rh
door rhuijskens Nov 5, 2015 om 18:41
Garantie & verzekeringen

Verjaring

Incassobureau EDR stuurt in september 2015 een rekening 23,=gsm verzekering in 2010 een maand niet betaald met de nodige boetes , ik weet niet of dit correct is na 5 jaar moeilijk na te gaan , mag dit wel

1476 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 18:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Hangt er van af wanneer de vordering gestuit is door EDR.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2015 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die nota niet betaald zou zijn, mag dat tot vijf jaar nadien. Maar zij moeten wel aantonen waar het over gaat en zij moeten eerst ern herinnering sturen zonder kostenwaarbij u in de gelegenheid wordt gesteld om binnen 14 dagen te betalen.

En dan nog wat, een maandpremie van € 23 voor een telefoonverzekering kan haast niet kloppen, is heel erg hoog.

Kunt u niet in uw eigen bankafschriften die betaling opzoeken?

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2015 om 20:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik aangetekend schriftelijk duidelijk maken aan EDR dat alle rekeningen zijn voldaan. Als zij denken dat dat anders is dan moeten ze dat maar bewijzen.

Uiteindelijke is het niet logisch dat men 5 jaar zou wachten met een termijn van een verzekering innen. Dat is niet aannemelijk en dat zal de rechter ook zo zien, mocht men zover willen gaan.

Tenzij u in die 5 jaar aanmaningen heeft gehad, dan is het logischer.

rh
door rhuijskens - Nov 7, 2015 om 11:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Factuur/contract V15-50330297 30-8-2010

Den Haag, woensdag 23 september 2015 EERSTE AANMANING

€ 20,85
€ 3,16
€ 24,01
Buitengerechtelijke kosten
€ 37,00
+
Totaal
€ 61,01

rh
door rhuijskens - Nov 7, 2015 om 11:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

1e sommatie incasso 23-9 2015

zoekster
door zoekster - Nov 7, 2015 om 12:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zijn de kosten via de oude incassowet, dan hoeft er in principe ook nog geen eerste waarschuwing zijn gestuurd, omdat de factuur van voor juli 2012 is. Maar ik zou geen cent betalen aan die lui en gewoon stellen dat alle facturen uit 2010 zijn betaald. Ze proberen het gewoon.

Ook zou ik hier een klacht over indienen bij de ACM via consuwijzer.
klik HIER

pi
door pieterwolters - Nov 7, 2015 om 12:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 5 nov 2015, 20:21]Als ik u was zou ik aangetekend schriftelijk duidelijk maken aan EDR dat alle rekeningen zijn voldaan. Als zij denken dat dat anders is dan moeten ze dat maar bewijzen.

Waar baseer je het op dat alle rekeningen betaald zijn? En als het is om bewust de boel te misleiden is dat een uiterst dubieuze gedachtengang.

zoekster
door zoekster - Nov 7, 2015 om 12:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 7 nov 2015, 12:18][quote=zoekster schreef op donderdag 5 nov 2015, 20:21]Als ik u was zou ik aangetekend schriftelijk duidelijk maken aan EDR dat alle rekeningen zijn voldaan. Als zij denken dat dat anders is dan moeten ze dat maar bewijzen.

Waar baseer je het op dat alle rekeningen betaald zijn? En als het is om bewust de boel te misleiden is dat een uiterst dubieuze gedachtengang.
Ik baseer dat op 5 jaar niets van zich laten horen en dan komt ineens een incassobureau met een vordering op de proppen. Een verzekering laat echt wel eerder wat van zich horen als een termijn niet is betaald.

ro
door ron530 - Nov 7, 2015 om 14:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik vrees dat ze net op tijd zijn want de oorspronkelijke datum van de factuur is 30-08-2010 er is dan nog geen sprake van een schuld maar een vergeten betaling die binnen de termijn die er voor staat voldaan dient te worden. Meestal is dat een maand dus als er op 30-09-2010 nog niet is betaald ontstaat er een invorderbare schuld met een looptijd van 5 jaar. EDR heeft op 23-09-2015 de verjaringstermijn gestuit dus loopt de vordering nog eens 5 jaar. Dat u geen post e.d. heeft ontvangen lijkt me stug want bij die verzekeraar zijn uw adresgegevens toch bekent tenzij u bent verhuisd en uw nieuwe adres niet heeft doorgegeven.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2015 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En liep die verzekering dan nog langer door dan 30-08-2010? En zijn de latere premies wel betaald? Een verzekeringsmaatschappij leunt echt niet zomaar vijf jasr achterover.

Ik zou ook zeker niet betalen. Ze gasn er gewoon van uit dat mensen niet zolang hun paperassen bewaren.

rh
door rhuijskens - Nov 8, 2015 om 08:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

de verzekering is toen geroyeerd ,alles wat ze sturen gaat via mail

hobri
door hobri - Dec 26, 2015 om 15:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

EDR is een oplichtersbende......