Ac
door AchterKoeker-0315 Aug 3, 2016 om 19:59
Garantie & verzekeringen

Wat zijn de eisen om een 2e hands fiets te kunnen verzekeren?

Hallo allemaal,

Een bekende bood zijn fiets aan mij voor een goedkoop prijs aan (fiets is in een goeie staat, goed onderhouden, etc.). Hij heeft alle aankoopbewijsen, etc. Ik woon zelf in een buurt waar veel fietsen worden gestolen, dus besloot ik om op internet een kleine onderzoek te doen na verzekeringen voordat ik de fiets ga kopen. Na een kleine onderzoek op google heb ik een aantal verzekeringsmaatschappijen gevonden die een verzekering voor een 2ehands fiets aanbieden. Alleen staat er nergens wat de eisen zijn van het verzekeren van een 2e hands fiets. Kunnen jullie mij daarbij helpen?

Alvast bedankt!

9139 5 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2016 om 20:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heb ik een aantal verzekeringsmaatschappijen gevonden die een verzekering voor een 2ehands fiets aanbieden.
Kijk dan eens in de polisvoorwaarden van deze maatschappijen; daar staan ongetwijfeld de verzekeringsvoorwaarden in.

Ac
door AchterKoeker-0315 Aug 3, 2016 om 21:16
Antwoorden / 2 Vragen

Beste EDRICK3,

Bedankt voor uw reactie,
Ik ben net achter gekomen dat anwb alleen eist om een factuur van het fiets of een taxatie van een rijwielhandelaar en het originele slot van het fiets met twee originele sleutels. Dit had ik echt niet verwacht!! Ik dacht zelf dat ze het hele fiets zouden gaan keuren om te kijken of het wel verzekerd mag worden!

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2016 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Keuren van een tweedehands fiets? :-)) Bij Unigarant kunt u gewoon opgeven dat hij niet nieuw is. Heel simpel en hem ook maar voor 1 jaar verzekeren als u dat wilt.

Ac
door AchterKoeker-0315 Aug 4, 2016 om 18:42
Antwoorden / 2 Vragen

Je moet per se bij consumentenbond betalen om te zien wat de beste verzekering is. Echt belachelijk!

Ac
door AchterKoeker-0315 Aug 4, 2016 om 18:44
Antwoorden / 2 Vragen

Wauw, bij unigarant kom ik zowat 50 euro per jaar goedkoper uit!

marita5
door marita5 - Aug 3, 2016 om 22:26
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Achterkoeker-0315 ,

Tweedehandsfiets

Bij bijna alle verzekeraars is het mogelijk om tweedehandsfietsen te verzekeren. Maar er zitten grote verschillen in de werkwijze bij de verschillende verzekeraars. Bij Enra moet een rijwielhandelaar de fiets of e-bike eerst taxeren. Deze wordt dan voor de getaxeerde waarde verzekerd.
Bij de ANWB/Unigarant, Hema en Univé, wordt de fiets verzekerd aan de hand van de aanschafprijs.
Bij sommige verzekeraars kan het allebei (nota of taxatie), zoals Allianz Global Assistance/FietsNed, Kingpolis/Europeesche (als het om gewone fietsen gaat) en onna-onna. Deze prijs wordt aangetoond door een nota of bewijs van betaling.
Bij Klaverblad en Verzekeruzelf.nl is het helemaal niet mogelijk om tweedehands fietsen of e-bikes te verzekeren.

bron : consumentenbond.nl

holstein
door holstein - Aug 4, 2016 om 15:35
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik kreeg na mijn 3 jarige fietsverzekering een voorstel van ENRA om nog 2 jaar te verlengen, nu een oude fiets dus, lijkt me geen probleem.
Ze zullen je vast om het framenummer en andere gegevens vragen om de waarde van de fiets te bepalen en de daarbij behorend premie en verzekerde waarde.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2016 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou de Consumentenbond u gratis hun testen ter beschikking stellen? De leden betalen contributie.

U kunt van alle verzekeringen de polisvoorwaarden doorlezen.