Je bent met terugwerkende kracht verzekerd bij Zilveren Kruis en zal een dezer dagen de premies van VGZ terugkrijgen. Echt waar! (Ik heb mijn premies al terug)

ve
door verwijderd - Mar 21, 2006 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vos,

Je kan niet overstappen per 1 febr.

De wetswijziging is van kracht per 1 januari, dus per die datum ben je overgestapt naar ZK. VGZ zal die premies inderdaad echt wel terugstorten, onder het voorbehoud dat je polis bij hen tijdig is opgezegd (dwz. voor 1 maart).

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Mar 28, 2006 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Vos1962,

mocht de premie van VGZ nog steeds afgeschreven worden dan kan je deze (binnen 30 dagen) laten storneren, dan ga je er in ieder geval financieel niet op achteruit. Omdat ik bij VGZ werk (afdeling notaverwerking) weet ik dat er behoorlijk wat achterstanden zijn, bij de polisadmininstratie weet ik alleen niet hoe groot deze zijn.

Succes verder!

M.v.g.
Olórin