canarische
door canarische Aug 6, 2009 om 22:47
Garantie & verzekeringen

Waterkoker

Hallo.

Bij het ontkalken van mijn waterkoker is er iets vredelijk misgegaan.

Toen het water kookte stroomde alle water, met daarin de ontkalker over het aanrecht en de daaronder gelegen keukenkastjes. Met als gevolg dat de bekleding die op de kastjes zit, helemaal is vervormd en losgegaan. Het ziet er niet uit.Nu blijkt dat dit ook nog niet door de verzekering wordt gedekt.Zoals ik begrijp uit de voorwaarden, zou de schade wel zijn gedekt, als de afwasmachine de schade zou hebben veroorzaakt.Is er misschien iemand die hiervoor een oplossing weet?

Vriendelijk groet en alvast bedankt.

3003 11 Rapporteer

kroonmeester
door kroonmeester - Aug 7, 2009 om 01:47
457 Antwoorden / 45 Vragen

Een keuken - ook de geïntegreerde vaatwasser - valt verzekeringtechnisch onder de opstalverzekering.

Het probleem is dat de schade door een gebruiksvoorwerp werd veroorzaakt en deze valt verzekeringstechhnisch onder de inboedelverzekering.

Leg uw probleem/klacht voor aan de ombudsman verzekeringen.

jo
door josien_1 - Aug 7, 2009 om 11:34
11 Antwoorden / 5 Vragen

je had beter met azijn kunnen ontkalken,ik denk dat je alles zelf zal moeten betalen .

jammer hoor ,die oude methodes werker toch wel goed en er word niets beschadigt.

ook voor koffiezet apparaten

gr Josien

an
door angel2991978 - Aug 7, 2009 om 11:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het is rot dat dit gebeurd is, maar zou je misschien kunnen vertellen hoe je hem ontkalkt heb?

De meest gemaakte fout is namelijk ontkalker er in en dan aanzetten. Fout dus.

Eerst laten koken en dan de ontkalker er in, een paar minuten in laten trekken om spoelen en x aantal (3x) keren laten koken.

groetjes angel

ta
door tammiek - Aug 7, 2009 om 11:45
98 Antwoorden / 12 Vragen

zeggen dat jou moeder, vader, vriend, vriendin, broer of zus jou huis aan het schoonmaken was en jou waterkoker wou ontkalken en dat dit toen gebeurd is.

dan krijg je het vergoed via de verzekering van die andere persoon. maar dan moet je natuurlijk wel iemand bereid vinden die de schuld op zich wil nemen en dit voorval wil melden bij zijn/haar verzekering.

tpol
door tpol - Aug 7, 2009 om 12:06
34 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heet dat verzekerings fraude!

Ik zou even bij de winkel waar de keuken vandan komt informeren of en wat er aan te doen valt.

Suc6 ermee

as
door assakarave - Aug 7, 2009 om 18:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Canarische,

Jammer voor je dat je keuken is verprutst door die ontkalker. Zelf heb ik door een bedrijf een waterzuiveringsapparaat laten plaatsen in één van mijn keukenkastjes. Ideaal. Geen kalk meer in mijn apparatuur. Het element in mijn waterkoker blinkt, alsof het nieuw is. Aan deze informatie heb je natuurlijk niets om de schade aan je keuken op te lossen, maar het is misschien een overweging om van die kalk in je apparaten af te komen. Het gezuiverde water is ook veel gezonder om te drinken.

M.vr.gr. LS

vladja
door vladja - Aug 7, 2009 om 18:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In het grootste deel van het land ligt de hardheid van het leidingwater rond 8 °DH. Het valt dus wel mee met  de kalkafzetting.

Het is belangrijk dat u bij het zelf ontharden van leidingwater oplet dat dit niet té zacht wordt. Metalen die schadelijk zijn voor de gezondheid, zoals koper en lood uit de leidingen, lossen namelijk makkelijker in erg zacht water op. Daarnaast zijn calcium en magnesium van belang voor de opbouw van uw botten. Water met een hardheid van 8 °DH is ideaal.

vladja
door vladja - Aug 7, 2009 om 18:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De Wereld Gezondheidsraad, de WHO, adviseert zelfs nadrukkelijk een minimale hardheid van 8,5 graden Duitse hardheid voor uw gezondheid, ter voorkoming van bv.: botontkalking, tandcorrosie, haaruitval, hart- en vaatziekten enz.).

kiran
door kiran - Aug 7, 2009 om 21:25
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@canarische

Op zich wel een mooie verzekering, doorgaans als je vaatwasser de boel onder water zet, dekt hij dat ook niet. Eigen schuld ... bultje?

Mij lijkt eerder dat je moet informeren bij de winkel waar de keuken is gekocht, maar zal waarschijnlijk wel nieuwe frontjes worden. Als 't tenminste een eigen keuken is, anders naar de WBV.

Of je moeder de schuld geven, maar dat is flauw! Succes! Zal schrikken zijn geweest.   M.vr.gr.

tonnieboy
door tonnieboy - Aug 7, 2009 om 21:48
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Dekking voor waterschade staat in de polis omschreven en overstromen uit een apparaat valt in principe onder de dekking van een verzekering maar meestal is daarbij aangegeven dat het apparaat op een leiding is aangesloten. Bij een waterkoker is dat niet het geval en om die reden wordt dekking onder de opstalpolis geweigerd.

canarische
door canarische - Aug 7, 2009 om 22:09
15 Antwoorden / 24 Vragen

Ja dat is wel een beetje raar hoor vindt ik.Als ik van te voren de voorwaarden goed had doorgelezen had ik kunnen zeggen dat de lekkage uit de afwasautomaat was gestroomd. En dan was de schade waarschijnlijk wel vergoedOp deze manier wordt je wel een beetje gemeen gemaakt .Bedankt voor de reactie