ge
door geelke Feb 6, 2006 om 14:59
Garantie & verzekeringen

Verschil in verzekeringen

wij hebben zaterdag een vakantiereis geboekt voor 3 weken naar turkije, op de vraag of we ook een verzekering wilden met ja geantwoord + annuleringsverzekering bij Elvira. toen we thuis kwamen zag ik tot verbijstering dat dit 179 euro was voor 2 personen. Toen ik later bij de Postbank keek was dit voor dezelfde verzekering maar 76 euro. Dus wel een heel groot verschil, gelukkig kon ik de verzekering bij het reisbureau annuleren.

460 3 Rapporteer

lapjeskat
door lapjeskat - Feb 6, 2006 om 15:02
90 Antwoorden / 40 Vragen

Wat is nu uw vraag?

ge
door geelke - Feb 6, 2006 om 15:13
6 Antwoorden / 8 Vragen

is eigenlijk geen vraag maar meer een waarschuwing aan mensen om toch goed uit te kijken waar je je verzekring neemt, want bij de reisbureaus ben je volgens mij altijd duurder uit. toch een vraagje hoe kan het verschil zo groot zijn?

ha
door hanneke - Feb 14, 2006 om 18:50
321 Antwoorden / 1 Vragen

Elvia heeft een zogenaamde Dubbel-Zeker verzekering. Deze biedt onder
andere als u bijvoorbeeld gedurende de vakantie uw reis moet
onderbreken, een uitkering van de volledige vakantiesom, en dan nog een
keer dat bedrag. Dus zelfs als u op de laatste dag eerder terug zou
moeten, krijgt u twee keer uw geld terug.

ter vergelijking: de standaard regeling bij een annuleringsverzekering
is dat u alleen het geld terugkrijgt over de niet verbruikte dagen. Dus
moet u op de laatste dag eerder weg, dan krijgt u helemaal niks.

Dat is natuurlijk wel een veel uitgebreidere dekking.

En zo zullen er ongetwijfeld nog veel meer verschillen in dekking zijn.

En het zou me ook niks verbazen als het reisbureau een (fors) bedrag
aan administratiekosten in rekening brengt. (Roepend dat dat naar de
verzekeraar gaat, maar dat is lang niet altijd (volledig) zo)

Dus ook daarin kan een verschil optreden ten opzichte van bijv Postbank, die rechtstreeks verkoopt.

Maar ik denk dat het grootste verschil zal zitten in de dekkingen.

Weet u zeker dat u bij Postbank ook een reis- EN annuleringsverzekering heeft?

Wat me nu te binnen schiet, wellicht hebben ze bij het reisbureau een
doorlopende verzekering aangevraagd, terwijl het bij Postbank een
kortlopende is, dus echt alleen voor deze vakantie. Het is maar een
idee hoor...