An
door Ansabel Dec 19, 2016 om 15:07
Garantie & verzekeringen

Vergoeding verzekering zonder aankoopbon

Wij hebben, bij een bedrijf dat helaas niet meer bestaat, een telefoon gekocht (online). Deze telefoon hebben wij verzekerd, bij een ander bedrijf. Nu is de telefoon binnen 7 maanden kapot en willen wij aanspraak doen op de verzekering. Het domme van ons is dat we geen aankoopbon meer hebben. Wel kan ik aantonen de telefoon gekocht te hebben. De verzekering wil echter niet uit betalen. Kan dit wel? Ik kan duidelijk aantonen dat we de telefoon gekocht hebben en op de verzekeringspapieren staat het toesel vermeld. Dit voelt erg onredelijk.

9505 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2016 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u online gekocht hebt, zult u ook wel via internetbankieren betaald hebben. U zult toch ook nog wel meer gegevens van dat toestel opgegeven moeten hebben, voordat het verzekerd werd? Het Imeinummer bijvoorbeeld? Dat is simpel na te gaan.

Hoe groot is de schade?

jo
door joerieve - Dec 19, 2016 om 15:22
31 Antwoorden / 7 Vragen

Betreft dit een huistelefoon of mobiel. Als het een mobiel betreft heeft het een imei nummer. Dit nummer moet op je verzekering contract staan en staat in je telefoon.

Hiermee kan je dus bewijzen dat het de juiste toestel bij het juiste contract is en horen ze het gewoon te dekken

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2016 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat staat hierover ion de verzekeringsvoorwaarden?
Welke verz.my betreft het?

An
door Ansabel - Dec 21, 2016 om 08:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een mobile telefoon. Inderdaad hebben wij het imeinummer opgegeven. Het toestel is verzekerd bij klikverzekeringen. De schade is 165 euro. Er zat ook nog fabrieksgarantie op maar omdat er een barst in het scherm zit kan je hier geen aanspraak meer op doen. Verzekeringen doen er van alles aan om maar niet te hoeven betalen. Misschien maar beter om dit soort zaken niet te verzekeren en je verlies te nemen en de rekening te betalen. Overigens heb ik ook begrepen dat als de schade in huis is veroorzaakt dit onder je inboedel verzekering valt.

st
door stfr Dec 21, 2016 om 12:46
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dat valt alleen onder de inboedelverzekering als je een uitgebreide dekking hebt. Ik heb bij mijn inboedel verzekering een zgn. buitenhuisdekking voor smartphones, tablets, foto-apparatuur etc. Onlangs een claim ingediend bij mijn verzekeringsmij. voor een barst in het scherm van een Iphone. Mocht zelf weten waar ik het scherm liet vervangen en na overlegging van het aankoopbewijs en de reparatiefactuur stond het schadebedrag minus eigen risico binnen no time weer op mijn rekening.

jo
door jorisw - Dec 21, 2016 om 09:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En het zou wel redelijk voelen om een andere partij op te zadelen met problemen die het gevolg zijn van jouw slechte administratie?

An
door Ansabel Dec 21, 2016 om 10:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is het dom dat ik geen aankoopbon meer heb maar die dingen gebeuren nu eenmaal (en erg vaak ook). Ik heb wel een betaalbewijs waar op staat waar en wanneer ik de telefoon heb gekocht. Ik kan dus aantonen de telefoon gekocht te hebben. Dat zou mij redelijkerwijs voldoende moeten zijn. Bovendien zadel ik niemand op met mijn slordigheid want zij maken er helemaal geen probleem van :-) ze betalen gewoon niet.

ph
door philip36 - Dec 21, 2016 om 09:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u dan geen orderbon van uw online aankoop meer bij uw e-mails staan?

An
door Ansabel Dec 21, 2016 om 10:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee die is bij een foute aktie in de mail verdwenen. Dat is dan weer het nadeeel van digitaal bewaren als de boel crashed ben je het kwijt.

ph
door philip36 Dec 21, 2016 om 11:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dat ligt eraan hoe uw mailaccount ingesteld staat.
Met pop3 zijn de inderdaad weg met imap kunnen ze nog op de mail-server staan.

An
door Ansabel Dec 21, 2016 om 13:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Okey kan ik daar nog ff naar kijken. Dank je wel. Ik maak wel gebruik van webmail weet niet of het dan weer allemaal anders is?

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2016 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In een gewone inboedel is dat niet gedekt.

fl
door flyingfrance - Dec 21, 2016 om 12:40
62 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eerst beangrijk om te weten wat er onder de verzekering valt  schade door vallen valt dat onder de verzekering ? of niet
Je kan geen andere schade verhalen (het niet meer functioneren van het toestel) indien er duidelijk val schade is
want het niet meer functioneren kan daardoor komen.
Als je een betalingsbewijs van de bank heb is al te bewijzen dat je het toestel heb gekocht.
Indien het bedrijf waar je telefoon gekocht heb failliet kan je een copie rekening misschien bij de bewindvoerder op vragen.
Maar je heb toch wel mails over de aankoop ? Of alles gedeleted
In iedergeval een aangetekend schrijven doen naar de verzekering en daarin vermelden dat u daarna bij die of die deurwaarder het dossier zal deponeren.